کد خبر: 927404
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
سیدحسن نصرالله:
دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تصریح کرد: شما در اینجا برای سوگواری و ابراز وفاداری به سید الشهداء (ع) حضور یافته‌ اید و اجر شما با خداوند متعال باشد. درود خداوند بر شما . درود خداوند بر شهدای شما و زخمی های شما و دلاوران شما. 

جوان آنلاین: راهپیمایی گسترده تجدید بیعت با سید الشهداء (ع) ظهر امروز پنجشنبه با حضور خواهران و برادران عزادار در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت آغاز شد.

دبیرکل حزب الله لبنان در آغاز سخنرانی خود در جمع عزاداران حسینی (ع) در منطقه ضاحیه در جنوب بیروت تصریح کرد: شما در اینجا برای سوگواری و ابراز وفاداری به سید الشهداء (ع) حضور یافته‌ اید و اجر شما با خداوند متعال باشد. درود خداوند بر شما . درود خداوند بر شهدای شما و زخمی های شما و دلاوران شما. 

وی افزود: می دانیم که در مسیر خود در رکاب حضرت امام حسین (ع) چیزی جز پیروزی، عزت، کرامت، آزادی و آزادسازی سرزمین و حاکمیت ندیده ایم.‎

‎وی افزود: ما بر التزام ایمانی و جهادی و عقیدتی خود به مسئله فلسطین و قدس تاکید میکنیم.

دبیرکل حزب الله گفت: بار دیگر بر  ایستادگی خود در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروع خویش در چارچوب مقابله با طرح آمریکایی موسوم به معامله قرن تاکید می کنیم.‎

سکوت درباره تجاوزات عربستان در یمن جایز نیست

وی افزود: از همه اعراب و مسلمانان می خواهم که سکوت خود در قبال تجاوزگری عربستان علیه ملت یمن را بشکند. از همگان روز قیامت سوال خواهد شد که چرا در برابر جنایتکاران قاتل و اقدامات وحشیانه آنها علیه ملت یمن سکوت کردید.

دولت آمریکا در تلاش برای محاصره جمهوری اسلامی ایران است

دبیرکل حزب الله گفت: وظیفه ما است که در کنار ایران باشیم زیرا در هفته های آینده اجرای تحریم های آمریکا علیه این کشور آغاز خواهد شد. وی افزود: دولت آمریکا در تلاش برای محاصره جمهوی اسلامی ایران است و بر کشورها برای جلوگیری از صادرات نفت ایران فشار می آورد.

دلایل محاصره اقتصادی ایران از زبان نصرالله

دبیرکل حزب الله به دلیل محاصره ایران از سوی آمریکا اشاره کرد و گفت: ایران به خاطر پایبندی به اسلام خود و تن ندادن به آمریکا و مقابله با سرقت ثروت هایش تحت محاصره قرار می گیرد.

وی افزود: ایران به خاطر ایستادن در کنار ملت های مستضعف و در کنار ملت فلسطین و لبنان مجازات می شود.

سید حسن نصرالله گفت: دشمن بداند که تحولات و تغییرات بزرگی ایجاد شده است که نمی خواست انجام گیرد.‎

وی افزود: مقاومت از موشک ها و امکانات برخوردار است و اگر اسرائیل جنگی به راه بیاندازد، با اقدامی روبرو خواهد شد که هیچ گاه انتظار آن را نداشته است.

طرح و نقشه اسرائیل در منطقه خنثی شده است

دبیرکل حزب الله لبنان در بخش دیگری از سخنانش به تهدیدات رژیم صهیونیستی اشاره کرد و گفت : اسرائیلی ها خشمگین هستند زیرا طرح  ونقشه آنان در منطقه خنثی شده است. آنان به روند تحولات سوریه و عراق امید زیادی بسته بودند اما می دانند که محور مقاومت قوی تر از قبل بازگشته و کشورهای جدیدی به بخشی از محور مقاومت تبدیل شده اند و برخی ملت ها به دایره مقابله و کشمکش با دشمن ملحق شده اند از همین رو از هرگونه نبردی در منطقه به ویژه با لبنان بیم دارد و می داند هرگونه جنگی بازتاب های زیادی برایش به دنبال خواهد داشت و متوجه است که نقاط ضعفش رو شده و از نقاط قدرت ما نیز با خبر است.

دو تغییر راهبردی در منطقه

سید حسن نصرالله ادامه داد: وزیر جنگ اسرائیل چند روز پیش گفت: باید متوجه باشیم که دو تغییر راهبردی در خاورمیانه رخ داده است؛ اول اینکه دشمنان ما موشک های دقیقی در اختیار دارند و دوم اینکه جبهه داخلی در اسرائیل به جبهه اصلی جنگ آینده تبدیل شده است تا جایی که وضعیتی که سربازان در جنگ 73 در جبهه حضور داشتند و در تل آویو مردم در حال خوردن قهوه و خواندن روزنامه بودند، کاملا تغییر کرده است؛ بله همه چیز تغییر کرده و این چیزی است که باید آن را درک کنیم . دشمن می داند که تغییرات بزرگی که انتظارش را نداشت تحقق یافته.

هشدار نصرالله به سران صهیونیست

دبیرکل حزب الله لبنان تاکید کرد، به اسرائیل می گویم هرتلاشی که برای سد کردن راه ما انجام داد، تمام شده است و کار ما انجام شده  و مقاومت امروز موشک های دقیق و غیر را از آن را در اختیار دارد و چنانچه اسرائیل جنگی را بر لبنان تحمیل کند با سرنوشتی روبه رو خواهد شد که هیچ گاه انتظارش را نداشت.

تکنولوژی برای یکسره کردن جنگ کافی نیست

سید نصرالله اظهار داشت: آنان می دانند تکنولوژی به تنهایی نمی تواند نبرد را یکسره کند و عامل انسانی بسیار اهمیت یافته است. پیش از سال 1982 اسرائیل تهدید می کرد که به بیروت حمله می کند ، از سال 2006 تا امروز آیا باز هم این تهدید را تکرار کرده است ؟ چنین حمله ای نیازمند نیروی زمینی است که به نیروی هوایی و موشک ها نیاز نداشته باشد؛ اکنون در لبنان چیز دیگری در جریان است از همین رو همواره تهدید های اسرائیل به دور از در نظر گرفتن عامل نیروی انسانی بوده است.

تجدید بیعت مجدد با امام حسین(ع)

ما به نقطه کنونی و مهمی رسیده ایم و در جایگاه قدرت و پیروزی و بازدارندگی قرار داریم و روحیه و اراده و حماسه ما حاصل وقایعی است که بیش از 1380 سال پیش رقم خورد و بار دیگر وابستگی خود را به خط پیروزی خون بر شمشیر و حسین تکرار می کنیم و می گوییم هیچ خطری در آینده بزرگتر و خطرناکتر از دهه ها و سال های گذشته نخواهد بود، اما با همان اراده به مقابله با آن برمی خیزیم. ما وارد آزمونی شده ایم که با زینب (س) گره خورده است و از روز اول گفتیم : "همه ما عباس تو هستیم یا زینب" و در سال های گذشته ثابت کردیم که واقعا همه "عباس تو هستیم زینب".

دبیر کل حزب الله تاکید کرد: بار دیگر بر مواضع خود و پایبندی به اصول بالا تاکید می کنیم و به حسین (ع) رو می آوریم که پس از شهادت تمام یاران و اهل بیت در کربلا تنها مانده و در مقابل پیکرعزیزانش ندا سر داد " آیا یارگری هست که مرا یاری دهد" ما به او می گوییم همه روزهای ما عاشورا است و با خون، شهادت ، اشک و صبر می گوییم : لبیک یا حسین.

منبع: تسنیم
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
محمدرضا طاعتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۰۵
0
0
باسلام،خداوندمتعال ،این سید بزرگوار،مردعمل،شجاع وپیروواقعی اهل بیت علیه السلام راحفظ کندوعمری طولانی وپربرکت به ایشان عطانماید.الحق ولانصاف، مایه عظمت اسلام ومسلمین است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار