کد خبر: 927618
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۵
خبرنگار اعزامی ایسنا که صبح امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح اهواز حضور داشته و از نزدیک شاهد حمله تروریستی بوده است، اظهار کرد: تجربه بسیار وحشتناکی بود و هنوز هم وقتی فکر می‌کنم چطور توانستم در آن شرایط خبر بخوانم، باورم نمی‌شود.
جوان آنلاین: خبرنگار اعزامی ایسنا که صبح امروز در مراسم رژه نیرو‌های مسلح اهواز حضور داشته و از نزدیک شاهد حمله تروریستی بوده است، اظهار کرد: تجربه بسیار وحشتناکی بود و هنوز هم وقتی فکر می‌کنم چطور توانستم در آن شرایط خبر بخوانم، باورم نمی‌شود.

او درباره حادثه تروریستی صبح امروز (شنبه ۳۱ شهریور ماه) در اهواز، اظهار کرد: من به غیر از خودم، خبرنگاری را در مراسم ندیدم. در ابتدای مراسم که از ساعت شش صبح برای دریافت کارت به محل رفتم، محدودیت‌هایی برای حضور خبرنگاران و عکاسان وجود داشت که همگی باید حتما با کارت به مراسم وارد می‌شدند.

او ادامه داد:، اما از طرفی دیگر حضور مردم در مراسم رژه آزاد بود. مردم از سمت چپ جایگاه ویژه وارد می‌شدند و در همان سمت نیز قرار می‌گرفتند و پشت جایگاه نیز پارک قرار داشت. سه گروهان اول حرکت کردند و به محض این که حرکت گروهان چهارم به پایان رسید، صدای تیراندازی شنیده شد. در ابتدا همه شوکه شده بودند و تصور می‌کردند که این بخشی از مانور است، اما صدای رگبار وحشتناک تیراندازی و فریاد برخی از فرماندهان که فرار کنید و زمین بخوابید، باعث شد تا جمعیت در لحظه‌ای متفرق شوند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: صدای تیراندازی از همه جهات شنیده می‌شد و من به همراه یک عکاس دیگر در وسط و مقابل جایگاه ویژه روی زمین خوابیدیم. از همان زمان من فعالیت خبری‌ام را با گرفتن فیلم از فرار مردم و صدای تیراندازی که به صورت رگباری شنیده می‌شد، شروع کردم. پس از این که توانستم از قسمت وسط حرکت کنم با سردبیر تماس گرفتم و حمله تروریستی را اعلام کردم؛ فکر می‌کنم ما اولین جایی بودیم که این خبر را منتشر کردیم.

او درباره این تجربه کاری خود، اظهار کرد: تجربه بسیار وحشتناکی بود و هنوز هم وقتی فکر می‌کنم چطور توانستیم در آن شرایط خبر بخوانم خودم باورم نمی‌شود.

این خبرنگار بیان کرد: فکر می‌کنم هدف تیراندازی مشخص نبود، چرا که تا آن جا که متوجه شدم هیچ تیراندازی به سمت جایگاه صورت نگرفت و مدام این مردم بودند که هدف تیراندازی قرار می‌گرفتند و روی زمین می‌افتادند. حتی به سمت آمبولانس‌ها نیز شلیک می‌شد. هیچکس نمی‌دانست باید چه کاری انجام دهد. اسلحه سربازان خالی بود و با توجه به این که صدای تیر از همه جهات شنیده می‌شد فرماندهان نیز توان مقابله نداشتند. بعد از حدود ۲۰ دقیقه که صدای تیراندازی به پایان رسید، صدای آمبولانس‌ها بود که از همه جهات به گوش می‌رسید.

عکاس خبرگزاری ایسنا نیز که مراسم رژه صبح امروز اهواز و حادثه تروریستی را پوشش تصویری داده بود، اظهار کرد: در ابتدا همه تصور می‌کردیم که صدای تیراندازی بخشی از مانور است و کسی واکنشی نشان نمی‌داد؛ اما با ادامه دار شدن صدای تیراندازی همه فراری شدند.

او درباره شرایط عکس‌برداری در این حادثه نیز توضیح داد: از یک جایی به بعد دیگر به ما اجازه عکاسی ندادند و ما را به عقب می‌فرستادند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار