کد خبر: 928565
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۰
مرد جوان با پرسه در فیسبوک یا کانال‌های همسریابی خودش را یکی از دانشمندان ایرانی مقیم امریکا معرفی می‌کرد و پس از فریب دختران و خانواده‌آن‌ها در سراسر کشور پول و طلایشان را سرقت می‌کرد و ناپدید می‌شد تا اینکه سرانجام به دام پلیس افتاد.
مرد جوان با پرسه در فیسبوک یا کانال‌های همسریابی خودش را یکی از دانشمندان ایرانی مقیم امریکا معرفی می‌کرد و پس از فریب دختران و خانواده‌آن‌ها در سراسر کشور پول و طلایشان را سرقت می‌کرد و ناپدید می‌شد تا اینکه سرانجام به دام پلیس افتاد.
به گزارش خبرنگار ما، پنجم مردادماه‌امسال بود که این پرونده از شعبه دهم بازپرسی دادسرای ناحیه‌سه تهران به اداره‌۱۳ پلیس‌آگاهی تهران ارجاع شد. شاکی پرونده دختری ۳۰‌ساله بود که علیه مردی فریبکار به نام علیرضا طرح شکایت کرده بود. او وقتی در این باره مورد تحقیق قرار گرفت، گفت: «از طریق شبکه فیسبوک با مردی به نام علیرضا. الف. آشنا شدم. او خودش را دانشمند فیزیک هسته‌ای معرفی کرد و مدعی شد که مقیم کشور امریکا است و از مدتی قبل از طرف ایران برای انجام چند پروژه‌تحقیقاتی به کشور دعوت شده است. ارتباط من و علیرضا در فیسبوک برای مدتی ادامه داشت تا اینکه با هم قرار ملاقات گذاشتیم. مدتی که از ارتباط ما گذشت او گفت که مجرد است و به دنبال همسری مناسب می‌گردد. من هم به علیرضا علاقه‌مند شده بودم که پیشنهاد ازدواج داد. ابتدا ماجرا را با خانواده‌ام مطرح کردم و بعد از آن علیرضا برای خواستگاری به خانه‌مان آمد. او ظاهری کاملاً موجه داشت و توانست اعتماد من و خانواده‌ام را به خودش جلب کند. علیرضا گفت که تا انجام کار‌های تحقیقاتی‌اش از طرف دولت در هتل‌های چند ستاره استقلال، آزادی و... اقامت دارد. او گفت: به خاطر حساسیت کاری‌اش مجبور است مدام محل اقامتش را تغییر دهد برای همین ما آدرس مشخصی از او نداشتیم.»
دختر جوان در توضیح کلاهبرداری علیرضا هم گفت: بعد از اینکه خانواده‌ام با ازدواج ما موافقت کردند او مدعی شد که به واسطه ارتباطی که با مدیران رده‌بالای کشور پیدا کرده می‌تواند با شرایط ویژه برای من و خانواده‌ام از شرکت‌های خودروسازی خرید کند که از پیشنهاد او استقبال کردیم. بعد از آن ۱۰۰ میلیون تومان به عنوان ثبت‌نام اولیه به او پرداخت کردیم. چند روز بعد از پرداخت، اما گوشی تلفن همراهش خاموش شد. ابتدا فکر کردیم به خاطر حساسیت کاری‌اش گوشی را خاموش کرده‌است، اما زمانی که این مدت طولانی شد فهمیدیم علیرضا کلاهبردار است و تصمیم به شکایت گرفتیم.
دختر جوان در توضیح سرقت طلا هم گفت: یک شب که قصد داشتم همراه مادرم به مهمانی بروم هر دو به سراغ جعبه جواهرتمان رفتیم، اما متوجه شدیم که همه طلا‌ها سرقت شده است. آنجا بود که فهمیدم علیرضا طلاهایمان را هم سرقت کرده است.
در حالی که تحقیقات پلیس در این باره شروع شده بود کارآگاهان متوجه شدند که شکایت‌های مشابه دیگری در تهران و شهر‌های دیگر کشور از جمله مشهد، اصفهان و کرمان مطرح شده است. مأموران پلیس بعد از بررسی شکایت‌ها و شنیدن حرف شاکیان و مشاهده تصویر متهم فهمیدند که او همان علیرضا، مجرم تحت تعقیب است.
تحقیقات در این باره جریان داشت تا اینکه مأموران پلیس متوجه شدند که علیرضا متأهل و صاحب دختری هشت‌ساله است. خانواده‌اش وقتی در این باره بازجویی شدند گفتندکه از محل زندگی علیرضا خبر ندارند. آن‌ها گفتند که علیرضا مدتی قبل آن‌ها را رها کرده‌است و از او خبر ندارند. مأموران پلیس سرانجام مخفیگاه علیرضا را در ویلایی در شهرستان محمودآباد شناسایی و در حالیکه خودش را به عنون پزشک معرفی کرده بود، دستگیر کردند.
علیرضا در اولین بازجویی‌ها به کلاهبرداری‌های سریالی از دختران در شهر‌های مختلف کشور اعتراف کرد و در شرح ماجرا گفت: من با معرفی کردن خودم به عنوان دکتر، استاد دانشگاه یا مهندس و دانشمند، دختران را در شبکه اجتماعی فیسبوک یا سایت‌های همسریابی به خصوص سایت شیدایی شناسایی می‌کردم و آن‌ها را فریب می‌دادم. بعد از جلب اعتماد پیشنهاد خرید خودرو با شرایط ویژه را مطرح می‌کردم که همگی استقبال می‌کردند. بعد از دریافت پول هم دیگر به تماس‌هایشان جواب نمی‌دادم.
سرهنگ کارآگاه جهانگیر تقی‌پور، معاون مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تهران گفت: علیرضا اقرار کرده است که بیشتر شاکیان را در تهران، مشهد، سمنان، گرگان، مازندران، گیلان، شیراز، اصفهان، کرمان و تبریز فریب داده است که تحقیقات برای شناسایی شاکیان بیشتر در جریان است. او از کسانی که به این شیوه در دام مرد کلاهبردار گرفتار شده‌اند خواست برای طرح شکایت به اداره سیزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ در خیابان وحدت اسلامی مراجعه کنند. وی گفت: هماهنگی با کارآگاهان اداره سیزهم هم از طریق شماره تلفن ۵۱۰۵۵۵۱۳ – ۰۲۱ ممکن است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار