کد خبر: 926767
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۵
معاون استاندار آذربایجان‌شرقی :
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به احداث سد عمارت مشترک بین استان آذربایجان‌شرقی و اردبیل بر لزوم دقت نظر هرچه بیشتر بر مسائل اجتماعی در روند تملک و ساخت روستای جدید تاکید کرد.

جواد رحمتی در حاشیه بازدید از پروژه سد عمارت که با هدف جلوگیری از برون‌ریزی آب‌های مرزی بین دو استان آذربایجان شرقی و اردبیل توسط آب منطقه‌ای استان اردبیل در حال احداث است،  اظهار کرد: در این بازدید وضعیت محل احداث مجدد دو روستای شهرستان هوراند را که زیر آب مخزن سد فرو می‌روند بررسی کردیم.

وی ضمن تاکید بر رعایت مسائل اجتماعی یادآور شد: با توجه به ظرفیت‌هایی که ایجاد خواهد شد، باید آینده گردشگری دو روستا را در نظر بگیریم.

معاون استاندار آذربایجان‌شرقی با اشاره به اینکه با احداث این سد عملاً منابع معیشتی چندین روستایی از بین می‌رود، تاکید کرد: با آگاه‌سازی روستائیان و بسترسازی مناسب می‌توان مباحثی چون پرورش آبزیان و یا گردشگری با استفاده از دریاچه سد را به عنوان منبع درآمدی جدید مطرح ساخت.

این مسوول همچنین با قید این مورد که نمی‌توان روستایئان را با تحکم و زور جا به جا کرد گفت: تا زمانی که بومی‌ها به این نتیجه نرسند که این امر به نفع خودشان است، نمی‌توان هیچ کاری کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر