کد خبر: 927096
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
اعتراضات به مصاحبه دستیار رئیس‌جمهور با آسوشیتدپرس ادامه دارد
«انتقاد به خودی‌ها پیش بیگانگان» اتفاقی است که باعث شده به مصاحبه دستیار امور حقوق شهروندی با خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس اعتراضاتی صورت پذیرد. شهیندخت مولاوردی در مصاحبه با این خبرگزاری امریکایی انتقاداتی را از قوه قضائیه و نیروی انتظامی کشورمان مطرح کرده است.
«انتقاد به خودی‌ها پیش بیگانگان» اتفاقی است که باعث شده به مصاحبه دستیار امور حقوق شهروندی با خبرگزاری امریکایی آسوشیتدپرس اعتراضاتی صورت پذیرد. شهیندخت مولاوردی در مصاحبه با این خبرگزاری امریکایی انتقاداتی را از قوه قضائیه و نیروی انتظامی کشورمان مطرح کرده است.

روزنامه میامی‌هرالد روز جمعه ۲۳ شهریور اقدام به بازنشر گفت‌وگوی مولاوردی با خبرنگار آسوشیتدپرس کرده و نوشته است: «در این گفت‌وگو از جمله به دستگیری‌های خودسرانه و به‌ویژه دستگیری شهروندان کشور‌های دیگر به اتهام جاسوسی اشاره شده است. در این گفت‌وگو موضوع دستگیری نزار زکا، کارشناس فناوری اطلاعات مطرح شد. مولاوردی در گفت‌وگو با آسوشیتدپرس گفت که دولت روحانی برای ممانعت از دستگیری زکا و پس از آن برای آزادی او از هیچ اقدامی فروگذار نکرده است، اما این تلاش‌ها ثمربخش نبوده‌اند. مولاوردی برخورد پلیس انتظامی با زنان «بدحجاب» را محکوم می‌کند و همچنین خواستار حضور فعال‌تر زنان در رقابت‌های ورزشی است. مشاور روحانی در این مصاحبه گفته است بسیاری از دوستان او که برای حقوق زنان تلاش می‌کنند، توسط نیرو‌های امنیتی ایران دستگیر شده‌اند. او از دخالت‌ها و همچنین ناهماهنگی کامل در عملکرد دولت و قوه قضائیه انتقاد کرده است. او گفته کار به جایی رسیده است که «تلاش‌های یک قوه می‌تواند از سوی قوه دیگر نادیده گرفته شود یا حتی خنثی گردد.»

‏ اصل ساده‌ای که نادیده گرفته شد
حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه از یک اصل ساده می‌گوید که «نباید بحث‌های داخل خانواده را برای بیگانگان باز کنیم.» ابوالفضل ابوترابی، نماینده مجلس هم می‌گوید: «مسائل داخلی کشور را که نباید در رسانه‌های بیگانه مطرح کرد، آیا خانم مولاوردی اختلافات خود با همسر و خانواده‌اش را در مرآ و منظر مردم مطرح می‌کند؟ هرچند وجود اختلاف در یک خانواده امری طبیعی است، اما آیا خانم مولاوردی این اختلافات را در سطح عمومی مطرح می‌کند؟ صد البته که این کار را نمی‌کند تا عده‌ای که به دنبال سوءاستفاده هستند به مقاصدشان برسند. پس چرا خانم مولاوردی مسائلی که در هر کشوری و هر حکومتی ممکن است وجود داشته باشد در یک رسانه بیگانه مطرح می‌کند تا مورد سوءاستفاده قرار گیرد؟»

‏ خیانت مولاوردی
اما نتیجه کاری که مولاوردی کرده، می‌تواند به سادگی اصلی که نادیده گرفته، نباشد. حمیدرضا ترقی، عضو شورای مرکزی حزب موتلفه معتقد است کار شهیندخت مولاوردی خیانت است. او می‌گوید که «اظهارنظر‌های هماهنگ با بیگانگان و سندسازی توطئه‌هایی که علیه جمهوری اسلامی توسط اپوزیسیون و مخالفان نظام انجام می‌شود، بازی کردن در پازل دشمن به حساب می‌آید.» بزرگ‌ترین مشکل آن است که اظهارات یک مقام ایرانی در رسانه خارجی علیه عملکرد دستگاه‌های قضایی و انتظامی کشور می‌تواند سند اقدامات ضدایرانی غربی‌ها و برخی نهاد‌های بین‌المللی قرار گیرد که به بهانه نقض حقوق بشر به دنبال اعمال تحریم‌ها علیه ملت ایران هستند. شورای حقوق بشر سازمان ملل همواره با بهانه‌های واهی ایران را متهم به نقض حقوق بشر می‌کند و حالا اظهارات مولاوردی در گفت‌وگو با این رسانه امریکایی می‌تواند مستند اقدامات ضدایرانی آن‌ها قرار گیرد. برای آنان چه چیز بهتر از آنکه یک مقام دولتی ایران در مورد نقض حقوق شهروندی در ایران با خارجی‌ها صحبت کند؟!
ترقی می‌گوید: «نباید بهانه‌ای برای توطئه بیشتر علیه کشور به دست آن‌ها بدهیم و با اظهارات‌مان، جنگ رسانه‌ای بیشتر علیه جمهوری اسلامی را زمینه‌سازی کنیم. خدشه وارد کردن به محاکم قضایی ایران توسط عواملی از قوه مجریه در پیش بیگانگان و در روزنامه‌ها و مطبوعات خارجی، نوعی خیانت به نظام و جمهوری اسلامی تلقی می‌شود.»

‏ اقدامی غیرحقوقی توسط مسئولی حقوقی!
ابوالفضل ابوترابی می‌گوید: «خانم مولاوردی با این اقدام خود هم از نظر حقوقی و هم از نظر سیاسی مرتکب خبط و خطای بزرگی شد و از نظر حقوقی اقدام وی هیچ توجیهی ندارد و از نظر سیاسی هم متأسفانه مسائل داخلی کشور را در یک رسانه خارجی مطرح کرد.» او اقدام مولاوردی را هم به لحاظ حقوقی و هم سیاسی دارای ایراد می‌داند و می‌گوید: «من متأسفم که رئیس‌جمهور فردی را به عنوان دستیار ویژه خود در امور حقوق شهروندی منصوب می‌کند که الفبای حقوقی را نمی‌داند و به اصل تفکیک قوا که در قانون اساسی آمده آشنایی ندارد. اصل تفکیک قوا امور قضایی را به قوه قضائیه سپرده و رأی دادگاه هم فصل‌الخطاب است، لذا دیگر حرف‌های خانم مولاوردی به هیچ وجه قابل قبول نیست.»

حجت‌الاسلام مجید ناصری‌نژاد، عضو کمیسیون قضایی مجلس هم ضمن محکوم کردن بیان مسائل داخلی کشور در یک رسانه بیگانه توسط یک مقام مسئول دولتی می‌گوید: «قوه قضائیه دخالتی در امور دولت ندارد و هیچ مشکلی برای قوه مجریه ایجاد نمی‌کند و در چارچوب وظایف خود عمل کرده است. این قبیل اظهارات از سوی دستیار رئیس‌جمهور به خاطر ناتوانی در انجام وظایف محوله است و سعی دارند تا با این اظهارنظر‌ها اذهان را به سمت دیگری منحرف کنند تا کوتاهی‌های آن‌ها در انجام وظایفشان مورد توجه قرار نگیرد.»

‏ مولاوردی خلاف مسیر سخنان رئیس‌جمهور
در روز‌هایی که وضعیت اقتصادی کشور با وضعیتی شبیه بحران روبه‌رو است و همگان تلاش می‌کنند در مسیری حرکت کنند که اوضاع بهتر شود، سخنان شهیندخت مولاوردی می‌تواند یک زخم سیاسی دیگر بر پیکره وحدت کشور ایجاد کند. از طرفی حسن روحانی رئیس‌جمهور در هفته‌های اخیر بار‌ها تأکید کرده از همدیگر گلایه نکنیم و متحد عمل کنیم، از جمله اخیراً در جشنواره شهید رجایی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور گفت: «در این شرایط همه احزاب، گروه‌ها، قوا و ارگان‌های مختلف بدانند که امروز نه روز گله‌مندی، نه روز رقابت و نه خدای ناکرده روز انتقام است، چراکه همه در میدان مبارزه قرار داریم. زمانی که جنگ شروع شد، اختلاف‌نظر و اختلاف سلیقه معنا ندارد و باید همه در کنار هم و پشتیبان یکدیگر باشند.»

به نظر می‌رسد اولین مخاطبان و عاملان این سخنان وحدت‌بخش رئیس‌جمهور باید اعضای دولتش باشد، وگرنه سخن گفتن از وحدت و عمل کردن در خلاف جهت آن، جامعه را دچار تشتت خواهد کرد. وقتی مسئولان به سخنان خود عمل نکنند، از مردم چه توقعی خواهد بود؟!
مولاوردی البته در گفت‌و‌گویی با فارس وعده داد که فایل صوتی این گفت‌و‌گو را به‌صورت کامل منتشر خواهد کرد، اما تا لحظه تنظیم این گزارش چنین فایلی منتشر نشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار