کد خبر: 926455
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۲
سرمربی تیم ‌ملی تکواندو با بیان اینکه از تکواندوکاران جوان در تیم ملی استفاده می‌کند، گفت: فرزان عاشورزاده در بازی‌های آسیایی نشان داد که بعد از المپیک احیا شده است.
 
فریبرز عسگری سرمربی تیم ملی تکواندو

جوان آنلاین: فریبرز عسکری در خصوص عملکرد تیم‌ ‌ملی تکواندو در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا، توضیح داد: از روز اولی که به عنوان سرمربی تیم‌ ‌ملی انتخاب شدم، اعلام کردم که هدف اول ما موفقیت در بازی‌های آسیایی است و برای آن برنامه‌ریزی انجام داده‌ایم. بعد از مسابقات قهرمانی آسیا نیز اعلام کردم که این رقابت‌ها رویداد تدارکاتی مهمی بود برای جاکارتا که خدا را شکر توانستیم نتایج قابل قبولی را در جاکارتا کسب کنیم. البته شرایط این دوره از بازی‌های آسیایی نسبت به دوره‌های قبل سخت‌تر بود و برای آن باید برنامه‌ریزی خاصی را انجام می‌دادیم.

او ادامه‌ داد: در دوره‌های قبل هشت وزن وجود داشت که هر تیم باید شش تکواندوکار را عازم مسابقات می‌کردند، اما در این دوره پنج وزن از سوی کشور میزبان و کمیته‌ برگزاری مسابقات انتخاب شده بود که باید در همان اوزان هوگوپوش اعزام می‌کردیم. به دلیل سخت‌تر شدن مسابقات همه کشورها بهترین‌های خود را در این پنج وزن عازم رقابت‌ها کرده بودند و در این میان کره، چین و اردن تیم‌های بسیار خوبی را داشتند. البته ما این را می‌دانستیم که با وجود چنین تیم‌هایی کار سختی پیش رو داریم و باید برای هر مسابقه برنامه‌ریزی کنیم. خوشحالم که توانستیم با یک روند قابل قبول نتایجی را که مدنظر کادرفنی بود کسب کنیم و از این بابت به همه اهالی تکواندو و مردم ایران تبریک می‌گویم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا عملکرد ضعیف فرزان عاشورزاده و مهدی خدابخشی نمی‌تواند نشان دهنده پایان دوران آن‌ها باشد؟ گفت‌: تمام هدف ما بر این است که با توجه به وضع موجود بهترین نتیجه‌ را کسب کنیم. هدف بعدی نیز حفظ ملی‌پوشان رنکینگ دار و ‌اضافه کردن ملی‌پوشان جوان به آنها است. از این بابت خوشحال هستم که تکواندوکاران جوان ما توانستند توانایی‌های خود را به نمایش گذاشته و به مدال‌های خوش رنگی دست پیدا کنند.

او در مورد عملکرد ضعیف فرزان عاشورزاده و خدابخشی، ادامه‌ داد: بعد از  المپیک فرزان در بازی‌های آسیایی نشان داد که احیا شده است و می‌تواند به روزهای اوج خود بار دیگر باز گردد،  او در ثانیه آخر بازی از نظر روانی دچار مشکل شد که بازی را واگذار کرد، برای بازگشت فرزان به روزهای اوج باید اندکی صبر کنیم. خدابخشی نیز در تمرینات فوق‌العاده‌ ظاهر می‌شود و حتی پیش از بازی‌های آسیایی تلاش او را از نزدیک مشاهده می‌کردم. به نظرم مهدی احساسی عمل کرد و نتوانست فشار لازم را به حریف خود وارد کند. خدابخشی یک سر و گردن از حریف خود سرتر بود اما نتوانست این برتری را به او غلبه کند.

عسکری در ادامه‌ با اشاره به  نیاز تیم‌ ‌ملی تکواندو برای ادامه‌ روند رو به رشدش، تصریح کرد: اهداف ما تعریف شده است و برای رسیدن به آن‌ها وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک کمک‌های بیشتری را داشته باشند، چرا که با توجه به وضعیت اقتصادی سخت جامعه فدراسیون حتی در اعزام ها با مشکل مواجه است. به شخصه از نزدیک شاهد این هستم که چه دغدغه‌هایی برای فدراسیون وجود دارد. امیدوارم وزیر ورزش و جوانان مسعود سلطانی‌فر توجه بیشتری نسبت به رشته‌های مدال آور در  المپیک مانند تکواندو داشته باشد.

سرمربی تیم‌ ‌ملی تکواندو در پاسخ به این سوال که آیا زمان آن فرا نرسیده به جای استفاده از اسم‌ها به نفرات جوانی چون بخشی، حسینی و رجبی میدان دهیم؟ اظهار کرد: مساله‌ای که عقل سلیم به ما می‌گوید استفاده از بهترین‌ها است و ما نمی‌توانیم نفراتی که در رنک‌های اول جهان قرار دارند را نادیده بگیریم. با این حال همان طور که گفته‌ام هدف ما حفظ افراد با تجربه و ‌اضافه کردن جوانان برای رساندن به رنکینگ‌های بالای  المپیکی است. همان طور که می‌دانید امروزه یکی از راه‌های اصلی برای ورود به المپیک همین رنکینگ‌ها است. خدابخشی و عاشورزاده در بین  پنج تکواندوکار برتر جهان قرار دارند و ما نمی‌توانیم آنها را کنار بگذاریم. با این حال قطعا باید از نفراتی همچون بخشی، یعقوبی، میرهاشم و رجبی بیشتر استفاده کنیم تا در مدت زمان باقی‌ مانده امتیازات لازم را کسب کرده و رنکینگ مورد نیاز برای ورود به  المپیک را کسب کنند.

عسکری در پایان این گفت‌وگو راجع‌ به این که آیا فدراسیون در تصمیمات او اثر گذار است یا خیر؟ اظهار کرد: به هیچ عنوان چنین چیزی وجود ندارد و همه اختیارات تیم‌ ‌ملی به سرمربی واگذار شده است.

منبع: ایسنا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار