کد خبر: 927896
تاریخ انتشار: ۰۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۴
توسط معاون رئیس جمهور انجام شد
معاون امور زنان و خانواده رئیس جمهور زنگ شروع سال تحصیلی جدید در اسلامشهر را به صدا در آورد.
محمدرضا عباسی

 در آستانه حلول بهار علم و دانش ،زنگ آغازسال تحصیلی جدید دراسلامشهر توسط معصومه ابتکارمعاون رئیس جمهوردرامورزنان وخانواده ، دردبیرستان دخترانه حضرت  ام البنین(ع) نواخته شد.

در آیین  بازگشایی  مدارس در سال تحصیلی 98-97  که با حضور امام جمعه ، فرماندار و جمعی از مسئولین شهرستان  اسلامشهر برگزارشد ، معصومه ابتکار باعرض تسلیت ایام  شهادت  ابا عبداله الحسین(ع)و تبریک حلول بهار علم ودانش ، اظهارکرد: یکی از مشکلات فعلی آموزش و پرورش ما تک محوری است.

ابتکاربیان کرد:متاسفانه آموزش و پرورش درحالی تک محوری بودن را ترویج می کند که،موفقیت ها درکار جمعی و کارهای گروهی رخ می دهد، درصورت با هم  بودن و کار جمعی انجام دادن  می توانیم به یک هدف نهایی برسیم.

وی خطاب  به  دانش آموزان و نسل جوان ، افزود: دوران دانش آموزی یک فرصت استثنایی برای کسب مهارت وتمرین تسلط  برخود است ، که باید از این دوران به بهترین نحو بهره برد.

 معاون رئیس جمهور در امور زنان وخانواده ، خطاب به مدیران و مسئولین نیز بیان کرد: کسب مهارتهای زندگی در کنار  مهارتهای علمی  برای دانش آموزان  بسیار مهم وحیاتی است ، یکی از مهمترین مهارتهای مورد نیاز دانش آموزان و نسل جوان مهارتهای  ارتباطی  می باشد.

وی افزود:درمعاونت ریاست جمهوری بحث گفتگوی ملی خانواده را ،برای ارتقا مهارت های ارتباطی و آموزش مدیریت ارتباطات و عواطف پیگیری می کنیم، ما باید بتوانیم خشم وعاطفه خود را کنترل کنیم، امروز باید این موارد در آموزش بیش از پیش پرداخته شود، این مهارت ها با کار و تمرین و تلاش بوجود می آید.

این مقام مسئول با بیان حدیثی  ازحضرت علی ع) تاکید کرد: بزرگ ترین قهرمان کسی است که ،بر نفس خود غلبه نماید و پیروز شود، دوران دانش آموزی بهترین فرصت برای تمرین و کسب مهارتهای  زندگی ، ما باید در این دوران برای تسلط بر خود تمرین کنیم.

وی افزود:آموزش حقوقی به دانش آموزان  یکی از نیازهای  اساسی  جامعه و نسل جوان است،باید دانش آموز و یا زن بداند وی بر اساس منشور حقوق شهروندی و قانون نظام اسلامی از چه جایگاهی برخوردار است ، ، اگر دانش آموزان با حقوق خود آشنا شوند، قطعا" می توانندازهمواره ازشخصیت و عزت خود مراقبت کنند وهم مراقب خانواده و جامعه باشند.

رئیس سابق سازمان حفاظت ازمحیط زیست،تصریح کرد:با توجه به شرایط محیط زیست درکشورما ، خوشبختانه طی سالهای اخیرقدم های خوبی درجهت حفاظت ازمحیط زیست برداشته شده است،که نقش وسهم دانش آموزان در این عرصه بسیار چشمگی است .

  ابتکارخاطر نشان کرد: آموزش مهارت های مرتبط با محیط زیست وحفاظت از منابع ملی و زیست محیطی برای همه اقشار جامعه بویژه برای دانش آموزان ازاهمیت فراوانی برخوردار است ، امیدوارم در کنار این مهارت ها، مهارت خودشکوفایی را نیز فراموش نکنیم.

 معاون رئیس جمهوردرامورزنان و خانواده ،درپایان این مراسم پس از نواختن زنگ بازگشایی مدارس درسال تحصیلی جدید از2دانش آموز دبیرستان حضرت ام البنین که موفق شدند درکنکورسراسری سال جاری  با رتبه خوبی  قبول وارد  دانشگاه شوند،با اهدای هدیه ای تجلیل  نمود .

قابل ذکر است که در سال تحصیلی 98-97  بالغ بر  87000 هزار دانش آموز دخترو پسر در مقاطع مختلف  در سطح  202مدرسه با 2846 کلاس درس  مشغول به تحصیل می شوند و  با تلاشهای شبانه روزی  مسئولین اجرایی و خدماتی شهرستان و مدیریت آموزش و پرورش  تمامی مدارس برای  استقبال از حضور پرشور و با نشاط دانش آموزان  فراهم شده است .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر