کد خبر: 927330
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰
رئیس جدید دانشگاه تبریز:
رئیس جدید دانشگاه تبریز با بیان اینکه دانشگاه باید به صورت تشکیلاتی و علمی و با همفکری اداره شود، گفت: تلاش می‌کنیم هیچ استعدادی در دانشگاه تبریز خشک نشود و از تمام ظرفیت‌های این دانشگاه به نحوه شایسته‌ای استفاده شود.

میررضا مجیدی  در آیین تکریم و معارفه رئیس این دانشگاه با اشاره به اینکه خود را نماینده جامعه ایثارگران می‌داند و براساس عهد و پیمانی که با آنها بسته است، این سمت را قبول کرده، اظهار داشت: بنده فردی تشکیلاتی بوده و به احترام رای قاطبه دانشگاهیان این سمت را بر عهده گرفتم و معتقدم دانشگاه باید به صورت همفکری جمعی و علمی اداره شود.

وی همچنین با تاکید براینکه هدف از قبول این سمت کمک در راستای بالا بردن سطح دانشگاه و رشد آن است، افزود: اگر دانشگاه تبریز رشد و ترقی کند به واسطه آن شهر تبریز، استان آذربایجان‌شرقی و کشور پیشرفت خواهد کرد، امروزه هر اتفاقی علمی که در دانشگاه رخ می‌دهد در کل دنیا رصد می‌شود.

عضو هیات علمی دانشکده شیمی دانشگاه تبریز در ادامه با اشاره به اینکه اکنون دانشگاه‌ها در دوره فعالیتی نسل سوم و کارآفرین بوده و به دنبال تبدیل علم به ثروت هستند، برنامه‌های کلان خود برای اداره دانشگاه تبریز را این چنین عنوان کرد: تغییر در ساختار دانشگاه به منظور چابک‌سازی، توانمندسازی کارکنان، توسعه و ارتقاء کیفیت علمی دانشگاه، تعامل با دانشگاه‌های منطقه به خصوص دانشگاه علوم پزشکی، توسعه، ترویج و کیفی‌سازی پژوهش دانشگاه، تقویت مراکز رشد و کارآفرینی، تشویق در تشکیل انجمن‌های علمی، مهارت‌افزایی دانشجویان و....از جمله برنامه‌هایی است که با کمک همه دانشگاهیان در صدد اجرای آن خواهیم بود.

رئیس سابق دانشگاه تبریز نیز در این مراسم ضمن ارائه گزارش و تشریح برخی اقدامات صورت گرفته در طول تصدی مدیریت خود در این دانشگاه گفت: تدوین آیین‌نامه برای انتخاب روسای دانشکده‌ها و استفاده از خرد جمعی اولین کاری بود که انجام دادم و در این ارتباط نیز اکثر مدیران و روسای دانشکده‌ها و هیات ممیزه، همگی منتخب اساتید و اعضا بوده و تنها جایی که انتخاب از پایین به بالا انجام می‌شود، دانشگاه است.

محمد رضا پورمحمدی در ادامه با اشاره به تدوین برنامه تحول راهبردی و طرح ارتقاء دانشگاه در حوزه‌های مختلف گفت: تلاش‌ها در راستای حرکت براساس برنامه راهبردی و رساندن دانشگاه تبریز به تراز ۲۰۰ دانشگاه برتر بوده است، در دانشگاه ما اصل بر شایسته‌سالاری بوده و سعی کرده‌ایم در مدیریت نیز این اصول را مبنا قرار دهیم.

وی، تجاری‌سازی دانش و تبدیل علم به ثروت و توسعه همکاری‌های علمی بین‌المللی را از جمله راهبردهای مهم این دانشگاه برشمرد و یادآور شد: در این راستا ۱۵۶ نفر دانشجوی خارجی در سال‌جاری جذب و با ۵۷ دانشگاه دنیا، تفاهم‌نامه مشترک امضا کرده‌ایم.

رئیس سابق دانشگاه تبریز، برگزاری ۲۵ دوره دانش‌افزایی برای دانشجویان کشورهای مختلف منطقه و کسب رتبه پنجم دانشگاه‌های جامع کشور، ارتقای جایگاه دانشگاه در رنکینگ‌های بین المللی، جذب هیات علمی از طریق نخبگان را از دیگر دستاوردهای مهم دانشگاه تبریز اعلام کرد.

جلالی نماینده خیران و جامعه حامیان دانشگاه تبریز نیز از دیگر سخنران این مراسم بود که درباره ویژگی‌های اجتماعی رئیس سابق این دانشگاه به ارائه دیدگاه های خود پرداخت.

وی افزود:در دوره مدیریت قبلی دانشگاه تبریز با تدوین برنامه‌های مهم ارتباط دانشگاه با جامعه توسعه یافته و این امر موجب شده که دانشگاه با توجه به نیاز جامعه حرکت‌های رو به رشدی داشته باشد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر