کد خبر: 928578
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۴۷
واکنش «جوان» به سخنان معاون مطبوعاتی ارشاد درباره واردات کاغذ
یکی از کار‌هایی که لازم است معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای ساماندهی وضعیت کاغذ انجام دهد، این است که افرادی که به صورت صوری و غیرقانونی ارز برای واردات پرداخت کرده‌اند، شناسایی و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شوند.
فرزين ماندگار
در حالی که معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد می‌گوید دو نفر ارز برای واردات کاغذ دریافت کرده‌اند که اصلاً وجود خارجی نداشته‌اند، این سؤال پیش می‌آید که آیا ارزدهنده‌ها هم وجود خارجی ندارند؟!
به نظر می‌رسد یکی از کار‌هایی که لازم است معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد برای ساماندهی وضعیت کاغذ انجام دهد، این است که افرادی که به صورت صوری و غیرقانونی ارز برای واردات پرداخت کرده‌اند، شناسایی و برای رسیدگی به مراجع قضایی معرفی شوند. معاون مطبوعاتی ارشاد در پاسخ به این سؤال که پیگیری‌های قضایی کمیته ساماندهی کاغذ به کجا رسید، به خبرآنلاین اینگونه پاسخ می‌دهد: «برای آن دو نفری که حدود ۲۴ میلیون یورو برای واردات گرفته‌اند، دو پرونده قضایی تشکیل شده که هنوز به جایی نرسیده است، چون اصلاً این افراد وجود خارجی نداشتند!» سؤالی که پیش می‌آید این است که چرا ارز به اشخاص مجهول‌الهویه داده شده است؟ سلطانی فر در این باره پاسخ می‌دهد: «دو قلم ارز مجموعاً حدود ۲۴ میلیون یورو به اشخاصی داده شده که وجود خارجی ندارند. متأسفانه این مشکلات در وزارت صنعت، معدن و تجارت بود. ما مکاتبه کردیم بدون مجوز ما این کاغذ‌ها وارد نشود. آقای شریعتمداری نامه نوشت که خودمان داریم وارد می‌کنیم و مسئولیت با خودمان است و شما دخالت نکنید. این نامه موجود است.» سلطانی فر در پاسخ به این پرسش که عنوان شده است کاغذ روزنامه را در انبار‌ها گذاشته بودند تا به ساندویچی‌ها بدهند؛ چرا کاغذ روزنامه از ساندویچی‌ها سردرآورد، می‌گوید: «نه، این‌طور نیست. از این حرف‌های ژورنالیستی نزنیم. کاغذ روزنامه که یکی دو مصرف بیشتر ندارد. صرف نمی‌کند کاغذ روزنامه را خمیر کنند. کاغذ روزنامه قیمت بسیار بالایی دارد. یک خط تولید در صنایع کاغذ و چوب مازندران داریم که ضایعات چوب و کاغذ را خمیر و کاغذ تولید می‌کند، ولی این کاغذ کیفیت کاغذ روزنامه را ندارد. برای تولید کاغذ روزنامه، باید چوب دارای سلول‌های سلولوزی بلند و حتماً نو باشد. کاغذ‌های بی‌کیفیت‌تر برای دستمال کاغذی و ساندویچ استفاده می‌شود. ما حتی اجازه ندادیم واردات کاغذ با ارز دولتی به سمت کاغذ‌های بی‌کیفیت برود.» معاون مطبوعاتی ارشاد در پایان گفت: موضوع کمبود و گرانی کاغذ از اردیبهشت امسال در دستور کار ما قرار گرفت. بعد از اعلام نرخ دلار ۴۲۰۰ تومان و اینکه دولت ارز را به این نرخ به کاغذ اختصاص می‌دهد، ما کمیته‌ای متشکل از ناشران، مدیران روزنامه‌ها، کاغذفروشان، واردکنندگان و همچنین مدیران وزارت ارشاد تشکیل دادیم تا جلوی دخل و تصرف را در این عرصه بگیریم.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
France
|
۰۰:۲۶ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
هر چه میگذرد بیشتر متوجه میشویم که احمدی نژاد کی بود وچه کرد ......
said
|
Switzerland
|
۰۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
واقعا یک فاجعه است. افرادی که بانیِ این چنین خیانت هایی هستند باید محاکمه شوند
میرزا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۷
0
0
دولت تدبیر و امید بهتر است که "تدبیر" نماید
دست از دعواهای سرکاری و بی فایده که جز تلف نمودن وقت چیز دیگری عائد نمی شود بردارند
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار