کد خبر: 927366
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۶
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران می‌گوید که برای شرکت در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل، یکشنبه آینده، اول مهر ماه، عازم نیویورک خواهد شد.

به گزارش جوان آنلاین، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران پیش از ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه افتتاح نمایشگاه «نقش وزارت امور خارجه در دفاع مقدس» در جمع خبرنگاران گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی را اعلام کرده و ما منتظر اجرایی شدن اقدامات عملی اتحادیه اروپا هستیم.

وی در خصوص سفر آتی برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک نیز افزود: سفر نیویورک فرصت خوبی است که دیدگاه‌های ایران را مطرح کنیم.

در حالی که آمریکایی‌ها از حضور ترامپ در یک جلسه شورای امنیت خبر می‌دهند، وزیر امور خارجه در این خصوص اظهار داشت: درباره نشست شورای امنیت به نظر می‌رسد آمریکا تجدیدنظر کردند و آنچه امروز در برخی نشریات و اعلام نمایندگی آمریکا مطرح شده این است که موضوع آن ایران نخواهد بود.

وی درباره توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب هم گفت: تمام تلاش ما از ابتدا این بود جنگ صورت نگیرد و پاکسازی تروریستها بدون تلفات انسانی صورت گیرد.

ظریف همچنین گفت که یکشنبه هفته آینده اول مهر برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر می‌کند.

وی درباره نشست وزرای خارجه ایران و ۱+۴ نیز عنوان کرد که این نشست در روزهای ابتدایی برگزار خواهد شد.

ظریف همچنین درباره تصویب سه لایحه باقی مانده از FATF و علی‌رغم انتقادات جدی کارشناسان از احتمال پیوستن ایران به این کنوانسیون بین‌المللی و نگرانی‌های موجود در این زمینه گفت: سه لایحه‌ای که باقی مانده را برای منافع کشور و شفاف سازی و مقابله با ایران‌هراسی‌های دروغین که در دنیا انجام شده، مفید می‌دانیم.
وی افزود: این لوایح در تمامی سطوح از جمله دبیرخانه شورای امنیت ملی به طور ریز بررسی شده و منافعش برای ایران قابل توجه است و یکی از مهمترین بهانه های دشمنان ایران را برای مقابله با ما در عملیات بانکی و همکاری‌ها خواهد گرفت.

رئیس دستگاه دیپلماسی عنوان کرد: اینکه فکر کنیم با تصویب این لوایح همه مشکلات ما حل می شود، تصور اشتباهی است. بدخواهی‌هایی که علیه ایران از سوی سلطه طلب‌ها است ادامه خواهد داشت، اما یکی از بهانه‌های مهم از آنها گرفته می‌شود، ضمن اینکه منافع کشور حفظ می‌شود و از دید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که مسوول این کار است، منافع کشور تقویت می شود.

ظریف اظهار داشت: ما اعتقاد داریم مقام معظم رهبری هم این موضوع را به مجلس واگذار کردند و امیدواریم در این فاصله مجلس با این اقدام مهم و اساسی یک بهانه بی‌دلیل را از آمریکا و کشورهایی که خودشان بزرگترین حامیان تروریسم هستند، بگیرند.

وی ادامه داد: امروز خبرها رو ببینید که اسرائیلی‌ها بیشترین حمایت را از گروه‌های تروریستی در سوریه کرده‌اند، قبلا می‌گفتند فقط بیماران خود را به آنجا برای مداوا می‌برند اما الان معلوم شده هم حمایت مالی و هم تسلیحاتی و لجستیکی داشته‌اند و حالا مدعی جمهوری اسلامی شدند که با شفافیت در مقابله با تروریسم عمل می‌کند، آنها خودشان تروریست و حامیان بزرگ آن هستند و جمهوری اسلامی این بهانه را نیز از آنها خواهد گرفت.

ظریف در پاسخ به سوالی درباره توئیت اعتراضی خود به رئیس توئیتر مبنی بر بسته شدن حسابهای کاربری برخی ایرانیان گفت: ثابت شده که گروههایی از توئیتر برای ایجاد جنجال و آشوب استفاده می‌کنند و‌ توئیتر هم باید نسبت به آنها عکس العمل نشان دهد، ولی متاسفانه روش دیگری را استفاده کرده است. وی ادامه داد: این حرکت را با حضور گسترده‌تر و پویش عمومی در فضای مجازی، می‌توان دنبال کرد.

منبع: فارس
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
چه زمان منتظر اقدامات عملیاتی اتحادیه اروپا
خواهید ماند؟
قاسم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۲۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۲۷
0
0
امور خارجه نا کارامد کارها را بد و بدتر میکند
said
|
Switzerland
|
۰۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
سلام. چقدر میخواهد منتظر بماند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۰
0
0
انتظار تا کی؟؟ بس نیست؟
said
|
Switzerland
|
۰۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۰۶/۳۱
0
0
سلام. انتظار تا کی ؟؟؟؟ ما که خسته شدیم شما چی؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار