کد خبر: 927493
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۸
مشاور امور رسانه‌ای سفیر ایران در عراق گفت: امسال افزون بر ۵۰۰ موکب ویژه اربعین حسینی برای پذیرایی و خدمات‌رسانی به زائران ایرانی در تمام محور‌های ارتباطی عتبات عالیات در عراق برپا می‌شود.
ذوالفقار امیرشاهی پنج‌شنبه شب در حاشیه همایش بزرگ عاشورا و اهل سنت در گنبدکاووس اظهار داشت: برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات اجرایی خوبی توسط ستاد مرکزی اربعین جمهوری اسلامی و مقامات ارشد عراقی برای مراسم اربعین حسینی صورت گرفته است. وی گفت: همه امکانات و زمینه‌ها برای حضور زائران ایرانی در اربعین حسینی انجام شده و پیش‌بینی می‌شود، امسال بیش از سال قبل در این مراسم عظیم انسانی و معنوی شرکت کنند.
امیرشاهی اضافه کرد: براساس آمار رسمی سال گذشته ۲ میلیون و ۳۵۰ هزار ایرانی در مراسم اربعین حسینی و برای زیارت عتبات عالیات وارد کشور عراق شده‌اند. وی تصریح کرد: در سایه برنامه‌ریزی‌ها و اقدامات انجام شده دو کشور ایران و عراق، زائران اربعین می‌توانند در کمال آرامش روحی و معنوی همه اماکن مقدس را در عراق زیارت کنند. مشاور امور رسانه‌ای سفیر ایران در عراق همچنین از رایزنی مقامات دو کشور برای کاهش هزینه روادید (ویزا) اربعین خبر داد و گفت: مقامات عراق برای کاهش هزینه‌های این حوزه، قول مساعد داده‌اند. امیرشاهی افزود: امسال هفت تا هشت ورودی به عراق برای زائران ایرانی اربعین پیش‌بینی شده که بیشتر از مرز‌های جنوبی همچون چذابه، مهران و شلمچه خواهد بود، ضمن اینکه مسیر‌های هوایی و دریایی عراق نیز آماده ورود زائران اربعین هستند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار