کد خبر: 927270
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲
پیش‌بینی بعضی‌ها در آمریکا این است که دولت به دست دموکرات‌ها می‌افتد فرض کنید که دموکرات‌ها پیروز باشند، ولی چون استیضاح ۶۷‌رأی می‌خواهد و دموکرات‌ها ۵۷ نفر هستند. علاوه‌بر این سناتور‌های جمهوری‌خواه هم باید به این موضوع رأی دهند که بعید است جمهوری‌خواهان علیه رییس‌جمهوری رأی دهند.
جوان آنلاین: آقای فؤاد ایزدی، کارشناس مسائل بین‌الملل در پاسخ به خبرنگار «صبح‌نو» مبنی براینکه احتمال استیضاح دونالد ترامپ چقدر است، گفت: در ابتدای موضوع استیضاح آقای ترامپ به این اشاره کنم که برای استیضاح در ایران به عدم کفایت و ناکارآمدی رییس‌جمهوری به هر دلیلی رأی می‌دهند که مجلس این موضوع استیضاح را تشخیص می‌دهد، ولی در آمریکا استیضاح رییس‌جمهوری سخت‌تر است و دونالد ترامپ باید جرمی مرتکب شده باشد و این جرم هم اثبات شده باشد. این کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: سیستم استیضاح در آمریکا این است که نصف مجلس نمایندگان به‌علاوه یک باید به این موضوع رأی دهند و بعد هیات ژوری یعنی دوسوم آن‌ها که ۶۷‌نفر می‌شوند باید اعلام کنند که رییس‌جمهوری مرتکب جرم شده است.

ایزدی ادامه داد: پیش‌بینی بعضی‌ها در آمریکا این است که دولت به دست دموکرات‌ها می‌افتد فرض کنید که دموکرات‌ها پیروز باشند، ولی چون استیضاح ۶۷‌رأی می‌خواهد و دموکرات‌ها ۵۷ نفر هستند. علاوه‌بر این سناتور‌های جمهوری‌خواه هم باید به این موضوع رأی دهند که بعید است جمهوری‌خواهان علیه رییس‌جمهوری رأی دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پاسخ به این سؤال که چرا دولت ایران به استیضاح ترامپ دلخوش شده است، گفت: این تفکر در در داخل کشور که ترامپ استیضاح شود مشکل برجام حل می‌شود، اشتباه است چرا که ممکن است ترامپ استیضاح نشود و سیاست‌هایش را دنبال کند، ولی می‌توان خارج نشدن ایران از برجام را بهترین تحلیل در این‌باره دانست.

ایزدی تاکید کرد: دلخوش کردن به دموکرات‌ها درآمریکا مثل دلخوش کردن به برجام است و آخرش به سراب می‌انجامد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار