کد خبر: 927334
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۷
همزمان با تشییع پیکر ۹ شهید گمنام در تبریز؛
سلام من به شما دلنوشته‌ایست که پر می‌کشد به معراج‌الشهدا تا قربانی شود پیش قدم‌هایت، سلام من اگر قابل باشد، زودتر از دست‌های بی‌تابم روی شانه‌هایت می‌نشیند تا گرد و خاک غربت سال‌ها را بتکاند از پهنای شانه‌های خسته و از جنگ برگشته‌ات، سلام من کبوتری است که زودتر از نویسنده‌اش به استقبال قهرمان‌های بی‌نشان می‌رود. برای همیشه خط می‌کشم روی خداحافظی‌هایم ، من شاعر هزار سلام سر بریده‌ام، سلام ای غم خجسته! این سلام هرگز نمی‌میرد!

پیکر مطهر ۹ شهید گمنام دوران دفاع مقدس  همزمان با هفتمین روز از ماه محرم با حضور خانواده‎های معظم شهدا و مردم شهیدپرور، نماینده ولی‌فقیه در استان و فرمانده سپاه عاشورا از مقابل مصلای اعظم امام خمینی(ره) تشییع و برای ابدیت تا بهشت بدرقه شد.

به نام خداوند شهیدانی که زنده‌اند و نزد پرودگارشان روزی می‌خورند؛ هر چیزی را نقطه آغازی است، راه سرخ شهادت از کربلا آغاز می‌شود، آنجا که جلوه‌گاه عشق و شهادت و ایمان است، آقا و سرور بزرگوارمان سالار شهیدان عالم و پرچمدار نهضت بزرگ عاشورا است.

همه آزادمردان و وارستگان عاشق زیر این پرچم سرخ گرد آمد‌ند، کسانی که برای خط آزادی و عدالت و دفاع از سرزمین خویش، خون‌ها نثار کردند.

سلام بر شهیدان، سلام بر برادران شهیدمان، آنهایی که نام مبارک‌شان قوت قلب آلاله‌هاست؛ کسانی که ترنم گفته‌هایشان زینت‌بخش فکه، طلاییه و مجنون بود و لطافت کلام‌شان نوازشگر آسمان شهر شد.

آنهایی که با سلامی معطر به عطر چفیه یکدیگر را ملاقات کردند و با درودی مصفا به صفای یا علی همدیگر را بدرقه کردند.

سلام بر شهدا، آن کبوترانی که سکوی پروازشان سیم‌خاردار و خط مقدم بود. همان بی‌‌ادعاهایی که با رنگ خون صفحه عاشقانه زندگی را نقاشی کردند و با زمزمه‌های یابن‌الحسن دعوت یار را لبیک گفتند.

همرزمانتان آمدند و شما را با عشق بر شانه‌های خود حمل کردند. از هر کسی سوال می‌کردیم فقط یک کلام جواب می‌دادند، آنها آمده‌اند تا کار نیمه‌تمام خود را تمام کنند، آخر وقت ظهور حضرت صاحب‌الزمان(عج) نزدیک شده است. دارند یارگیری برای ظهور آقا می‌کنند، دارند جار می‌زنند که آمده‌ایم تا نجاتتان بدهیم. حسین‌ بن علی(ع) این‌ها را فرستاده تا اربعین را تضمین کند. آرام می‌گویند که آماده‌ایم محافظان چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی باشیم.

این‌ها همان‌هایی هستند که بدون اینکه از پدر و مادرشان سوال کنی که فرزندت کجاست؟ با کارشان، محل خود را نشان دهند.

سردار زین‌العابدین خرم امروز در حاشیه مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: شهدا به معنای واقعی کلمه جهاد فی‌سبیل الله کردند به طوریکه این جهاد را با آگاهی و معرفت آغاز کرده بودند.

وی افزود: بعد از گذشت ۳۸ سال از برگ زرین دفاع مقدس، هنوز هم خانواده‌های زیادی چشم به راه جگر گوشه‌هایشان هستند و به حق این شهدا، ایثارگران، جانباران و آزادگان سرمایه‌های اصلی مملکت هستند.

فرمانده سپاه عاشورا با تاکید به اینکه همه امنیت و استقلال و آزادی خود را مرهون امام راحل(ره) و خون شهدا هستیم، تصریح کرد: اگر آنها در برهه‌ای از زمان جهاد دفاعی کردند، حال نوبت جهاد سازندگی است که البته جوانان زیادی در این مملکت به خوبی این راه را پیش گرفته و ادامه می‌دهند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر