کد خبر: 926798
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۲
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد:
سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت : بر اساس برنامه ششم توسعه و اشاره به موضوع سلامت اجتماعی سازمان بهزیستی و شهرداری موظف به راه اندازی مراکز توانمندسازی معتادان هستند.

به گزارش خبرنگار جوان آنلاین از اصفهان،دکترانوشیروان محسنی بندپی در جلسه مشترک شورای هماهنگی دستگاه های زیرمجموعه این وزارتخانه و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی اصفهان با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه برای نخستین بار به موضوع سلامت اجتماعی اشاره شده است، خاطرنشان کرد: بر اساس این برنامه، سازمان بهزیستی و شهرداری موظف به راه اندازی مراکز توانمندسازی معتادان هستند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید کرد : بهزیستی و فنی و حرفه ای اصفهان آماده هرگونه همکاری با شهرداری برای ارایه دوره‌های آموزشی مهارتی در مراکز ویژه توانمندسازی معتادان هستند.

وی با اشاره به شرایط روز کشور گفت: در شرایط ویژه‌ای که در زمان حاضر در کشور ایجاد شده است باید از بیکاری اجباری جلوگیری و اشتغال موجود را حفظ کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به تشکیل کمیته صیانت از واحدهای تولیدی دارای مشکل در این وزارتخانه ، تصریح کرد: در این کمیته از کمک‌های دولتی برای رفع مشکلات واحدها استفاده می‌شود.

محسنی بندپی همچنین با اشاره به اختیاراتی که در این زمینه به استان‌ها واگذار شد، خاطرنشان کرد: در استان اصفهان تا سقف 60 میلیارد ریال و در شهرستان‌ها و فرمانداری‌ها تا سقف 2 میلیارد و 500 میلیون ریال برای اعطای تسهیلات دولتی، اختیار داده شده است.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان این که امسال مکلف به ایجاد 950 هزار تا یک میلیون فرصت شغلی جدید هستیم، گفت: از پاییز سال 93 تا زمستان سال 96 سه میلیون نفر به جمعیت شاغلان کشور اضافه شد که برای 70 درصد آنها ظرفیت کاری فراهم شده و این در نوع خود در سال‌های پس از انقلاب، بی نظیر است.

وی با بیان اینکه اکنون در شرایط جنگ اقتصادی و روانی به سر می بریم، افزود: در این برهه باید کار ویژه و اثربخش انجام دهیم تا بتوانیم جریان سازی یاس و نا امیدی برخی رسانه‌ها و منتقدان مغرض که می‌خواهند شرایط مدیریت اقتصادی و راهبری درست را از دولت بگیرند، خنثی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه دولت به خوبی توان اداره امور کشور را دارد ، تصریح کرد: همکاری قوا با یکدیگر می‌تواند سربلندی کشور در این آزمون را رقم بزند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به برخی مشکلات و مسایلی که از سوی مسئولان و نمایندگان تشکل‌ها در این جلسه مطرح شد، بیان داشت : حدود سه میلیون نفر در استان اصفهان زیر پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و لازم است نگاه ویژه‌ای به بخش درمان شود و ارایه خدمات سلامت متناسب با جمعیت بیمه شده در استان باشد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر