کد خبر: 926981
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۱
روزنامه فرانسوی ' لوپوئن ' روز شنبه نوشت: اتحادیه اروپا به دنبال نوعی ' مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران ' است.
جوان آنلاین: روزنامه فرانسوی ' لوپوئن ' روز شنبه نوشت: اتحادیه اروپا به دنبال نوعی ' مبادله پایاپای بسیار پیچیده با ایران ' است.
 
در تارنمای این روزنامه فرانسوی آمده است: کشور‌های اروپایی قصد دارند این اقدام را به منظور جلوگیری از پیامد‌های تحریم‌های آمریکا علیه ایران به اجرا بگذارند.

در این گزارش به نقل از یک مقام دولتی در کاخ الیزه که خواست نامش فاش نشود، آمده است: ما از این ساز و کار به عنوان 'مبادله پایاپای بسیار پیچیده' نام می‌بریم.

در واقع، کشور‌های اروپایی می‌کوشند تا به این ترتیب بانک‌های بین المللی اروپا در معرض تحریم‌های ثانویه آمریکا قرار نگیرند.

سه کشور اروپایی امضاکننده توافق اتمی با ایران، یعنی آلمان، فرانسه و انگلیس، می‌کوشند؛ توافق هسته‌ای را پس از خروج آمریکا از آن حفظ کنند.

از سوی دیگر؛ تارنمای روزنامه انگلیسی فایننشیال تایمز دیروز (جمعه) در گزارشی نوشت: قدرت‌های اروپایی در چهارچوب ضدیت با تحریم‌های آمریکا و زنده نگاه داشتن توافق هسته‌ای با تهران، مشغول مذاکره بر سر راه اندازی مجرای پرداخت برای تجارت شرکت‌های اروپایی با ایران هستند.

به گفته دیپلمات ها، هدف سیاستگذاران اروپایی آن است تا به کسب و کار‌های ایرانی و اروپایی کمک کنند تا منافع تجاری پسابرجام را حفظ نمایند.

آن‌ها افزودند که کشور‌های سه گانه اروپایی که توافق هسته‌ای را به همراه روسیه و چین امضا کردند، با کمیسیون اروپا و بخش دیپلماتیک این اتحادیه بر سر این مجرای تامین مالی مشغول همکاری هستند.

این روزنامه انگلیسی در ادامه گزارش خود نوشت که نظرات گوناگونی در مورد شکل و ساختار این مکانیزم مطرح شده است. یکی از سخنگویان وزارت دارایی فرانسه گفت: هنوز تصمیم سیاسی در مورد شکل این نظام مستقل تامین مالی اتخاذ نشده، ولی فعالیت‌ها شدت یافته است.
دولت فرانسه مدت هاست که به دنبال یک مکانیزم جایگزین مالی است تا علیرغم تحریم‌های آمریکا تجارت با ایران ادامه یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار