کد خبر: 927926
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴
در حالی که اپراتور اول تلفن همراه تعرفه‌ تماس‌های درون و برون شبکه‌ای خود را از دیروز، اول مهرماه، یکسان کرده، به نظر می‌رسد مکالمات درون‌شبکه‌ این اپراتور برای سیم‌کارت‌های اعتباری با افزایش قیمت مواجه شدند.

به گزارش جوان آنلاین، روزنامه خراسان در گزارشی نوشت: در حالی که اپراتور اول تلفن همراه تعرفه‌ تماس‌های درون و برون شبکه‌ای خود را از دیروز، اول مهرماه، یکسان کرده، به نظر می‌رسد مکالمات درون‌شبکه‌ این اپراتور برای سیم‌کارت‌های اعتباری با افزایش قیمت مواجه شدند. از طرفی ظاهرا اپراتور دوم تلفن همراه نیز به تغییر تعرفه‌های خود اقدام کرده است.به گزارش ایسنا، اپراتورهای اول و دوم تلفن همراه، به یکسان‌سازی تعرفه‌های خود اقدام کرده‌اند که البته به نظر می‌رسد این یکسان‌سازی در برخی از سیم‌کارت‌های دایمی و اعتباری برای تماس‌های درون‌ و برون شبکه، با افزایش قیمت برای مشترکان همراه است.هزینه‌ برقراری تماس با سیم‌کارت‌های دایمی در اپراتور اول که ۵۷ تومان برای مکالمات درون‌شبکه و 62.5 تومان برای مکالمات برون‌شبکه بود، به 59.9 تومان رسیده است؛ این مبلغ برای مکالمات درون‌شبکه شامل 2.9 تومان افزایش و برای مکالمات برون‌شبکه شامل 2.6 تومان کاهش می‌شود. برای سیم‌کارت‌های اعتباری نیز در حالی که هزینه‌ برقراری برای مکالمات درون‌شبکه ۶۷ تومان و برای مکالمات برون‌شبکه 93.7 تومان بود، این هزینه به 89.9 تومان رسیده است که شامل 22.9 تومان افزایش برای مکالمات درون‌شبکه و 3.8 تومان کاهش برای مکالمات برون‌شبکه می‌شود. همچنین در تعرفه‌های اپراتور دوم همراه نیز تغییراتی رخ داده است؛ در حالی که در اپراتور ایرانسل، برقراری تماس با سیم‌کارت‌های دایمی برای تماس‌های برون و درون شبکه، 33.3 تومان برای هر دقیقه بوده و در سیم‌کارت‌های اعتباری نیز برای تماس‌های درون شبکه، این هزینه 66.9 تومان و برای دیگر خطوط 92.9 تومان برای هر دقیقه و تماس به خطوط ثابت 79.9 تومان بوده است، اکنون در سیم‌کارت‌های دایمی برای تماس با تمامی خطوط‌ (خط ایرانسل دیگر، دیگر اپراتورها و خطوط ثابت) این هزینه 59.9 تومان و برای سیم‌کارت‌های اعتباری 89.9 تومان به ازای هر دقیقه شده است.

در تماس خبرنگارما با سازمان تنظیم مقررات برای پیگیری موضوع تغییر تعرفه های درون شبکه ای دو اپراتور اول و دوم ، اعلام شد که تغییر تعرفه ها براساس چارچوب و کف وسقف تعیین شده توسط رگولاتوری صورت گرفته و با توجه به این که این افزایش قیمت، بیشتر از سقف تعیین شده از سوی رگولاتوری نیست ؛ بنابراین اپراتورهای تلفن همراه تخلفی مرتکب نشده اند اما این مسئله در بازار رقابتی می تواند به ایجاد نارضایتی و کاهش مشترکان هر دو اپراتور بینجامد. همچنین اعلام شد که سازمان تنظیم مقررات این موضوع را بیشتر بررسی خواهد کرد .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار