کد خبر: 927433
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۴
درحالی‌که برخی از نمایندگی های فروش لوازم‌خانگی، انواع محصولات خود را در معرض دید قرار داده اند اما برای فروش آن محصولات، مردم را به مغازه‌های امین حضور حواله می‌دهند که قیمتشان دو برابر بیشتر است.
جوان آنلاین: دختری با پدر و مادرش با ناراحتی از نمایندگی شیک یکی از برندهای معروف لوازم‌خانگی در خیابان میرزای شیرازی  بیرون می‌آیند و می‌گوید برای جهیزیه خرید داشتیم اما جنس نمی‌فروشند.

خبرنگار تسنیم نیز با عنوان خریدار وارد فروشگاهی پر از جنس می‌شود، بر روی همه اجناس قیمت زده شده است، نرخ‌های نصب‌شده بر روی محصولات  نرخ‌های معقولی به‌حساب می‌آید، اما وقتی از فروشنده تقاضای هرکالایی را می‌کنیم، می‌گوید تمام‌شده است و به غیر از هود آشپزخانه چیزی برای فروش ندارد.

به کالاهایی موجود در مغازه اشاره می‌کنیم که پس اینها چی هستند و پاسخ می‌شنویم که اینها دکوراند و اگر کالایی می‌خواهید باید به سه راه امین حضور مراجعه کنید، هر چندکه قیمت این محصولات در آنجا دو برابر قیمت درج شده در این فروشگاه (نمایندگی) است.

بنابراین گزارش، برای بررسی قیمت‌ها به سایت برخی از برندهای‌ لوازم‌خانگی می‌رویم اما در برخی از آنها نیز خبری از درج قیمت نیست.

به سراغ فروشگاه دیگری از این برند در خیابان حافظ می‌رویم،  قیمتی بر روی محصولات عرضه‌شده در این فروشگاه درج نشده است، اما وقتی  قیمت‌ها  را می‌پرسیم، تفاوت فاحشی با قیمت‌های فروشگاه قبلی دارد و اجناس در این فروشگاه به قیمت بالاتری به فروش می‌رسد.

 در این فروشگاه دیگرمشکلی برای خرید وجود ندارد و وقتی از مغازه‌دار سؤال می‌کنیم که این اجناس را برای فروش دارد می‌گوید که شما پول داشته باشید، ما همه چیز داریم.

بنابراین گزارش محصولات برخی از برندها  باوجود افزایش قیمت محصولات خود، مشکلی برای عرضه در بازار ندارند و تقریباً بیشتر محصولاتشان در بازار موجود است . در مجموع در بازار لوازم‌خانگی، محصولاتی مانند انواع تلویزیون‌ها به وفوریافت می‌شود اما میزان عرضه لوازمی مانند ماشین ظرفشویی و یخچال های ساید بای ساید کمتر است.

در همان حوالی به سراغ برندکره‌ای پرفروش دیگری در خیابان جمهوری تهران می‌رویم؛ جمعیت زیادی از مردم در فروشگاه هستند و از فروشندگان قیمت می‌پرسند، متصدی فروش این فروشگاه نیز برای اینکه بتواند پاسخگوی همه افراد حاضر در فروشگاه باشد با صدای بلند می‌گوید که ماشین‌های  ظرفشویی و لباسشویی و برخی از انواع یخچال‌فریزر را برای فروش ندارد و تنها به تعدادی از محدودی از محصولات اشاره می‌کند که برای فروش موجود است.

در این فروشگاه نیز تمام محصولات برای نمایش به‌صورت دکوری موجود است اما برای عرضه محصولاتی معدود به فروش می‌رسد؛ وقتی از این فروشنده درباره دلیل این عدم عرضه سؤال می‌شود با تعجب می‌گوید: خوب تحریم است دیگر!

به وی می‌گوییم که مگر اینها  تولید داخلی نبودند، می‌گوید: در ایران مونتاژ می‌شدند و بعد از تحریم دیگر قطعات آنها به ایران نمی‌آید که تولید شود.

افشاگری رئیس اتحادیه لوازم خانگی از سواگری برخی نمایندگی‌ها

محمد طحان پور رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در گفتگو با خبرنگار تسنیم ضمن تأیید عدم عرضه کالای برخی از برندهای گفت: این اتفاق بیشتر دربرندهای اروپایی  روی می‌دهد که محصولات آنها به صورت آماده به کشورمی‌آمد.

وی افزود: نمایندگی‌های فروش برخی از این برندهای اروپایی همان‌طور که گفتید در فروشگاه‌های زنجیره‌ای خود کالا نمی‌فروشند، اما مغازه‌هایی را در امین‌حضور اجاره کردند و محصولات خود را با دو برابر قیمت نمایندگی به فروش می‌رسانند.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی ادامه داد: کسانی که برای خرید به فروشگاههای زنجیرهای این برندها مراجعه می‌کنند  به مغازه های اجارهای یاد شده  خود حواله داده می‌شوند تا بتوانند محصولات خود را خارج از نمایندگی با قیمت دوبرابری به فروش برسانند.

وی تصریح کرد: راهکار فروشگاههای متخلف برای گران فروشی آن است که برای فروش یک محصول دو بار کارت می‌کشند و ما به التفاوتی بابت فروش محصول از طریق گرفتن رسید دوم دریافت می‌کنند.

طحانپور گفت: مردم برای احقاق حقوق خود به اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مراجعه کنند یا با سامانه 124 تماس بگیرند و  مطمئن باشند که به شکایت آنها رسیدگی می شود.

قیمت اجناس آنقدر عوض می‌شود امکان  ارائه لیست قیمت وجود ندارد

   وی در پاسخ به این سؤال چرا نرخ اجناس بر روی سایت اتحادیه یا سایت خود برندها درج نمی‌شود تا مردم بتوانند در صورت گران‌فروشی تشخیص دهند گفت: قیمت اجناس آنقدر عوض می‌شود امکان  ارائه لیست قیمت وجود ندارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم‌خانگی در پاسخ به اینکه پس مردم چگونه باید از قیمت واقعی لوازم‌خانگی آگاه شوند گفت: افراد به طور معمول قیمت اجناس را از چند فروشگاه قبل از خرید سؤال می‌کنند و  در صورتی‌که احساس کردند که سرشان کلاه رفته است به اتحادیه مراجعه کنند.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
France
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
از ماست که بر ماست.....
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار