کد خبر: 927686
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳
سرپرست وزارت اقتصاد:
سرپرست وزارت امور اقتصادي و دارايي با تأکيد بر لزوم تعطيلي شعب و باجه‌هاي مازاد و زيانده گفت: اين کار نيازمند برنامه است، همانطور که فروش اموال و املاک مازاد به برنامه روشن و شفاف نياز دارد.
به گزارش ايرنا، رحمت‌الله اکرمي که در مجمع عموي بانک سپه سخن مي‌گفت، خواستار واگذاري اموال و املاک مازاد بانک‌ها شد و افزود: در جلسه‌اي که اعضاي هيئت دولت با رهبر معظم انقلاب اسلامي داشتند، بحث فروش املاک و اموال مازاد بانک‌ها مورد تأکيد جدي ايشان بود.
حميد پورمحمدي، معاون امور اقتصادي و هماهنگي سازمان برنامه ‌و بودجه نيز در اين نشست اظهار داشت: بانک سپه از معدود بانک‌هايي است که نظام پولي کشور را آزار نداد و موجب نقدينگي و افزايش پايه پولي در کشور نشد، در حالي ‌که شرکت‌هاي دولتي همواره در جهت افزايش تعداد شعب و پرسنل حرکت مي‌کنند، اين بانک براي کاستن از تعداد شعب و کم کردن نيروي انساني اقدامي جدي انجام داده است. علي سرزعيم، معاون امور اقتصاد و برنامه‌ريزي وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعي نيز با تأکيد بر فروش دارايي‌هاي مازاد شبکه بانکي گفت: با توجه به افزايش قيمت مسکن و ساير دارايي‌ها در سال جاري، فروش دارايي‌هاي مازاد باعث شفافيت صورت‌هاي مالي بانک‌ها خواهد شد.
وي با اشاره به لزوم تبديل بدهي‌هاي دولت به اوراق بهادار اظهار داشت: تبديل بدهي‌هاي دولت به اوراق بهادار با مطالبه خود بانک‌ها باعث ايجاد جريان نقدي براي بانک‌ها خواهد شد. مديرعامل بانک سپه نيز در مجمع عمومي اين بانک با ارائه گزارشي از عملکرد يک‌ساله آن گفت: پارسال بيش از 12 ميليارد دلار قرارداد با صندوق توسعه ملي در قالب عامليت يا مشارکت در سنديکا امضا و بيش از 9 ميليارد دلار فعاليت ارزي و پرداخت تسهيلات به واحدهاي توليدي کوچک و متوسط براي حمايت از توليد و اشتغال انجام شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار