کد خبر: 927968
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز روز دوشنبه 2 مهرماه با حضور نماینده ولی فقیه، معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران به نمایندگی از رییس جمهوری برگزار شد.

به گزارش «روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران»، مراسم تشییع پیکرهای شهدای حادثه تروریستی اهواز صبح روز دوشنبه 2 مهرماه با قرائت قرآن کریم و نواختن سرود ملی جمهوری اسلامی ایران در جنب حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد و پیکرهای مطهر شهدا با حضور جمع کثیری از مردم از حسینیه عاشقان ثارالله اهواز به سمت چهارراه زند تشییع شدند.

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی که به نمایندگی از رییس جمهوری و هیئت دولت در این مراسم حضور داشت در گفت‌وگویی با بیان اینکه استان خوزستان در دوران دفاع مقدس پایگاه اصلی جنگ و مبارزه بود افزود: دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی در تصور خام خود به دنبال جدا کردن استان خوزستان از ایران بوده‌اند و بارها برای این مسئله برنامه‌ریزی کرده‌اند، اما مردم غیور این منطقه همواره این نقشه‌ها را خنثی کرده‌اند.

وی افزود: پس از گذشت 40 سال از انقلاب اسلامی، کشور ما تحت هدایت مقام معظم رهبری همچنان با قدرت به جلو حرکت می‌کند و ان‌شاءالله عاملان این حادثه تروریستی نیز توسط نیروهای امنیتی به سرعت مجازات خواهند شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین مروی نیز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز گفت: حادثه تروریستی و جنایت کور اهواز در سومین روز از شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و عاشورا و آغاز هفته دفاع مقدس به دست فرزندان و اسلاف ابوسفیان صورت گرفت و به زودی خون شهدای والامقام این حادثه تروریستی گریبانگیر عوامل و حامیان این تروریست‌ها را می‌گیرد.

سردار سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در مراسم تشییع پیکر پاک شهدای والامقام حادثه تروریستی اهواز گفت: خوزستان کانون مقاومت و پایتخت دفاع مقدس و سرزمین آزمون‌های بزرگ است.

وی با اشاره به اینکه مردم خوزستان که هرگز از توپ و تانک دشمنان بعثی نهراسیدند افزود: این تروریست‌ها می‌خواهند نسخه سوری و عراق را در کشور ایران پیاده کنند، اما آن‌ها با شکست مواجه می‌شوند. ما همه فدایی ملت ایران هستیم و پاسخ کوبنده‌ای به حامیان حادثه تروریستی خواهیم داد.

همچنین حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم تشییع شهدای حمله تروریستی اهواز اظهار کرد: دشمن بداند که این جنایت نه اثری بر وحدت مردم خوزستان از لر و عرب و فارس می‌گذارد و نه می‌تواند اثری بر اراده این مردم داشته باشد. چنین جنایت‌هایی باعث وحدت مردم در برابر استکبار جهانی می‌شود.

محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام شهادت نیز شهادت جمعی از مردم غیرتمند خوزستان را تسلیت گفت و افزود: مردم خوزستان در راه انقلاب و دفاع مقدس حضور پیدا کردند و شهید شدند و همواره از جشن‌های پیروزی انقلاب تا مراسم دفاع مقدس همیشه در صحنه دیده شدند و اینکه افرادی بخواهند خوزستان را جدا کنند خوابی تحقق نیافتنی است.

گفتنی است نماز بر پیکرهای مطهر شهدای جنایت تروریستی اهواز به امامت آیت‌الله موسوی جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار