کد خبر: 927084
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۵۹
پس از ۸۰ سال، شرکت فولکس واگن اعلام کرد تولید خودروی معروف فولکس قورباغه یا بیتل را متوقف می‌کند.
جوان آنلاین: شرکت فولکس واگن آلمان اعلام کرد تولید فولکس قورباغه را پس از ۸۰ سال متوقف می‌کند.

تولید خودروی فولکس بیتل یا همان قورباغه معروف، از سال ۱۹۳۸ توسط فولکس واگن آغاز و به بازار عرضه شد و در چندین کشور از جمله آرژانتین نیز خط مونتاژ یا تولید آن راه اندازی شد.

این خودرو در آرژانتین حدود ۵۰ سال تولید شد و حتی به عنوان خودروی پلیس در بوینس آیرس به خدمت گرفته شد.

قرار است تولید نسل سوم این خودرو از ماه جولای سال ۲۰۱۹ به طور کامل متوقف شده و این خودروی معروف و خاطره انگیز عملا به تاریخ می‌پیوندد.

هنریک وبکن، مدیر عامل فولکس واگن، معتقد است توقف تولید نسل سوم فولکس قورباغه، پس از ۷ دهه، احساسات دوستداران این خودرو را تحت تأثیر قرار خواهد داد.

این شرکت در سال ۱۹۷۹ تولید بیتل را در آمریکا متوقف کرد، اما در واحد‌های تولیدی خود در برزیل و مکزیک به تولید آن ادامه داد.

فولکس واگن در سال ۱۹۹۸ یک مدل جدید به نام نیو بیتل را به بازار عرضه کرد و البته توانست توجه بسیاری از مشتریان خانم را جلب کند.

دلیل اصلی توقف تولید این خودرو کاهش قابل توجه استقبال از این خودرو در بازار است چرا که در حالی که ۴۲۰ هزار دستگاه از این خودرو در سال در دهه ۱۹۶۰ به فروش می‌رفت، سال گذشته میلادی فولکس واگن توانست تنها ۱۵ هزار دستگاه از این مدل را در بازار بفروشد.

این خودرو در دهه ۱۹۳۰ به عنوان یک خودرو ارزان قیمت با قرار گرفتن موتور در عقب این خودرو برای عرضه به عموم مردم تولید شد.

استفاده از این خودرو به عنوان نقش اصلی و جانبخشی به آن در فیلم "هربی" تولید شرکت والت دیزنی در سال ۱۹۶۸ نیز باعث شد تا این خودرو شهرت جهانی پیدا کند.

فولکس اعلام کرده است علی رغم اینکه تولید بیتل درسال ۲۰۱۹ متوقف می‌شود، اما شاید زمانی دیگر مجددا به خط تولید بازگردد.
منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار