کد خبر: 927121
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۹
«نارندرا مودی» برای نخستین بار بعد از رسیدن به این سمت در سال ۲۰۱۴ در عزاداری شیعیان در شهر «ایندور» شرکت کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری پی. تی. آی، سخنگوی جامعه مسلمانان بوهرا، گفته که این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر هند در برنامه‌های آیینی شیعیان در محرم که هر ساله در ۱۰ روز نخست ماه محرم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند.
نخست‌وزیر هند در مراسم عزاداران حسینی حاضر شد و گفت که امروز بیش از هر زمان دیگری به آموزه‌های قیام امام حسین (ع) نیاز است.

«نارندرا مودی» برای نخستین بار بعد از رسیدن به این سمت در سال ۲۰۱۴ در عزاداری شیعیان در شهر «ایندور» شرکت کرد. بر اساس گزارش خبرگزاری پی. تی. آی، سخنگوی جامعه مسلمانان بوهرا، گفته که این نخستین باری است که یک نخست‌وزیر هند در برنامه‌های آیینی شیعیان در محرم که هر ساله در ۱۰ روز نخست ماه محرم برگزار می‌شود، شرکت می‌کند. نخست‌وزیر هند در سخنرانی برای مسلمانان در این مسجد گفت: امام حسین (ع) زندگی خود را در راه عدالت و صلح فدا کرد. او علیه بی‌عدالتی و تکبر قیام کرد و این آموزه‌ها از جانب او امروز بیش از هر زمان دیگری مهم است. نخست‌وزیر هند ادامه داد: مفهوم عبارت «جهان، یک خانواده است» در متون سانسکریت یک مزیت بزرگ برای هندوستان است. جامعه مسلمان بوهرا با فعالیت‌هایش جهان را با این مفهوم آگاه می‌کند. مودی در این مراسم همچنین گفت: ما به گذشته خود افتخار می‌کنیم. ما به حال خود باور داریم و به آینده روشن خود نیز مطمئن هستیم.

لازم به ذکر است بنابر آمار رسمی، شیعیان بخش عمده‌ای از جمعیت اقلیت مسلمان را در این کشور شامل می‌شوند و شمار آن‌ها به برآورد سال ۲۰۱۵–۲۰۱۴ بین ۳۰ تا ۳۵ درصد از کل جمعیت ۲۲۵ میلیونی مسلمان این کشور تخمین زده شده است که جمعیتی بین ۶۵میلیون تا افزون‌بر ۸۰میلیون نفر را شامل می‌شود. همزمان با هند، آیین شیرخوارگان حسینی و مادران زینبی نیز در پایتخت روسیه و بیش از یکصد مسجد، حسینیه و تکیه در شهر‌های مختلف روسیه به ویژه مسکو و جمهوری‌های مسلمان‌نشین با حضور اتباع کشور‌های اسلامی برگزار شده است. در لندن، ده‌ها تن از شیفتگان و ارادتمندان اهل‌بیت عصمت و طهارت (ع) شامگاه شنبه در اعتراض به جنایت‌های رژیم آل خلیفه و اعلام همبستگی با یک فعال بحرینی که طی یک ماه و نیم گذشته دست به اعتصاب غذا زده است، مقابل سفارت بحرین در لندن تجمع کرده و به مناسبت فرارسیدن ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) سوگواری کردند. بر اساس گزارش ایرنا، شرکت‌کنندگان ضمن اعتراض به سیاست‌های رژیم آل خلیفه بحرین با «علی مشیما» فعال بحرینی که مقابل سفارت بحرین در لندن تحصن و اعتصاب غذا کرده است، ابراز همبستگی کردند. همچنین هزاران تن از عزاداران حسینی از ملیت‌های مختلف با سر دادن شعار «لبیک یا حسین» در شهر وین راهپیمایی کردند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار