کد خبر: 927541
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۷
نیویورک‌تایمز گزارش داد: معاون دادستان کل آمریکا نقشه‌ای برای عزل ترامپ در سر داشت.

جوان آنلاین: یک رسانه آمریکایی جمعه گزارش داده «راد روزنشتاین»، معاون دادستان کل آمریکا سال گذشته پیشنهاد کرده به منظور افشای بحرانی که دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور این کشور را در بر گرفته سخنان وی را ضبط کند.

به نوشته نیویورک‌تایمز، روزنشتاین همچنین پیشنهاد کرده بود برخی از اعضای کابینه دولت برای کمک به عزل ترامپ به خدمت گرفته شوند.

روزنشتاین این پیشنهادات را بهار سال ۲۰۱۷ مطرح کرده بود، زمانی که اخراج «جیمز کومی»، رئیس سابق اف‌بی‌آی، کاخ سفید را دچار بحران کرد.

ترامپ در روزهای بعد، در جریان گفت‌وگو با مقام‌های روس اطلاعات محرمانه را به آنها درز داد و مواردی افشا شد که نشان می‌داد ترامپ از کومی خواسته وفاداری‌اش را به او اعلام کرده و تحقیقات درباره یکی از دستیاران ارشدش را پایان دهد.

تنها دو هفته از آمدن روزنشتاین به کارش می‌گذشت. روزنشتاین با نوشتن یادداشتی که در آن از مدیریت کومی در تحقیقات درباره ایمیل‌های هیلاری کلینتون انتقاد شده بود، نقش مهمی در اخراج او ایفا کرده بود. هنگامی که ترامپ برای گفتن دلیل اخراج کومی به این یادداشت استناد کرد روزنشتاین، متحیر شد.

روزنشتاین پیشنهادات خود درباره ضبط مخفیانه سخنان ترامپ و تلاش برای عزل او را در جلسات و گفت‌وگوهایش با سایر مقام‌های وزارت دادگستری و اف‌بی‌آی مطرح کرد.

نیویورک‌تایمز نوشته ظاهراً هیچکدام از پیشنهادات روزنشتاین به ثمر ننشست. مشخص نیست او برای اجرای این نقشه تا چه اندازه مصمم بوده، اما او به یکی از مقام‌های اف‌بی‌آی گفته می‌تواند «چف سشنز»، وزیر دادگستری و «جان اف کلی» که در آن زمان وزیر امنیت داخلی بود را مجاب کند تلاش‌هایی را برای عزل ترامپ سازمان‌دهی کنند.

برخی منابع دیگر در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی روایت نیویورک‌تایمز را رد کرده‌اند.

مقام‌های وزارت دادگستری آمریکا در گفت‌وگو با ان‌بی‌سی مدعی شده‌اند پیشنهاد روزنشتاین درباره ضبط سخنان ترامپ در قالب شوخی مطرح شده و او معتقد نیست که ترامپ باید از قدرت برکنار شود.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار