کد خبر: 926988
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۷
رئیس اداره دامپزشکی بناب:
رئیس اداره دامپزشکی بناب گفت: در هشت هفته گذشته هیچ‌گونه علائمی از آنفلوانزا در کشور دیده نشده است.

عبدالرضا حنیفی  در جلسه شورای پدافند غیرعامل شهرستان با اشاره به اینکه سال گذشته در نیمه دوم سال شیوع آنفلوانزای مرغی در این شهرستان اتفاق افتاد، از آمادگی کامل این نهاد برای مقابله با هرگونه شیوع آنفلوانزای مرغی در بناب خبر داد و اظهار داشت: امسال نیز تدابیر لازم برای مقابله با شیوع احتمالی این ویروس اتخاذ شده است.

وی سپس هرگونه حمل و نقل دام و طیور زنده بدون مجوز اداره دامپزشکی را ممنوع اعلام و تصریح کرد: با توجه به افزایش قاچاق احشام به دلیل نوسانات ارزی در شهرهای مرزی کشور، هرگونه حمل و نقل بدون مجوز دامپزشکی خلاف قانون است.

رئیس اداره دامپزشکی بناب تأکید کرد: در صورت مشاهده هرگونه حمل و نقل دام و طیور فاقد مجوز دامپزشکی محموله متوقف خواهد شد.

حنیفی از نیروی انتظامی خواست نسبت به توقف هرگونه حمل و نقل احشام بدون مجوز دامپزشکی مبادرت کنند.

به گفته وی، با همکاری جهاد کشاورزی شهرستان، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی شهرستان 26 واحد مرغداری غیرمجاز شناسایی که 16 واحد از آنها پلمب شدند و 10 واحد دیگر نیز که مخروبه هستند، به زودی پلمب خواهند شد.

رئیس اداره دامپزشکی همچنین با تأکید بر ضرورت بیمه کردن مرغداری‌ها گفت: دولت امکان پرداخت هیچ‌گونه خسارتی را به واحدهای مرغداری ندارد.

حنیفی یادآور شد: در صورت بروز هرگونه بیماری آنفلوانزا و ضرورت معدوم‌سازی، مرغداری‌های فاقد بیمه از هیچ‌گونه حمایت دولت برخوردار نخواهند شد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: اخیراً چند مورد مرغ مرده در داخل گونی اطراف روستاهای شهرستان رها شده که در حال بررسی موضوع هستیم که این اقدام از چه ناحیه‌ای بوده است و از این رو دهیاران و اعضای شوراهای روستایی باید بیش از پیش در این ارتباط هوشیار باشند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر