کد خبر: 927444
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۰
فرمانده سپاه البرز از برگزاری برنامه‌های ویژه بزرگداشت هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.
سردار یوسف مولایی در خصوص نخستین روز هفته دفاع مقدس در سی‌ویکم شهریور ماه سال جاری گفت: این روز به نام صلابت و سلحشوری دفاع مقدس و صنایع نظامی نامگذاری شده است.
فرمانده سپاه استان البرز افزود: دومین روز دفاع مقدس مقارن یکم مهرماه و به نام روز علم و صنعت، نخبگان و روز سرباز است که همزمان با بازگشایی مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز علمی کشور است، چون بخشی از صنایع ما در این مراکز مستقر است.
وی ادامه داد: روز دوم مهر ماه که روز سوم هفته دفاع مقدس است به نام دفاع ملی جوانان و بصیرت‌افزایی نامگذاری شده که در این روز به دفاع همه‌جانبه در همه حوزه‌ها می‌پردازیم.
سردار مولایی با اشاره به نامگذاری روز چهارم هفته دفاع مقدس و همزمان با سوم مهرماه گفت: این روز به نام انقلاب اسلامی، مردم‌سالاری دینی، بیداری اسلامی و استکبارستیزی نامگذاری شده است و با توجه به اینکه چهلمین سالگرد انقلاب را در پیش داریم باید به مفاهیم دینی بیشتر توجه و پرداخته شود.
وی تشریح کرد: روز پنجم هفته دفاع مقدس همزمان با چهارم مهرماه است که به نام اقتصاد مقاومتی، تولید ملی، اصناف، پشتیبانی و حمایت مردمی نامگذاری شده است، چون کمک‌های مردمی در زمان دفاع مقدس بسیار اهمیت داشته و در کنار آن پرداختن به اقتصاد مقاومتی به دلیل دارا بودن منابع و استفاده از ظرفیت‌های موجود در کشور مهم است و باید به تبیین آن پرداخت.
وی اشاره کرد که پنجم مهرماه روز ششم هفته دفاع مقدس به نام شهیدان، ایثارگران، جانبازان و فخرآفرینان نامگذاری شده است.
فرمانده سپاه استان البرز گفت: روز هفتم هفته دفاع مقدس مقارن با ششم مهرماه است که به ولایتمداری، زنان، خانواده و سلامت نامگذاری شده است که بر اساس آن در تمامی نهاد‌ها و ارگان‌های کشور روی این موارد کار می‌شود.
سردار مولایی افزود: روز آخر گرامیداشت هفته دفاع مقدس روز فرماندهان، عزتمداران و پیشکسوتان است که باید از آن‌ها تجلیل شود.
وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی اجلاسیه اصلی کنگره شهدای استان البرز نوآوری‌هایی انجام شده برای نمونه چاپ کارتی است که در قالب آن شخص به نام یک شهید از یک یتیم حمایت می‌کند و با این نیت بیش از ۵ هزار یتیم استان البرز با کمک‌های ماهانه حمایت خواهند شد.
فرمانده سپاه البرز افزود: یک نوآوری دیگر کنگره شهدای البرز، نمایش فیلمی شامل نبرد‌های دفاع مقدس است که پخش خواهد شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار