کد خبر: 927079
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۳
رئیس کلانتری 176 حسن آباد، با اشاره به دستگیری 2 سارق موتورسیکلت در این محدوده، گفت: این سارقان برای فرار از پست های ایست و بازرسی پلیس، خیابان یک طرفه را طی کردند اما با سرعت عمل ماموران دستگیر شد.

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "سیدجلال حسینی"، گفت: برابر دستور فرمانده انتظامی تهران بزرگ مبنی بر برقراری نظم و آرامش شهروندان در شب های ماه محرم و در راستای برخورد با سارقان موتورسیکلت و کیف قاپ، ماموران گشت انتظامی این کلانتری اقدام به برقراری پست های ایست و بازرسی در محدوده استحفاظی خود کردند.

وی افزود: در این راستا، ماموران ضمن کنترل مدارک شناسایی و هویتی موتورسواران مشکوک با افرادی که به نوعی فاقد اسناد و مدارک هویتی و مدارک وسیله نقلیه بودند بر اساس قانون برخورد می کردند.

کلانتر محله حسن آباد، عنوان داشت: این اقدامات تا پاسی از شب ادامه داشت تا این که 2 موتورسوار به محض رسیدن به پست ایست و بازرسی به ناگهان تغییر مسیر داده و سعی کردند با عبور از خیابان یک طرفه از ماموران دور شوند.

این حرکت از نگاه ماموران دور نماند و بلافاصله با احتمال سارق بودن آنها به تعقیبشان پرداختند که در این تعقیب و گریز، ماموران موفق شدند هر دو سارق را متوقف و وسیله نقلیه آنها را توقیف کنند.

وی اظهار داشت: مظنونین به کلانتری منتقل و تحت بازجویی قرار گرفتند که در نتیجه به جرم خود مبنی سرقت موتورسیکلت اعتراف و عنوان داشتند که با همدستی هم موتورسیکلت مذکور را از محدوده شهرری، به سرقت برده اند.

به این ترتیب هر 2 متهم با تشکیل پرونده و ضبط و ثبت متن اعترافاتشان راهی پلیس آگاهی تهران بزرگ شدند.

 

 

**

کاهش آمار کيف‌قاپي در 6 ماه اول امسال

سرکلانتر دهم پایتخت از کاهش آمار کیف قاپی در طول شش ماه اول سال 97 خبر داد.

 به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ "دوستعلی جلیلیان" گفت: در رصد انجام شده از وقوع جرایم در سال گذشته، کیف قاپی از جمله جرایمی بوده که در سطح حوزه استحفاظی این سرکلانتری در صد قابل توجهی را به اختصاص داده بود.

وی با بیان اینکه برای جلوگیری از وقوع این جرم و همچنین کاهش کیف قاپی، عملیات های انتظامی مستمر با حضور به موقع و فعال کارکنان کلانتری های این سرکلانتری در شش ماهه اول سال جاری انجام شد ، تصریح کرد: کنون با تلاش ماموران شاهد کاهش وقوع جرم کیف قاپی در سطح کلانتری می باشیم.

این مقام انتظامی با توضیح اینکه ماموریت پلیس پیشگیری، جلوگیری از وقوع جرائم در جامعه می باشد، افزود: در 24 ساعت گذشته 21 سارق دستگیر و به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

 

**

همه باید سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ در جلسه گرامی داشت روز سرباز، بیان داشت: همه باید سرباز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشیم.

به گزارش خبرنگار ما، سردار " حمید هداوند" بیان داشت: امروز سربازان بخش مهمی از مجموعه نیروهای مسلح هستند که نقش عمده ای در تامین امنیت این مرز و بوم بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه سربازان ما نیروهای ارزشی، پویا و متعهد هستند، عنوان داشت: سربازی واژه ای مقدس است که در همه جای دنیا مورد تکریم و احترام می باشد.

جانشین فرماندهی انتظامی تهران بزرگ اظهار داشت: تلاش ما بر این است که سربازان در دوره خدمت مقدسشان که همرزم و همکار ما هستند همواره مورد تکریم و تحسین باشند.

وی افزود: ما امروز مفتخر به سربازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستیم و در راستای ارتقاء نظم و امنیت و حدود و ثغور کشور عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نمی ورزیم.

سردار هداوند گفت: در شرایطی که دشمن در حوزه های مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام ما می باشد همه باید در عرصه های مختلف اقتصادی، سیاسی و ... سربازان غیوری برای کشورمان باشیم و اجازه ندهیم کسی آسیبی به آن وارد نماید.

 

 

**

دستگیری و جمع آوری 98 خرده فروش مواد مخدر و معتاد متجاهر

جانشین پليس مبارزه با مواد مخدر تهران بزرگ با اشاره به اجراي طرح پاکسازي معابر و بزرگراه هاي شهر تهران از لوث معتادان متجاهر و مواد فروشان، گفت: در اين طرح که در شبانه روز گذشته به اجرا در آمد 88 معتاد متجاهر جمع آوري و 10 خرده فروش مواد مخدر دستگير شدند.

سرهنگ "عبدالوهاب حسنوند"، به خبرنگار ما گفت: در پی پاسخگوئی به مطالبات شهروندان تهراني مبني بر برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و پاکسازي محلات از حضور و تجمع معتادان متجاهر، ماموران اين پليس با هماهنگي مقام محترم قضايي به پاکسازي مناطق آلوده، معابر و حاشيه بزرگراه هاي تهران از لوث معتادان متجاهر پرداختند.

وي بیان داشت: پاکسازي محيط هاي تفريحي و حاشيه بزرگراه هاي پايتخت از اولويت هاي اين طرح است که با بهره گيري از ظرفيت هاي پليس هاي تخصصي اجرا مي شود.

اين مقام انتظامي گفت: در طرح شب گذشته که در مناطق همت مدرس، بازارچه آهنگران، خيابان قزوين، ميدان حسن آباد، هرندي، شوش، مولوي، ميدان تره بار، ميدان امام حسين، ورزشگاه آزادي به اجرا درآمد 88 نفر از معتادان متجاهر جمع آوري شدند.

وي بيان داشت: در اجراي این طرح 10 خرده فروش نيز دستگير و از آنان بيش از یک کيلوگرم انوع مواد مخدر سنتي و صنعتي کشف شد.

 

 

**

کشف 46 کيلو ترياک

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت از دستگيري يک قاچاقچي مواد مخدر خبر داد و گفت: از خودروی متهم 46 کيلو و 500 گرم ترياک کشف شد.

سرهنگ "محمد بخشنده" گفت: در پي دريافت چندین خبر مردمي مبني بر توزیع مواد مخدر توسط يکي از قاچاقچيان در محدوده غرب تهران، رسيدگي به موضوع در دستور کار ماموران عمليات ويژه اين پليس قرار گرفت.

وي با اشاره به اينکه در تحقيقات انجام شده ماموران دريافتند که متهم به طور مستمر با یک دستگاه کامیوت مواد مخدر را جابجا می کند، اظهار داشت: در ادامه تحقیقات انجام شده، محدوده تردد حرکت کاميون مشخص و تيمي از ماموران با زير نظر گرفتن تردد خودرو ، با هماهنگي مقام قضائي کاميون متهم را توقیف کردند.

سرهنگ بخشنده افزود: در این عملیات ضربتی راننده کامیون دستگير و در بازرسي کامیون متهم 46 کيلو 500 گرم ترياک از قسمت کابين خودرو که به صورت بسيار ماهرانه جاسازي شده بود، کشف کردند.

رئيس پليس مبارزه با مواد مخدر پايتخت، در پايان ضمن اشاره به اين مطلب که پيگيري پليس در خصوص شناسايي ديگر همدستان متهم همچنان ادامه دارد، گفت: متهم پس از اعتراف به جرم خود در اختيار مقام قضائي قرار گرفت.

**

شناسایی مالباختگان از طریق آگهی فروش کالا

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ از دستگیری دو کلاهبردار حرفه ای خبر داد که با شناسایی فروشندگان کالا در سایت های خرید و فروش کالا اقدام به کلاهبرداری از آنها می کردند .

به گزارش خبرنگار ما، سرهنگ کارآگاه "قاسم دست خال" در توضیح این خبر گفت : در بیست و یکم خرداد ماه سال 97 پرونده ای با موضوع کلاهبرداری از کلانتری 101 تجریش به پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ ارجاع که در آن یکی از مالباختگان عنوان کرده بود که قصد فروش یک گوشی تلفن همراه به مبلغ چهار میلیون و 500 هزار تومان را داشته اما جوانی حدوداً 35 ساله در پوشش خریدار اقدام به کلاهبرداری از وی کرده است.

وی بیان داشت: مالباخته در اظهاراتش به کارآگاهان گفت: "قصد داشتم یک دستگاه تلفن همراه را از طریق انتشار آگهی در سایت دیوار به فروش رسانم . در همان روز اول نشر آگهی، مرد جوانی با ظاهر متشخص و آراسته پس از هماهنگی تلفنی، در ساعات پایانی شب به درب منزل اینجانب مراجعه کرد و با پیشنهاد قیمت مناسب برای خرید گوشی اظهار کرد که وجه مورد نظر به میزان چهار میلیون و 500 هزار تومان را از طریق نرم افزار موبایل بانک پرداخت خواهد نمود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: در ادامه با اخذ شماره کارت عابر بانک اینجانب و نمایش رسید انتقال وجه جعلی در صفحه نمایشگر تلفن همراهش به گونه ای وانمود کرد که وجه مذکور به حساب بنده واریز شده است. در پی عدم وصول پیامک واریز وجه برای بنده، این شخص مدعی شد که به علت تعطیلی بانک ها و ساعات پایانی شب بعضاً انتقال وجه تا دو ساعت زمان می برد.

سرهنگ دست خال گفت: مالباخته اظهار کرد که در ادامه ی همین مانور متقلبانه این شخص با اپراتور بانک تماس گرفت که مرد جوانی به عنوان اپراتور بانک ضمن تأیید کسر وجه از حساب این شخص اظهار کرد که به علت قطعی سیستم ها ممکن است واریز وجه به حساب مقصد حداکثر با دو ساعت تاخیر انجام شود. نهایتا با توجه به ظاهر موجه فرد مذکور به این شخص اعتماد کرده و گوشی تلفن همراهم را در اختیار وی قرار دادم که با توجه به عدم وایز پول در زمان مقرر ، در اول وقت اداری به بانک مراجعه کرده و متوجه شدم فرد یاد شده کلاهبردار بوده است " .

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ در تحقیقات پلیسی توضیح داد: در ادامه تحقیقات تعداد دیگری از شکات و مالباختگان شناسایی شدند که آنها نیز دقیقا به همین شیوه و شگرد مورد کلاهبرداری قرار گرفتند.

وی گفت: کارآگاهان تیم جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی با انجام اقدامات ویژه پلیسی موفق به شناسایی محل فروش گوشی تلفن همراه مالباخته در یک مغازه ی خرید و فروش گوشی تلفن همراه شدند که با بررسی تصاویر به دست آمده از دوربین های مداربسته ی مغازه موبایل فروشی، تصویر فروشنده ی گوشی شناسایی و به رؤیت مالباخته رسید که بلافاصله مورد شناسایی قرار گرفت . در ادامه ی اقدامات پلیسی ، کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی موفق به شناسایی هویت متهم شده و نهایتا با شناسایی محل تردد وی در حوالی میدان شوش، کارآگاهان در مورخه چهارم شهریور ماه موفق به دستگیری وی شدند .

سرهنگ دست خال بیان داشت: در همان تحقیقات اولیه صراحتاً به ده ها فقره کلاهبرداری با این شیوه و شگرد و با مشارکت فرد دیگری به نام "م." که پاسخگوی تلفن به عنوان اپراتور بانک بود، اعتراف کرد که بلافاصله این فرد نیز در ساعات پایانی همان روز در میدان تجریش دستگیر و در تحقیقات پلیسی به عمل آمده به کلاهبرداری با مشارکت متهم اصلی پرونده اعتراف کرد.

رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ، با اعلام این خبر، گفت : در بررسی سوابق متهمان مشخص شد که متهم اصلی پرونده تحت تعقیب مراجع مختلف قضایی و انتظامی قرار دارد که ضمن هماهنگی با مقام قضایی، متهمان برای شناسایی دیگر جرایم ارتکابی در اختیار پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارند و تحقیقات برای شناسایی جرایم متهمان و همچنین سایر شاکیان و مالباختگان احتمالی کماکان در دستور کار تیم مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار دارد .

 

 

**

سارق تلفن همراه در میدان رازی تسلیم پلیس شد

رییس کلانتری 115 رازی، از دستگیری یک سارق تلفن همراه در این محدوده خبر داد و گفت: در بازرسی از وسایل این متهم سه دستگاه تلفن همراه مسروقه که در همان روز سرقت کرده بود، کشف شد.

سرهنگ "منصور زمانی"، به خبرنگار ما گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که مشاهده کردند فردی با فریاد، سرقت تلفن همراهش را اعلام کرده و فردی دیگر نیز در حال فرار از محل است.

با دیدن این صحنه، ماموران بلافاصله برای دستگیری فرد فراری وارد عمل شده و دقایقی بعد، پس از چند متر تعقیب و گریز وی را بازداشت کردند.

کلانتر محله رازی، عنوان داشت: زمانی فرد فراری به محل مذکور بازگردانده شد، شهروندی که با فریاد سرقت تلفن همراهش را اعلام کرده بود، به ماموران گفت در حال گفت و گو با تلفن همراهش بود که این سارق گوشی اش را قاپیده و با استفاده از شلوغی جمعیت اقدام به فرار کرده است.

به این ترتیب، در همان محل از سارق بازرسی بدنی صورت گرفت که در نتیجه سه دستگاه تلفن همراه مسروقه از وی کشف و به همراه مالباخته به کلانتری منتقل شد که در بازجویی های صورت گرفته متهم به جرم خود اعتراف و عنوان داشت که هر سه گوشی تلفن همراه را در همان روز به سرقت برده است.

سرهنگ زمانی، تصریح کرد: با تکمیل این پرونده، متهم برای تحقیقات بیشتر به پایگاه هشتم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد تا در این خصوص رسیدگی قضایی انجام شود.

 

 

**

**

بازداشت سارق خودرو در سلیمانیه

رئیس کلانتری 169 مشیریه، با اعلام خبر دستگیری یک سارق خودرو در محدوده جنوب شرق تهران، به تشریح جزییات آن پرداخت.

سرگرد "فرهاد واقعی"، ضمن تشریح خبر دستگیری یک سارق خودرو در این محدوده، گفت: شب گذشته ماموران گشت انتظامی این کلانتری در حال گشتزنی در محدوده استحفاظی خود بودند که در تخریب شده یک خودروی سواری که کنار خیابان پارک شده بود، توجه آنها را جلب کرده و برای روشن شدن موضوع، خودرو را مورد بررسی قرار دادند.

وی افزود: در بررسی ها مشخص شد که این خودرو به تازگی مورد دستبرد قرار گرفته و احتمال این که سارق یا سارقان هنوز در محل حضور داشته باشند، وجود دارد، که بر این اساس با هماهنگی های گشت های انتظامی دیگر کلانتری به بررسی محدوده های محل سرقت پرداختند.

این مقام انتظامی عنوان داشت: گشتزنی هدفمند و بررسی های انجام شده در نهایت نتیجه داد و ماموران به یک موتورسوار که در حال حمل تعدادی لوازم خودرو از جمله قاب عقب و باندهای نصب شده روی آن بود، مشکوک و برای بررسی به وی دستور توقف دادند.

کلانتر محله مشیریه، اظهار داشت: موتورسوار مذکور علیرغم شنیدن دستور پلیس بر سرعت خود افزود و سعی کرد با رفتن به کوچه و پس کوچه های این محدوده از دست ماموران فرار کند اما ماموران به وی این امکان را نداده و دستگیرش کردند.

سرگرد واقعی، تصریح کرد: فرد مظنون به کلانتری منتقل شد تحت بازجویی های انجام شده مشخص شد وی همان سارق تحت تعقیب است و تا کنون هشت مورد سرقت در محدوده های مختلف شهر تهران مرتکب شده است.

به این ترتیب، با اعتراف متهم ، پرونده تکمیل و به همراه وی برای تحقیقات بیشتر به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد.

 

 

پایان سرقت های لوازم خودرو در محله شهدا

رئیس کلانتری 110 شهدا، با اشاره به دستگیری یک سارق لوازم داخلی خودرو در محله شهداء، گفت: این متهم در اعترافات خود به 10 فقره سرقت اشاره کرد.

به گزارش خبرنگار ما سرهنگ "اسماعیل افشاری اقدم"، به تشریح این خبر پرداخت و گفت: با ارایه چند شکایت از سوی شهروندان ساکن محدوده شهدا و شکوفه، در خصوص سرقت لوازم خودروهایشان، پرونده ای در کلانتری تشکیل و تیم های عملیاتی برای شناسایی و دستگیری سارق یا سارقان اقدامات خود را آغاز کردند.

وی افزود: در بررسی های انجام شده مشخص شد که تمامی سرقت ها از سوی یک سارق حرفه ای صورت گرفته و هر بار این متهم با تخریب در خودروهایی که سیستم ایمنی مناسبی ندارند، اقدام به سرقت لوازم داخلی و قطعات خودرو می کند.

کلانتر محله شهدا، اظهار داشت: با به دست آمدن اطلاعات مربوطه، گشتزنی های هدفمند گشت های کلانتری بیشتر شد و مناطقی که سابقه سرقت داشت تحت کنترل و نظارت بیشتر قرار گرفت تا این که شب گذشته این اقدامات به نتیجه رسید و ماموران مردی را در حال سرقت از یک خودرو مشاهده و تحت تعقیب قرار دادند.

سرهنگ افشاری، عنوان داشت: این سارق که با تخریب خودروهای شهروندان در حال سرقت بود از سوی ماموران تحت تعقیب قرار گرفت که در نهایت پس از چند دقیقه فرار، دستگیر و به همراه مالک خودرو که متعاقبا شناسایی شد در اختیار ماموران بازجویی قرار گرفت.

این مقام انتظامی بیان داشت: متهم در بازجویی های انجام شده به سرقت های متعدد و سریالی از لوازم داخلی خودروهای شهروندان در این محدوده، اعتراف کرده و به 10 فقره سرقت به این شیوه در نقاط مختلف تهران نیز اقرار کرد.

به این ترتیب، متهم با پرونده کامل شده به پایگاه ششم پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد و در بازرسی از خودروی وی نیز تعدادی لوازم مسروقه از جمله گوشی تلفن همراه، مدارک شناسایی، ضبط، باند و ... کشف شد.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار