کد خبر: 926961
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۵
رئیس جهاد کشاورزی:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان گفت: 200 میلیارد ریال برای نوسازی ماشین آلات خط تولید بخش کشاورزی این استان اختصاص یافت.

سید حسن میرعماد افزود: در سال گذشته بیش از 180 میلیارد ریال برای اجرای طرح اشتغالزایی در بخش کشاورزی استان در قالب نوسازی ماشین آلات و خط تولید مصوب و بیش از 60 درصد از این مبلغ به کشاورزان پرداخت شد.
وی خاطر نشان کرد: با تلاش دولت تدبیر و امید سود تسهیلات بانکی در بخش کشاورزی در چند سال گذشته 10 درصد کاهش یافته است اما با این حال کشاورزان سود تسهیلات 15 درصدی را به صرفه نمی دانند.
نرخ سود تسهیلات کشاورزی در جلسه شورای پول و اعتبار در نیمه اول سال 96 به 15 درصد کاهش یافت، در یک هزار و دویست و بیستمین جلسه شورای پول و اعتبار پس از تصویب کاهش نرخ سود سرمایه‌ گذاری برای تمام بخش‌ های اقتصادی کشور از 21 درصد به 18 درصد، با تلاش وزارت جهاد کشاورزی این نرخ برای بخش کشاورزی به 15 درصد کاهش یافت ولی هم چنان شرایط اقتصادی حاکم بر بخش کشاورزی، کشاورزان را نسبت به همین میزان سود تسهیلات نیز دلسرد می کند.
میرعماد هم چنین با بیان این که امنیت غذایی خانوارهای ایرانی به تولید محصولات کشاورزی وابسته است گفت: با افزایش تولید در این بخش می توان از خروج ارز و واردات انواع میوه و محصولات زراعی از خارج کشور جلوگیری کرد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان ادامه داد: کشاورزان معتقدند برای نوسازی ماشین آلات و ادوات کشاورزی باید سود تسهیلات ارایه شده از سوی دولت به کمتر از 10 درصد برسد و با این رویکرد این بخش از اقتصاد استان رونق می گیرد.
وی تصریح کرد: به دلیل کاهش بارش باران، خشکسالی های مستمر در بخش کشاورزی سمنان و کاهش تولید بسیاری از کشاورزان توان پرداخت اقساط تسهیلات را ندارند.
میرعماد با بیان اینکه برای افزایش تولید و بهره وری در بخش کشاورزی باید حمایت های همه جانبه ای از این بخش صورت گیرد، گفت: اجرای طرح نصب سامانه های نوین آبیاری در اراضی زراعی و باغی استان از دستاوردهای مهم دولت تدبیر و امید در مدیریت مصرف آب در بخش کشاورزی است.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان اضافه کرد: یکی از دلایل عمده افزایش مهاجرت از مناطق روستایی استان، خشکسالی و کاهش تولیدات محصولات کشاورزی در است که می توان با اجرای طرح های تشویقی و همچنین ساماندهی اراضی کشاورزی در تثبیت جمعیت درمناطق کم جمعیت و حاصلخیز استان گام برداشت.
در استان سالانه بین 2 تا 2.5 هزار هکتار از مزارع به باغ تبدیل می شود.
استان سمنان 45 هزار بهره بردار بخش کشاورزی، 198 هزار هکتار اراضی باغی و زراعی دارد و بخش کشاورزی حدود 87 درصد آب تولیدی استان را مصرف می کند

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر