کد خبر: 927023
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
تولیت آستان قدس رضوی (ع) با بیان اینکه برخی به‌دنبال حل مشکلات اقتصادی کشور با راهکار سیاسی هستند، گفت: گره اقتصادی راهکار اقتصادی دارد نه راهکار سیاسی.
جوان آنلاین: حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی شامگاه شنبه در جمع عزاداران حسینی در مسجد امام (ره) اصفهان با بیان اینکه جلوه اقامه نماز، نابودی آل‌سعود است، اظهار داشت: امام حسین (ع) با هدف امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد، یعنی عمل به دین و دستور الهی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه هدف همه انبیا اجرای دین بود، افزود: نبرد بین حق و باطل براساس آیات قرآن همواره وجود داشته است، همواره انسان باید خود را در جبهه حق دیده و بداند عزت در انحصار خداوند، پیامبر (ع) و مؤمنین است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: در عاشورا پرچم‌دار، حجت خداوند است، براساس فرهنگ دینی ما عهد مهم است، در عهد رأی هست، اما در هر رأیی عهد وجود ندارد، در فرهنگ دینی ما آنچه یاران امام حسین (ع) با ایشان بستند عهد بود، یعنی پیمان و میثاق. این شهدا در لحظات عمر خود از امام (ع) می‌پرسیدند "آیا وفا کردم؟ "، کسی که خود را سپر جان اباعبدالله (ع) قرار داد سخنش این بود که "من وفا به عهد کردم".

وی با تذکر اینکه انسان از جهل علمی و جهالت عملی باید به خداوند پناه ببرد، گفت: خداوند قرآن و پیامبری برای جامعه فرستاد که هرگز جهل در فکر و عمل آن وجود ندارد و انسان باید به این دو عمل کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با ابراز اینکه امام حسین (ع) خون خود را داد تا جامعه از جهل رهایی پیدا کند، اضافه کرد: جهالتی که پیامبر (ص) آن را زدود، پنجاه سال تلاش شد تا دوباره پاک شده و اخلاق علمی و عملی در جامعه مستولی شود.

وی با تأکید به اینکه "حق عقبگرد و توقف نداریم"، گفت: ما فقط باید پیشرفت کنیم، ما حق نداریم درجا بزنیم حتی به‌میزان دو روز، یک راه بیشتر وجود ندارد و آن راه جلو رفتن است.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به خصوصیت برخی انسان‌ها به‌روایت امام صادق (ع)، خاطرنشان کرد: برخی به‌دنبال هر حرفی می‌روند و به‌نوعی حزب باد هستند، اگر انسان نورافکن وجود خود را کم‌سو کرد راه نورانی را نمی‌بیند، براساس قرآن، چشم دل این افراد نمی‌بیند و این افراد راه زندگی را گم کرده‌اند.

وی با بیان اینکه قرار گرفتن جهل در مقابل عقل، یعنی کسی قدرت تشخیص، تعقل و تدبر ندارد، گفت: در صورتی که فرد این‌گونه باشد امام کفر خود را به‌جای امام ایمان برابر او جا می‌زند، اتفاقی که در عاشورا افتاد همین بود.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی تصریح کرد: امام ما حق است، اما صهیونیست نسخه‌ای پیچید و جریان داعش را در برابر جریان حق انقلاب اسلامی ایجاد کرد. آن‌ها داعش را به‌جای حق جا زدند و انسان عاقل کسی است که حق را از ناحق تشخیص دهد، در همان زمان مشخص بود که پشت پرچم داعش اسرائیل قرار دارد، اما فرزندان ما برابر این جریان به میدان رفتند.

وی با بیان اینکه "بعد از توحید، هیچ امری مانند انسان‌شناسی در دین ما مورد اهمیت نیست"، گفت: نمی‌شود کسی زندگی عاقلانه داشته باشد، اما مرگ او جاهلانه باشد، انسان باید امام و مقتدای خود را بشناسد تا مقصد او مشخص باشد.

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: از دوره پیامبر اکرم (ص) تا ظهور، ولی عصر (عج)، آنچه از امتحانات الهی برای انسان وجود دارد، تعقلی و اندیشیدنی است، تمام تأکید پیامبر به فکر کردن و راه درست رفتن نیز بر این مبناست که انسان قدرت تعقل پیدا کند، انسان‌ها با بی‌شناختی مورد آزمون قرار می‌گیرند و ابزار معرفت را خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی با یادآوری اینکه "انقلاب ما در آستانه چهل‌سالگی است، اما همواره در برابر دشمنان ایستادگی کرده است"، گفت: گاهی در این کشور مشکلاتی مانند فساد ایجاد می‌شود، اما این هدف دشمن است که آن را به کل نظام نسبت دهند، در حالی که نباید این‌گونه باشد.

حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی با بیان اینکه دشمن به‌دنبال خالی کردن دل مردم است، تصریح کرد: ما امروز روش‌های دشمن را به‌خوبی می‌شناسیم، ایجاد شبهه و ناامید کردن مردم از جمله روش‌های جنگ روانی دشمن در طول تاریخ بوده و هست، دشمنان قرارگاه تشکیل داده‌اند تا بین مردم ما شبهه ایجاد کنند، آن‌ها با امپراطوری رسانه‌ای خود به‌دنبال ایجاد شبهه در دل مردم ما هستند، امروز هرکس با رفتار، قلم و اقدام خود مردم را ناامید کند، بخواهد یا نخواهد، بداند یا نداند در جهت راهبرد دشمن حرکت کرده است، اما کسی که با حرکت جهادی اقدام، عمل و قلم خود مردم را امیدوار کند عکس حرکت دشمن عمل کرده است.

وی اظهار داشت: مشکل اقتصادی راهکار اقتصادی دارد و این راهکار در دست جوانان نخبه این کشور است، نگاه به داخل، نگاه به توانایی‌های مردم راه درست است، همان طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند: همه مشکلات ما راهکار دارد، اما برخی به‌دنبال حل مشکلات اقتصادی با راهکار سیاسی هستند، در حالی که گره اقتصادی، راهکار اقتصادی دارد نه سیاسی.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: مهمترین ثروت ما اندیشه بلند مردم ماست، با دست تدبیری که باید در کشور جای سوءتدبیر‌ها را بگیرد و با حرکت جهادی، از این موانع عبور خواهیم کرد. ما به‌دست جوانان خود، پیچ پیچیده‌ترین مسایل کشور را باز کردیم، از جمله انرژی هسته‌ای، کسانی که توانستند این گره‌ها را باز کنند حتماً می‌توانند در نظام مالی، پولی، صادرات، واردات و کشاورزی نیز گره‌ها را باز کنند.

وی گفت: مبارزه با داعش که براساس تعبیر رهبر معظم انقلاب غده‌ای سرطانی برای بشریت بود به‌دست همین فرزندان ما انجام شد، آیا شکست داعش سخت‌تر بود یا حل مشکلاتی که امروز در کشور داریم؟ با ملت بصیر و عاشورایی خود و با دشمن‌شناسی و دشمن‌ستیزی می‌توانیم گره از همه این مشکلات باز کنیم، اما امروز بیش از هر زمان دیگری به فرهنگ عاشورایی نیاز داریم.

منبع: تسنیم
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار