کد خبر: 926768
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۴
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس عنوان کرد:
رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی از اشتغال فارغ‌التحصیلان بیکار و اشتغال روستایی به‌عنوان دو محور و هدفگذاری مهم دولت در حوزه اشتغال در دو سال اخیر برای مقابله با بیکاری نام برد.

غلامرضا کاتب در جلسه شورای اداری شهرستان گرمسار که با حضور مسئولان این شهرستان در محل فرمانداری گرمسار برگزار شد اظهار کرد: محور اشتغال سال ۱۳۹۷ اشتغال‌زایی فارغ التحصیلان بیکار و دانشگاهی است .

وی با بیان اینکه محور اشتغال سال گذشته اشتغال روستایی بوده است ادامه داد: اشتغال و رشد اقتصادی ایجاد شده در سال ۱۳۹۶ از دو مسیر تخصیص ۱۹ هزار میلیارد تومان تسهیلات کم بهره و ۴۳ هزار و 500 میلیارد تومان اعتبار توسط دولت یازدهم صورت پذیرفت.

کاتب تصریح کرد: بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، عمده چالش امروز در کشور است اما همچنان محوریت اشتغالزایی روستایی نیز مورد توجه مسئولان است.

نماینده مردم شهرستان‌های گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی گفت: برنامه‌های تولید و اشتعال دولت در سال ۱۳۹۷ با چند محور برای اشتغال فارغ‌التحصیلان دانشگاهی آماده شده است .

وی با بیان اینکه طرح کارورزی دانش آموختگان دانشگاهی یکی از محورهای این برنامه است تصریح کرد: طرح کارورزی با هدف افزایش مهارت و اشتغال پذیری جوانان فارغ التحصیل دانشگاهی و تسهیل در جذب و بکارگیری جوانان در بنگاه‌های اقتصادی آماده شده است .

وی اضافه کرد: دولت برای اجرای این طرح بیش از ۱۶ میلیارد تومان برای کمک هزینه آموزشی کارورزی و پنج میلیارد ریال برای بیمه مسئولیت مدنی در نظر گرفته است .

کاتب از طرح مشوق بیمه سهم کارفرمایی به عنوان دومین طرح برنامه اشتغال دولت در این حوزه نام برد و افزود: این طرح در راستای تحرک بخشی به بازار کار کشور و حمایت از کارفرمایان و کارآفرینان و ایجاد اشتغال از طریق ترغیب و تشویق کارفرمایان جهت استفاده از نیروی کار جدید اجرا می شود در این طرح سهم بیمه کارفرمایی تا ۲۳ درصد توسط دولت پرداخت می‌شود.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی از طرح مهارت آموزی در محیط واقعی کار به عنوان یکی دیگر از طرح‌های اشتغالزایی دولت نام برده و ادامه داد: برای این طرح نیز مبلغ ۱۶ میلیارد تومان جهت پرداخت مسئولیت بیمه مدنی در نظر گرفته شده است .

کاتب: تصریح کرد طرح یارانه دستمزد نیز یکی دیگر از طرح‌های اجرایی در این برنامه است که برای استان سمنان در نظر گرفته نمی‌شود و استان سمنان نمی‌تواند از این طرح بهره‌مند شود چرا که این طرح مختص مناطق کم برخوردار است که در ۸ استان کشور قابلیت اجرا دارد .

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس ادامه داد: طرح توسعه و حمایت از مشاغل خانگی نیز یکی دیگر از طرح‌هایی است که با هدف شناسایی و توسعه ظرفیت‌های کسب و کار خانگی در جهت توسعه فرصت‌های شغلی ایجاد شده است .

وی گفت: همچنین بر اساس عملکرد سال های گذشته و برآورد انجام شده در سال جاری حمایت از طرح‌های پشتیبان مشاغل خانگی از محل منابع تسهیلاتی مندرج در آیین نامه تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۹۷ به مبلغ هفت‌هزار و ۵۵۰ میلیارد ریال و با پیش‌بینی اشتغال بیش از سه هزار و 600 نفر انجام خواهد شد .

کاتب با اشاره به ظرفیت‌های بخش کشاورزی در حوزه اشتغال گفت: برنامه توسعه اشتغال در بخش کشاورزی نیز با دو برنامه پیش‌بینی منابع برنامه‌های تولید و ایجاد فرصت‌های شغلی بر مبنای فعالیت های اولویت‌دار بخش کشاورزی و برنامه ارتقاء توان تولید ملی و تثبیت اشتغال در قالب بازسازی نوسازی و سرمایه در گردش واحدها در حال انجام است.

وی یادآور شد: اگرچه در سال جاری محور اشتغال بر مبنای اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی بیکار است اما همچنان اشتغال و توسعه روستایی نیز باید مدنظر مسئولان قرار گیرد و انتظار می‌رود مسوولان تمام تلاش خود را در راستای رونق بخشی به اشتغال روستایی به‌کار گیرند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر