کد خبر: 926592
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۲
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری خبر داد
معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری از ایجاد 7 هزار و 300 فرصت شغلی از محل اشتغال پایدار روستایی در کشور ایجاد شده است.

سیدابوالفضل رضوی ظهر امروز در نشست آخرین وضعیت پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی در مناطق محروم و روستایی استان‌های شمال‌غرب کشور اظهار داشت: حدود 3 هزار میلیارد تومان تسهیلات از محل اشتغال پایدار روستایی تاکنون پرداخت و حدود 5 هزار میلیارد تومان نیز قرارداد در این زمینه منعقد شده است.

 وی افزود: دولت تدبیر و امید در خصوص توسعه مناطق محروم و روستایی کاری کرد کارستان که در هیچ دولتی در قبل و بعد از انقلاب اسلامی انجام نشده بود.

رضوی ادامه داد: در این دولت لایحه دوفوریتی برای اشتغال روستائیان و عشایر با موضوع برداشت معادل ریالی 1.5 میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی برای پرداخت وام تک رقمی به مجلس ارائه و این مهم با اجازه رهبر معظم انقلاب اسلامی محقق شد.

رضوی اظهار داشت: در این راستا برای روستاها و مناطق عشایرنشین مرزی وام با کارمزد چهار درصد و روستاهای غیرمرزی تسهیلات با کارمرزد 6 درصد پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به پرداخت تسهیلات از محل بانک سینا با کارمزد هشت درصد برای اشتغال روستائیان، گفت: همچنین پرداخت تسهیلات از طریق بانک پارسیان از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید در این ارتباط است.

معاون توسعه روستایی و مناطق محروم ریاست جمهوری افزود: تاکنون از محل بانک سینا 900 میلیارد تومان پرداخت و حدود یک‌هزار و 300 میلیارد تومان قرار داد منعقد شده، ولی از محل بانک پارسیان پرداخت زیادی انجام نشده است.

وی افزود: تا به امروز از محل اشتغال پایدار روستایی حدود 53 هزار و از محل بانک سینا نیز 7 هزار و300 نفر فرصت شغلی ایجاد شده است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر