کد خبر: 926577
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۵
ایران – فیلیپین، انتخابی جام جهانی بسکتبال
تیم ملی بسکتبال ایران در آغاز پنجره چهارم انتخابی جام جهانی ۲۰۱۹ امروز در تالار بسکتبال آزادی به مصاف فیلیپین می‌رود. مرحله دوم رقابت‌های انتخابی جام جهانی در شرایطی برگزار می‌شود که آسمانخراش‌های کشورمان دو تیم فیلیپین و ژاپن را پیش‌رو دارند. هر دو رقیب‌مان در جاکارتا نیز حضور داشتند، اما شرایط انتخابی جام جهانی با بازی‌های آسیایی متفاوت است. شاهین‌طبع و شاگردانش چند ساعت پس از این دیدار تهران را به مقصد ژاپن ترک می‌کنند تا روز دوشنبه با این تیم مصاف دهند.
بدون باخت خانگی
عملکرد تیم ملی بسکتبال ایران در انتخابی جام جهانی تا به اینجا مطلوب بوده است. ملی‌پوشان در سه پنجره قبلی، پنج بازی از شش بازی‌شان را با پیروزی پشت سر گذاشته‌اند و تنها شکست‌مان نیز مقابل تیم عراق رقم خورده است. نکته مهم اینکه در این رقابت‌ها تیم ملی کشورمان در آزادی به هیچ تیمی باج نداده و تمامی دیدار‌های خانگی خود را با پیروزی پشت سر گذاشته است. انتظار می‌رود عصر امروز انگیزه آسمانخراش‌ها با حضور پرشور هواداران و خانواده‌ها افزایش یابد و قدرت واقعی خود را به تیم چندملیتی فیلیپین نشان دهند. از جمله دغدغه‌های کادر فنی مصدومیت برخی بازیکنان است؛ حامد حدادی قطعاً در این بازی به میدان نمی‌رود، اما در کنار تیم است و به بازیکنان روحیه می‌دهد. ارسلان کاظمی با بهبودی نسبی می‌تواند بازی کند و صمد نیکخواه‌بهرامی هم تیم ملی را مقابل فیلیپین همراهی می‌کند.
فیلیپینی‌ها که خیلی زود از گردونه بازی‌های آسیایی کنار رفتند با تمام قوا به تهران آمده‌اند تا هر طور شده دست پر به کشورشان بازگردند. این تیم در پنجره سوم انتخابی، میزبانی پرحاشیه‌ای در بازی با استرالیا داشت، تا جایی که درگیری بازیکنان و کادر فنی فیلیپین با تیم مهمان محرومیت‌های سنگینی برایشان به همراه داشت. سرمربی و ۱۰ بازیکن فیلیپین از سوی فیبا برای حضور در پنجره چهارم انتخابی محروم شد ند. ینگ گیائو فعلاً هدایت این تیم را برعهده دارد و با جمع‌آوری بازیکنان دورگه و بلندقد سعی کرده تا خلأ بازیکنان اصلی را پر کند. تیم ملی فیلیپین تا اینجای کار دو شکست را متحمل شده و پس از رویارویی با ایران، میزبان قطر است.
تأسف فایده‌ای ندارد
سرمربی تیم ملی بسکتبال بازی در سالن آزادی را امتیازی بزرگ برای تیم ملی خواند. مهران شاهین‌طبع پس از شکست تیمش مقابل چین کار سختی برای ریکاوری روحی بازیکنان داشت و حالا امیدوار است حضور تماشاگران انگیزه شاگردانش را مقابل فیلیپین بالا ببرد: «فیلیپین با اینکه محرومانی دارد، اما به غیر از سنتر این تیم سایر بازیکنان از نظر فنی فرق زیادی با هم ندارند. این تیم پنج، شش بازیکن امریکایی در اختیار دارد. فیلیپین تیم بسیار خوبی است.»
شاهین‌طبع با اشاره به آینده نامعلومش در پاسخ به سؤال «جوان» در خصوص موج انتقاد‌ها علیه کادر فنی عنوان کرد: «نمی‌دانم در آینده چه اتفاقی می‌افتد، نه در مورد بازیکنان و نه در مورد خودم! هر اتفاقی می‌تواند بیفتد. فعلاً باید بازی‌ها را انجام دهیم و ببینیم چه می‌شود. تلاشم بر این است که بهترین تصمیم را بگیرم و حساب شده عمل کنم. ممکن است یک تاکتیک در زمین اجرا نشود یا به درد یک بازی خاص نخورد. فدراسیون حمایت کامل را از کادر فنی اعلام کرده، بالاخره ما برای دومین بار نایب‌قهرمان بازی‌های آسیایی شده‌ایم. انتقاد‌ها برای همه است و مهم این است که انتقاد‌ها را چطور تحلیل کنید. معتقدم عملکردمان در جاکارتا خوب بود.»
رقابت سخت
کاپیتان تیم ملی رویارویی با فیلیپین را دیداری سخت دانست. صمد نیکخواه‌بهرامی که تیم ملی را در مصاف با ژاپن همراهی نمی‌کند، انگیزه و روحیه ملی‌پوشان برای بازی امروز را بالا توصیف کرد: «بازی با فیلیپین واقعاً سخت است. امیدوارم من را بعداً به خاطر این حرف متهم نکنند، ولی باید اذعان کنم که بازی دشواری در پیش داریم. از بین ایران، ژاپن، فیلیپین و استرالیا سه تیم بالا می‌روند و همین کار را سخت می‌کند. همه بچه‌ها خوب تمرین کرده‌اند و از نظر روحی ریکاوری شده‌ایم. امیدواریم با حمایت تماشاگران پیروز شویم.»
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار