کد خبر: 927942
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۴
شمار مردمی که امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز حضور پیدا کردند، آنقدر زیاد است که قابل تصور نبود.
جوان آنلاین: صبح امروز مراسم تشییع پیکر ۲۴ شهید عملیات تروریستی مراسم رژه اهواز با حضور مردم از مقابل حسینیه ثارالله اهواز آغاز شد. جمعیت بی‌شماری از مردم صبح زود خود را به محل آغاز مراسم تشییع رسانده‌اند. حضور عشایر عرب خوزستان در این مراسم بسیار چشمگیر است.

اغلب مردم هدف خود از حضور در این مراسم را اعلام انزجار از تروریست‌ها، نشان دادن وحدت مردم خوزستان که خدشه‌پذیر نیست و همدردی با خانواده شهدا و مجروحان عنوان کرده‌اند.

به‌منظور شرکت باشکوه مردم سراسر استان در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز کلیه ادارات، بانک‌ها و مدارس استان خوزستان تعطیل اعلام شد.

مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز از مقابل حسینیه ثارالله اهواز به سمت چهارراه زند تا گلزار شهدای بهشت‌آباد در حال برگزاری است. این مراسم با حضور قشر‌های مختلف مردم و با شرکت مسئولان استانی و کشوری آغاز شد.

وزرای دفاع، اطلاعات و بهداشت، سردار سلامی جانشین فرمانده سپاه پاسداران، حجت‌الاسلام رحیمیان و حجت‌الاسلام مروی نمایندگان رهبری، شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری در کنار حضور پرتعداد مردم و مسئولان استانی در این مراسم حضور دارند.

آخرین اخبار و تصاویر از مراسم تشییع پیکر پاک این شهدا را در زیر می‌بینید.

۱۱:۰۰ فیلم/ ناله‌های پدر طا‌ها در فراق فرزندش، علی اصغر بابا...

۱۰:۲۶ آیت الله جزایری بر پیکر شهدای اهواز نماز اقامه کرد

اقامه نماز بر پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز توسط آیت الله جزایری نماینده، ولی فقیه در استان خوزستان انجام شد.

۱۰:۲۹ فیلم/ تشییع شهدای عملیات تروریستی اهواز

۰۹:۵۹ واکنش به عملیات تروریستی اهواز ویران گر و نابود کننده است

سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز در جمع مردم اظهار کرد: خوزستان بیرق دار عزاداری و پرچم دار فداکاری و سرزمین آزمون‌های بزرگ است. امروز اهواز درخشان‌ترین شهر عالم روی زمین است؛ بیرق‌ها همچنان در اهتزاز است و قلب‌های مردمان این سرزمین سرشار از شوق و شور شده و دوباره به میدان آمدند.

سردار سلامی افزود: درود خداوند بر مردمان وفادار این سرزمین امروز شما ۲۴ ستاره درخشان را تا عرش تشییع می‌کنید تا ۲۴ ستاره دیگر بر سپهر افتخارات شما بدرخشد. هیچ کسی گمان نکند مردمانی که در هشت سال دوران باشکوه دفاع مقدس از غرش بمب ها، موشک‌ها و انفجار توپ‌ها نترسیدند و نلرزیدند امروز از حرکت چهار پشه در بیشه شیران نگران شوند.

وی تاکید کرد: این دریای مواج، اما با اطمینان، آرام و صلابت جمعیتی که امروز آمده اند تا محاسبات دشمنان را بهم بزنند نشان می‌دهد که معجزه خون شهدا وحدت، یکپارچگی و دمیدن روح عاشورا در جامعه است.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: می‌دانیم کانون طراحی این توطئه‌ها کجاست؛ آنان که مردان و زنان این سرزمین را بی گناه می‌کشند هیچ حجتی ندارند از آن‌ها سئوال می‌کنیم به کدامین گناه این افراد بی گناه را به خاک و خون کشیدید؟ آیا این مردمان موحد و خداپرست مگر کفار بودند.

سردار سلامی ادامه داد: این جنایت هولناک پرده تزویر مثلث آمریکا، اسرائیل و رژیم آل سعود را برداشت؛ آن‌ها که دم از حمایت از مردمان شریف عرب می‌زنند که سردسته آن‌ها رژیم سعودی است آیا می‌دانند تعداد زیادی از شهیدان از همین مردمان بودند؟ خون عرب، لر و فارس در هم آمیخته شد.

وی افزود: به مقامات کشور‌های حمایت کننده تروریست‌ها هشدار می‌دهیم، نقطه مرکزی و کانون طراحی این توطئه‌ها مشخص بوده و انتقام سختی از دشمنان می‌گیریم و این مسئله را تمام جهان دیده اند. صهیونیست‌ها دیدند که چگونه انتقام گرفتیم آن هنگام که دانشمندان را در خیابان‌ها ترور کردند؛ آن‌ها می‌دانند چه کردیم وقتی دشمنان به ما کوچکترین نظری داشتند. وقتی شهید الله دادی را در جولان به شهادت رساندید متوجه انتقام شدید؛ وقتی در پایگاه تیفور جوانان را شهید کردید همه عکس العمل ما را دیدند.

سردار سلامی اظهار کرد: به آمریکایی‌ها هشدار می‌دهیم که شما فقط شکست خوردن را یاد گرفتید؛ در مکتب ما آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها فقط شکست را یاد گرفته و حزب الله آنقدر قدرت گرفت که اسرائیل را در مرز بین مرگ و بقا نگه داشته است. دشمنان نقشه صلح و خاورمیانه جدید را سرانجام رسانده یا سوریه را تجزیه و نظام بشار اسد را تجزیه کنند؛ آن‌ها نتوانستند عراق را تجزیه و بر آن سیطره سیاسی پیدا کنند، چون هواداران انقلاب آنجا بودند و خواهند بود.

جانشین فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بیان کرد: قول می‌دهیم که واکنش ما به این ماجرا پشیمان کننده، ویران گر و نابودکننده باشد؛ هیچ کسی هرگز نمی‌تواند بر کودکان این سرزمین بتازد و به تمام کسانی که پشت این ماجرا هستند هشدار می‌دهیم.

سردار سلامی خطاب به مردم گفت: درود خداوند بر اهواز و خوزستان و جان ما فدای همه شما و خاک کف پای شما را به چشم کشیده و به آن افتخار می‌کنیم.

۰۹:۴۳ وزارت خارجه به تذکر اکتفا نکند/ حضور تروریست‌ها در دانمارک و هلند

به گزارش خبرنگار مهر، محسن رضایی صبح امروز دوشنبه در مراسم تشییع شهدای حادثه تروریستی حمله مسلحانه به رژه نیرو‌های مسلح اهواز با تسلیت شهادت مظلومانه جمعی از مردم خوزستان به امام زمان، مقام معظم رهبری و امت اسلامی اظهار کرد: در هفته دفاع مقدس هستیم و آن هم در خوزستان که سنگر مقاومت ملت ایران در این هشت سال بوده است و این هفته را نیز گرامی می‌داریم.

وی افزود: حادثه اهواز کاملا طراحی شده از بیرون مرز‌های کشور صورت گرفته و کاملا پیدا و مشخص شده که افراد تروریست از طرف کدام کشور‌ها حمایت مالی، تبلیغاتی و رسانه‌ای داشته و در کجا آموزش دیده و از کجا آمدند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: دستگاه‌های اطلاعاتی و قضایی در فرصت مناسب جزئیات این تروریست‌ها و کشور‌های حمایت کننده آن‌ها را به اطلاع عموم مردم می‌رسانند.

رضایی با اشاره به اینکه هیچ مادری از فرزند و هیچ فرزندی را نمی‌توان از مادر گرفت، بیان کرد: خوزستان فرزند وفادار ایران اسلامی است؛ در انقلاب، دفاع مقدس و قبل این حوادث خوزستان دین خود را به اسلام ادا کرد و همه اقوام نقش پررنگی در این وفاداری داشته اند.

وی با تأکید بر اینکه خوزستان بدون ایران و ایران بدون خوزستان معنا و هویت ندارند، ادامه داد: اینکه عده‌ای خیال می‌کنند می‌توانند خوزستان را از ایران جدا کنند، یک رویای تحقق نشدنی است؛ خوزستان جزو لاینفک ایران است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام عنوان کرد: این حادثه درست در زمانی رخ داد که ترامپ، اسرائیلی‌ها و برخی کشور‌های منطقه اعلام کردند که تابستان بسیار گرمی در مقابل ایران است؛ آن‌ها تبلیغات بسیاری برای سوءاستفاده از نارضایتی‌های مردم در خصوص گرانی و بیکاری انجام دادند تا مردم علیه اقتدار و عزت نظام به صحنه بیایند، ولی شکست خوردند.

رضایی با اشاره به اینکه دشمن از فراخوان مردم برای ضدیت با نظام ناامید شده است، گفت: با یک عملیات پر سر و صدا، قصد پوشاندن این شکست را داشتند.

وی اضافه کرد: امروز ملت ثابت می‌کنند که مردم خوزستان همیشه طلایه دار این انقلاب و نظام خواهند بود؛ هدف آن‌ها این بود که شکست خود را با عملیات پر سر و صدایی حل و فصل کنند، ولی باطن این عملیات تروریستی یأس و ناامیدی دشمنان است.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام یادآور شد: افتخاری برای نیرو‌های مسلح است که رژه را در مکانی برگزار می‌کنند که خود مردم حضور دارند؛ حدود ۱۲ دقیقه طول کشید تا آن‌ها به درک واصل شدند و اینکه در همان لحظه اول آن‌ها را به هلاکت نرساندیم به خاطر حضور نیرو‌های مسلح در میان خود مردم بود.

رضایی خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران گفت: اگر فکر می‌کنید می‌توانید امنیت و اقتدار ایران را خدشه دار کنید، یک خوابی بیش نیست و بلایی سر شما می‌آوریم که در تاریخ ثبت و دیگر دست به این کار‌ها نزنید.

رضایی عنوان کرد: بعد از ۲۰۰ سال که ایران به ضعف رسیده بود، ولی در دفاع مقدس پیروز شدیم مگر می‌شود این امنیت و اقتدار را به سادگی در کشور از بین برد.

وی اظهار کرد: ملت راه خود را ادامه می‌دهند حتی اگر انتقاد و اعتراضی دارند؛ از دولتمردان می‌خواهیم که هرچه زودتر مشکلات این مردم را رفع کنند.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان تأکید کرد: وزارت خارجه به تذکر دادن اکتفا نکند، چون تمام این تروریست‌ها در کشور‌های دانمارک، هلند و انگلستان هستند، باید از طریق مراجع دیپلماتیک آن‌ها را دستگیر و به نظام جمهوری اسلامی ایران تحویل دهند.

۰۹:۴۰ تصاویری از تابوت کوچک طا‌ها اقدامی شهید ۴ ساله حادثه تروریستی اهواز

۰۹:۳۵ تروریست‌های حادثه اهواز تا آخرین نفر شناسایی می‌شوند/بخش عمده‌ای از آن‌ها دستگیر شدند

حجت الاسلام والمسلمین سید محمود علوی وزیر اطلاعات در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز با تسلیت این حادثه تروریستی اظهار کرد:شهادت و به خون خفتن خوزستانی‌ها برای اهالی این استان امری غیرطبیعی نیست و تاریخ خوزستان با شهادت درهم آمیخته است. در طول تاریخ مقاومت خوزستانی‌ها در مقابل جنایتکاران بعثی و تمام تعدی‌ها مثال زدنی است.

وی افزود: مردم خوزستان با پیروی از راه انبیاء در برابر شهادت عزیزان و آسیب‌هایی که در راه خدا متحمل می‌شود، ایستاده و اصلا اراده آن‌ها متزلزل نشده و سستی نخواهند داشت. دشمنان بدانند چنین حرکت‌هایی در وحدت عرب و بختیاری تأثیری نگذاشته و بلکه باعث وحدت بیشتر هم می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علوی بیان کرد: جنایتکارانی که دست به این جنایت زدند بدانند که فرزندان ایران اسلامی در برابر این جنایت سکوت نمی‌کنند؛ جنایت کودک کشی، تیراندازی به سمت زنان و فرزندان چیزی نیست که فرزندان ایران اسلامی در دستگاه‌های امنیتی، اطلاعاتی و نظامی از آن صرف نظر کنند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: عقبه تروریست‌ها تا آخرین نفر به وسیله نیرو‌های نظامی، انتظامی، قضائی، سیاسی، اطلاعاتی و سربازان گمنام امام زمان شناسایی می‌شوند و حتی بخش عمده‌ای از آن‌ها دستگیر شدند و تا آخرین نفر به کیفر می‌رسانند و به دنیا پیام می‌دهند که ایران اسلامی جای دست زدن به این جنایت‌های ضد بشری نیست و به زودی مجرمان انتقام خود را پس می‌دهند.

وی عنوان کرد: تسلیت ریاست جمهور و اعضای هیئت دولت که به نمایندگی از هیئت دولت پنج نفر به اهواز آمده را به مردم ابلاغ و برای همه مردم مقاوم خوزستان به ویژه خانواده شهدا آرزوی صبر و عزت روزافزون داریم.

۰۹:۲۵ شهدای عملیات تروریستی اهواز تاوان محبت به اهل بیت را دادند

حجت الاسلام والمسلمین مروی نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز اظهار کرد: سلام و عرض تسلیت مقام معظم رهبری را به عرض همه مردم خوزستان می‌رسانم.

وی افزود: اگر محدودیت‌ها و معذوریت‌هایی که ناگزیر به رعایت آن هستند، نبود شخصا در این مراسم شرکت می‌فرمودند؛ گرچه جسم شریف ایشان در خوزستان نیست، ولی ذهن، قلب و دل پاک و رئوف رهبر انقلاب همواره با شما مردم خصوصا خانواده‌های گرانقدر شهدا است.

حجت‌الاسلام مروی ادامه داد: توفیقی حاصل شد تا شب گذشته در معیت حضرت آیت الله موسوی جزایری نماینده، ولی فقیه در خوزستان به مجروحان سرکشی و سلام مقام معظم رهبری را به آن‌ها ابلاغ کنیم. برای خانواده شهدا صبر جمیل و اجری جزیل و برای مجروحان شفای عاجل از خداوند طلب می‌کنیم.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز تصریح کرد: همزمانی این حادثه وحشیانه با دو حادثه تاریخی یک اتفاق نبود؛ همزمانی با سومین روز سالگرد شهادت اباعبدالله و حادثه عظیم عاشورا و همچنین با اولین روز هفته دفاع مقدس همه قابل تأمل و تحلیل است.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی گفت: این همزمانی نشان می‌دهد که فرزندان پلید ابوسفیان و یزیدیان زمان خواستند با این حرکت کور و جنایت بار انتقام عشق این مردم به اهل بیت عصمت و طهارت و پیامبر (ص) و برائت از بنی امیه و دشمنان اسلام بگیرند.

وی با اشاره به اینکه امروز ادامه همان جریان پلید است، ادامه داد: کسانی که در این حادثه به فیض عظیم شهادت نائل شدند؛ تقاص طرفداری، عشق، محبت و دلدادگی به امام حسین (ع) و اهل بیت پیامبر را دادند و کسانی که به این جنایت خونبار دست زده و خود را آلوده کردند، همان فرزندان پلید ابوسفیان و جریان بنی امیه هستند.

حجت‌الاسلام والمسلمین مروی بیان کرد: همانطور که در عاشورا با هلهله و بی ادبی نتوانستند ندای حقانیت امام و حجت خدا را بشوند و بنا بر خاموشی آن داشتند، به حول و قوه الهی هرچه زمان می‌گذرد آن ندای نورانی و حق طلبانه همچون خورشید تابناک با تدبیر به گوش جهانیان می‌رسد و تأثیر خود را در عالم می‌گذارد.

۰۹:۰۷ حضور وزرا و نمایندگان رهبری در تشییع شهدای حادثه تروریستی اهواز

وزرای اطلاعات، دفاع و بهداشت، حجت‌الاسلام رحیمیان و مروی نمایندگان رهبری، شهیدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس و تنی چند از مسئولان لشکری و کشوری در کنار حضور پرتعداد مردم و مسئولان استانی در این مراسم حضور دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز امروز از مقابل حسینیه ثارالله اهواز به سمت چهار راه زند تا گلزار شهدای بهشت آباد برگزار شد.

کلیه ادارات و مدارس استان خوزستان به منظور شرکت باشکوه مردم سراسر استان در مراسم تشییع پیکر شهدای حادثه تروریستی اهواز تعطیل اعلام شد.

صبح روز شنبه چهار تروریست مسلح با لباس مبدل به مراسم رژه نیرو‌های مسلح در اهواز آتش گشودند که این حمله تروریستی منجر به شهادت ۲۴ نفر و مجروحیت بیش از ۶۰ نفر از مردم شد.

منبع: مهـــر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار