کد خبر: 926963
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۴
رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان
دوازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران در دانشگاه سمنان آغاز شد.

رئیس دانشکده دامپزشکی دانشگاه سمنان در آیین افتتاح این کنگره 2 روزه در تالار دانش دانشگاه سمنان، گفت : محور دوازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران 'شتر ، سلامت و اشتغال' است.
محمد حسن یوسفی اضافه کرد: محورهای این کنگره ملی علوم تشریحی دامپزشکی ، فیزیولوژی ، فارماکولوژی ، سم شناسی و بیوشیمی ، میکروبیولوژی ، پاتولوژی و کلینیکال پاتولوژی ، بهداشت و ایمنی مواد غذایی ، بهداشت و بیماری های دام کوچک و بهداشت و بیماری های دام بزرگ است.
وی بیان کرد : 338 مقاله از مجموع 478 مقاله ارسالی به دبیرخانه این کنگره به صورت پوستر و سخنرانی ارایه می شود.
وی با اشاره به ضرورت فراگیری مسیر پژوهش توسط دانشجویان ، اظهار داشت : فراگیری مسیر تحقیقات علمی برای دانشجویان در سطوح مختلف با هدف تصمیم سازی برای آینده و حل مشکلات کشور ضروری است.
رییس دانشگاه سمنان نیز در این آیین گفت : با فراهم کردن امکانات و شرایط لازم به ویژه ایجاد خودباوری و اعتماد به نفس باید زمینه بروز خلاقیت را در دانشجویان ایجاد کرد.
مسعود نصیری زرندی خاطرنشان کرد : کنفرانس ها و سمینارهای علمی بستر اصلی تبادل علمی و محل شکوفایی استعدادهای دانشجویان است.
وی با بیان این که دانش دامپزشکی مرهون تلاش های محققان این علم است، یادآور شد : برگزاری همایش ها زمینه اشتراک دستاوردها و اطلاعات بخش دامپزشکی به ویژه بهداشت دام و طیور را محقق می سازد و نتیجه این دست فعالیت ها سلامت آحاد جامعه است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان نیز در این همایش گفت : رشد جامعه دانشجویی به واسطه افزایش دانشگاه ها در کشور منتج به افزایش آگاهی افراد می شود که در تعالی بینش و شناخت جامعه در بخش های مختلف کشور موثر است.
سعید ناجی با بیان اینکه موثران و نخبگان در کنار فعالیت های علمی و تخصصی به حوزه های اجتماعی توجه کنند، افزود : مسوولان به نظرات و ایده افراد صاحب نظر و نخبه علمی و دانشگاهی نیاز دارند.
وی تصریح کرد : اگر افزایش نخبگی و آگاهی نتواند تاثیر خود را در بخش های مختلف در جامعه بگذارد، مشکلات عدیده ای را در کشور به وجود می آورد.
معاون استاندار سمنان تاکید کرد : نخبگان و دانشگاهیان در کنار فعالیت های تخصصی که نیاز جدی جامعه است، نیم نگاهی تاثیرگذار به بخش های مختلف پیرامون داشته باشند.
وی اضافه کرد: به صورت جدی در جنگ و رقابت بین نخبگی و جهالتی که تفکرات داعش گونه را شکل می دهد قرار داریم.
ناجی، تفکر در حوزه علم سیاست را باعث تحولات بنیادی در جامعه برشمرد و گفت : تفکرات جمعی در این حوزه حایز اهمیت بوده و باید در این باره بین مسوولان و نخبگان جامعه برای حل مشکلات گفت و گو انجام شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت : همراهی جامعه و دانشگاهیان با مسوولان حرکت در مسیر توسعه را تسریع می بخشد.
، دوازدهمین کنگره دانشجویان دامپزشکی ایران سیزدهم و چهاردهم شهریور 97 با حضور خالد خداوردی مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور و جمعی از مسوولان استانی در تالار دانش دانشگاه سمنان در حال برگزاری است.
استان 702 هزار نفری سمنان 120 هزار دانشجو دارد و دانشگاه مرکز این استان از نظر علمی و پژوهشی رتبه سیزدهم کشور را داراست.
حدود 12 هزار دانشجو شامل پنج هزار دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی، هفت هزار دانشجو در مقطع کارشناسی و بقیه در مقطع کاردانی در دانشگاه سمنان تحصیل می‌کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر