کد خبر: 927267
تاریخ انتشار: ۲۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲
نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرف‌های اروپایی بر باقی‌ماندن ایران در برجام تاکید دارند و خواستار استمرار روابط با ایران هستند.
جوان آنلاین:‌ نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: طرف‌های اروپایی بر باقی‌ماندن ایران در برجام تاکید دارند و خواستار استمرار روابط با ایران هستند.

کمال دهقانی با اشاره به سفر هیات پارلمانی ایران به بلژیک جهت شرکت در نشست مشترکی با پارلمان اتحادیه اروپا، گفت: معمولا سفر‌های دوره‌ای برای برگزاری نشست با هیات پارلمانی اروپا انجام می‌شود، اما اهمیت نشست این دوره به جهت موضع‌گیری اخیر ترامپ درباره‌ی برجام و تاثیرات آن بود. این‌که پارلمان‌های ایران و اروپا در نشست با یکدیگر از دیدگاه‌ها و مواضع یکدیگر آشنا شوند.

وی با بیان این‌که اروپایی‌ها با مفاهمه کامل در این نشست دیدگاه‌هایشان را مطرح کردند، افزود: آن‌ها انتقاداتی از موضع‌گیری ترامپ در خروج از برجام و روابط با اتحادیه اروپا داشتند که تقریبا وفاق نظرات بین طرفین درباره‌ی برجام حاکم بود، به طوری اروپایی‌ها بر پایداری بر انجام تعهدات‌شان در برجام تاکید داشتند و از ایران نیز خواستار ماندن در برجام می‌شدند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که هیات ایرانی دیدگاه‌هایش را با قاطعیت بیان کرد یادآور شد: هیات ایرانی نیز در این رویداد به مشکلات ایجاد شده برای ایران به دلیل خروج آمریکا از برجام اشاره کرد و تاکید داشت که هدف اصلی ما از امضای برجام برداشته‌شدن تحریم‌ها آن هم در جهت تامین منافع ملی و برقراری روابط باثبات تجاری – بازرگانی، پولی و مالی با دنیا بود، لذا در شرایط فعلی طرف اروپایی باید اقدامات عملی از خود نشان دهد و صرف مخالفت زبانی با اقدامات ترامپ کفایت نمی‌کند.

دهقانی ادامه داد: ما بر لزوم ادامه‌ی فعالیت‌های شرکت‌های اروپایی تاکید داشتیم و این‌که باید اقدامات عملی صورت گیرد به طوری که روابط بازرگانی ما با دنیا دچار خلل نشود.

وی تبیین نقش ایران در منطقه و مبارزه با تروریسم را از جمله موارد دیگر مطروحه در این جلسه بیان کرد و افزود: در این جلسه تاکید شد که برخی کشور‌های حاشیه خلیج فارس به دنبال به خطر انداختن ثبات منطقه هستند که این اقدامات تهدید امنیتی بالقوه برای کشور‌های منطقه و اروپا محسوب می‌شود، لذا آن‌ها بر حمایت از مواضع ایران جهت برقراری صلح و امنیت در منطقه و ادامه همکاری‌ها در منطقه تاکید کردند.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: مواضع دوگانه آمریکا در مسائلی همچون مبارزه با تروریسم و رعایت حقوق بشر نیز بیان شد این‌که معیار‌های دوگانه‌ای رعایت می‌شود مشخصا درباره‌ی یمن سرکوب‌های بزرگی دیده شده که حقوق بشر در این کشور رعایت نمی‌شود.

دهقانی با اشاره به دیدار با رییس مجلس لوگزامبورگ، گفت: در این دیدار رییس مجلس لوگزامبورگ برای حفظ برجام تاکید کرد و خواستار صبوری ایران در موضوع برجام شد ما هم بر لزوم تامین منافع ایران تاکید کردیم این‌که باید روابط تجاری – بازرگانی با اروپا به صورت دوجانبه و چندجانبه استمرار پیدا کند.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار