کد خبر: 926408
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۱
آیت‌الله مکارم شیرازی:
مرجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است گفت: عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند.

به گزارش جوان آنلاین به‌نقل ازمرکز خبر حوزه، آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار حجت‌الاسلام‌ والمسلمین عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی‌فقیه در سپاه، با تأکید بر اینکه سپاه در خط مقدم پشتیبانی از نظام است، اظهار داشت: حسن سپاه این است که بر اساس اعتقادات مذهبی بنیان شده یعنی یک نیروی نظامی خالص نیست بلکه یک نیرویی بوده که ریشه‌اش عقاید مذهبی است و نمی‌تواند از آن عقاید جدا شود.

وی افزود: فداکاری سپاه حد و مرز نداشته و همه جا حاضر است جانفشانی کند و حمایت‌هایی که سپاه در منطقه داشته، واقعاً اثرگذار بوده و تأثیرات آن را با چشم می‌بینیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با بیان اینکه آمریکا در جبهه نظامی واقعاً شکست‌خورده است، گفت: آن‌ها حاضر نبودند بشار اسد سرپا بماند، در عراق چقدر به داعش کمک کردند، در لبنان چقدر حملات علیه حزب‌الله صورت دادند با این حال آثار نقش‌آفرینی و حمایت سپاه از جبهه مقاومت در مبارزه با تروریسم تکفیری مشخص است.

مرجع تقلید شیعیان خاطرنشان کرد: اکنون نیز دشمن از وجود سپاه ناراحت است و یکی از نخستین شرط‌های مذاکره‌شان حذف سپاه، حشدالشعبی و حزب‌الله لبنان است، برای اینکه تا این‌ها بوده که آن‌ها نمی‌توانند مسلط شوند و کاری از این‌ها ساخته نیست.

آیت‌الله مکارم‌شیرازی عنوان کرد: سربازان آمریکایی با هدف پول می‌آیند؛ عده‌ای فرار و عده‌ای خودکشی و عده‌ای هم روانی شدند، چون برای این هدف نیامدند و برای یک درآمد آمدند، اما امثال سپاه که برنامه مکتبی دارند حاضرند همه‌چیزشان را بدهند و روحیه سپاه قابل‌مقایسه با آن‌ها نیست.

وی یادآور شد: تأکید می‌کنم رابطه سپاه با مراجع باید قوی باشد و جدایی نیفتد؛ عده‌ای هستند دلشان می‌خواهد بین سپاه و مرجعیت و حوزه‌های علمیه جدایی ایجاد کنند، همه باید دست‌به‌دست هم بدهند تا نظام را حفظ کنند.

استاد برجسته حوزه علمیه قم ابراز کرد: سعی کنید معارف مذهبی سپاه روزبه‌روز ارتقاء پیدا کند، ارتقاء کیفی معارف و اعتقادات مذهبی و برنامه‌های دینی در سپاه خیلی مهم است، هر روز شبهه تازه‌ای می‌آید اگر آمادگی نباشد مشکلاتی پیش می‌آید، البته می‌دانم که در حال انجام این کار هستید.

وی دشمن‌شناسی، شناخت شگرد‌ها و راه‌های دشمن را موردتوجه قرار داد و اظهار داشت: در جریان فیضیه اگر دشمنانی دست داشتند، نتوانستند جدایی و بدبینی ایجاد کنند و در آینده هم نخواهند توانست، سپاه در خدمت اهل‌بیت و اسلام است و ما هم باید در خدمت کسانی باشیم که در خدمت اسلام و اهل‌بیت هستند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار