کد خبر: 926340
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۰
برگزاری چهلمین مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین با حضور رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح
ما بر اساس منشور سازمان ملل متحد دفاع از خود را حق مشروع خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم ناامنی به داخل خانه‌های ما، جمعیت و کشورمان بیاید و با ریشه این توطئه‌ها مقابله خواهیم کرد.
ما بر اساس منشور سازمان ملل متحد دفاع از خود را حق مشروع خود می‌دانیم و اجازه نمی‌دهیم ناامنی به داخل خانه‌های ما، جمعیت و کشورمان بیاید و با ریشه این توطئه‌ها مقابله خواهیم کرد.

به گزارش تسنیم، سرلشکر محمد باقری رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در چهلمین مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه علوم انتظامی امین با تسلیت فرارسیدن ایام سوگواری شهادت اباعبدالله‌الحسین (ع) این مراسم را نشانه‌ای از سربازی نیرو‌های مسلح در مکتب امام حسین (ع) دانست و اظهار کرد: ما از عاشورا و مکتب عاشورا درس بندگی، ایثار، نپذیرفتن ذلت و جانفشانی و فداکاری را آموخته‌ایم و افسران و دانشجویانی که امروز مفتخر به دریافت درجه شدند، قدم در مسیر مقدس خدمت به میهن و مردم می‌گذارند. وی با بیان اینکه خدمت به مردم ایران به میهن اسلامی و کشورمان افتخار و خدمتی مقدس و بی‌نظیر است، افزود: این حکومت مقدس نتیجه ۱۴ قرن تلاش همه علما، صلحا، شهدا و مردمی است که مجاهدانه با ظلم جنگیدند و آرزوی استقرار چنین حکومتی را داشتند و به لطف خداوند این نظام مقدس شکل گرفت و ما چهلمین سالگرد تشکیل این نظام را گرامی می‌داریم.
رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح با اشاره به عنایت ویژه رهبری نسبت به نیروی انتظامی، گفت: ایشان همواره تأکید داشته‌اند که مسئولان نیرو‌های مسلح با همه توان از نیروی انتظامی پشتیبانی کنند تا این نیرو بتواند مسئولیت‌های متنوع و سنگین خود در جای‌جای کشور را به خوبی انجام دهد.

نیروی انتظامی در عین اقتدار باید پناهگاه مردم باشد

سرلشکر باقری با تقدیر و ابراز رضایت از نظم مراسم و رژه دانشجویان دانشگاه نیروی انتظامی امین، اضافه کرد: نیروی انتظامی یکی از ارکان اقتدار میهن‌مان است که مسئولیت سنگینی را برعهده داشته و در تمامی ابعاد اجتماعی و در پهنه عظیم جغرافیایی کشورمان مسئولیت‌های سنگینی برعهده دارد. وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی همان طور که باید نمایش دهنده اقتدار کشور باشد، باید با مردم مهربان و غمخوار آن‌ها بوده و مردم نیروی انتظامی را مرجع و پناهگاه خود بدانند و در صورت بروز مشکل برایشان با آسودگی خاطر به نیروی انتظامی مراجعه کنند که بحمدالله اینچنین است. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح افزود: همچنین نیروی انتظامی باید در مقابل مجرمان به عنوان نیروی قاهره حکومت عمل کند تا آن‌ها بدانند که اگر کوچک‌ترین دستی برای برهم زدن امنیت کشور را داشته باشند قبل از ورودش‌شان به میدان نیروی انتظامی با آن برخورد می‌کند. سرلشکر باقری با تأکید بر وظیفه خطیر نیروی انتظامی درباره آگاه‌سازی جامعه و فرهنگ‌سازی مردم نسبت به وظایف اجتماعی‌شان به موضوع امر به معروف و نهی از منکر اشاره کرد و گفت: امر به معروف و نهی از منکر جزو واجباتی است که آحاد مردم و بخش‌های حاکمیتی و از جمله نیروی انتظامی وظایفی را در این خصوص دارند و خوشبختانه نیروی انتظامی به‌رغم مسئولیت سنگینی که در اجرای این فریضه الهی دارد، در این راه از شماتت نادان‌ها و بدخواهان هیچ هراسی نداشته است.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حراست از مرز‌های کشور بر عهده مرزبانی نیروی انتظامی گذاشته شده است، از توسعه کمی و کیفی مرزبانی ناجا تقدیر کرد و افزود: خوشبختانه مرز‌های ما در امنیت کامل هستند و باید روز به روز این امنیت بیشتر شود تا فرصت برای فعالان اقتصادی فراهم شود و آحاد ملت احساس آرامش داشته باشند. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح در ادامه سخنانش به نقش نیروی انتظامی در کنترل التهابات اجتماعی اشاره کرد و گفت: نیروی انتظامی مسئول آرامش اجتماعی در برخی التهابات جامعه است و در مقاطعی که التهابات اجتماعی در جامعه رخ داده، نیروی انتظامی توانمندی و کارآمدی خود را نشان داده است و از این رو واحد‌های انسانی و یگان‌های ویژه و امداد باید همواره آمادگی خود را برای حفظ آرامش کشور ارتقا دهند و در صورت بروز التهابات اجتماعی به گونه‌ای عمل کنند تا مردم را آگاه سازند و به آن‌ها اطمینان دهند که راه پیشبرد خواسته‌هایشان مذاکره و گفت‌وگو است و در عین حال عده‌ای قلیل را که ممکن است قصد هتاکی داشته باشند از صف مردم جدا کرده و براساس قانون با آن‌ها برخورد کنند.

ایران در منطقه ناآرام غرب آسیا امن‌ترین کشور است

سرلشکر باقری در ادامه با تأکید بر میزان پشتیبانی از نیروی انتظامی به منظور ارتقای توانمندی و انجام وظایف این نیرو گفت: خداوند نعمت بزرگی به ما داده و کشورمان در منطقه ناآرام غرب آسیا امن‌ترین کشور است و چه بسا بر اساس شاخص‌های امنیت، جزو چند کشور محدوده امن و آرام در سراسر جهان باشد که این افتخار بزرگی برای نیروی انتظامی و همه ماست. وی با تقدیر از جانفشانی‌های پرسنل ناجا و گرامیداشت یاد شهدای نیروی انتظامی به وضعیت امروز کشور پرداخت و افزود: امروز کشور ما با جنگ بزرگ اقتصادی و روانی مواجه است و در این میان نیرو‌های انتظامی و مسلح نیز مسئولیت‌هایی را بر عهده دارند. رئیس ستاد کل نیرو‌های مسلح اضافه کرد: در این میان ارتش، سپاه و وزارت دفاع مسئولیت دفاع در برابر تهدیدات نظامی را بر عهده دارند و همزمان نیروی انتظامی مسئولیت برقراری انضباط و آرامش و امنیت در کشور را عهده‌دار است و این مسئولیت بزرگی است چراکه هر فعالیت توسعه‌ای اقتصادی و اجتماعی و حتی مذهبی نیازمند امنیت و آرامش است و خدا را شاکریم تحت فرماندهی معظم کل قوا و جانفشانی نیرو‌های مسلح در مقابله با تهدیدات و دشمنی‌ها پاسخی دندان‌شکنانه داده‌ایم و همه کارشناسان دنیا امروز اذعان دارند ایران به عنوان کشوری که با بیشترین تهدیدات مواجه است، آرام‌ترین شرایط را تجربه می‌کند. سرلشکر باقری تأکید کرد: ما در تمام زمینه‌ها در کنار مسئولان سه قوه و مسئولان نظام هستیم و کمک می‌کنیم تا این عزیزان بتوانند در پیروی از تدابیر رهبری مسئولیت‌های خود را به خوبی انجام دهند و کشور را به سمت شرایط بهتر پیش برند. وی در ادامه سخنانش با اشاره به موضوعات منطقه‌ای اخیر گفت: امروز ما در منطقه‌ای ناآرام به سر می‌بریم که ناآرامی آن عمدتاً وارداتی بوده و حاصل فعالیت‌های امریکا و اذناب منطقه‌ای آن است و این منطقه به عنوان گنج کره زمین مورد طمع قدرت‌های استکباری قرار داشته و بهانه آن‌ها برای حضور در منطقه ناامن نگه داشتن آن است.

رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح ادامه داد: همه دنیا دیدند که استکبار جهانی با یک بازو گروه‌های تروریستی را ایجاد کرد و با بازوی دیگر ادعای جنگیدن با آن‌ها را داشت و امروز همه اذعان دارند کشورمان در آرامش منطقه سهمی بی‌بدیل داشته است و مقامات کشور‌های عراق و سوریه زمانی که از ما دعوت کردند تا حداقل به صورت مستشاری در منطقه حاضر شویم، قدردان زحمات نیرو‌های ما هستند. سرلشکر باقری با اشاره به تحرکات تروریستی برخی گروه‌ها در منطقه کردستان عراق نیز گفت: دشمنان ده‌ها توطئه را طراحی کردند که هیچ یک از آن‌ها به نتیجه نرسید و یکی از آن‌ها تبدیل یکی از کشور‌های همسایه به پایگاهی برای ناامن کردن سرزمین ما بود و امروز همه دنیا دید که برخورد ایران با این مراکز فساد چگونه بود.

بخش بزرگ اتفاق موشکی اخیر تدبیر و توان اطلاعات بود

وی اضافه کرد: اتفاق موشکی اخیر بخش کوچکی از ماجرا بود و بخش بزرگ آن قدرت تدبیر، توان اطلاعاتی و توان فرماندهی ما بود که با قدرت موشکی اخیر به نمایش گذاشته شد و باید دشمنان بدانند چنانچه چنین توطئه‌افکنی‌هایی ادامه یابد، نیرو‌های مسلح ایران ساکت نخواهند نشست و اگر چه ما همواره صبور بوده و تذکر داده و پیغام می‌دهیم ولی در صورت ادامه یافتن این توطئه‌ها چاره‌ای جز برخورد نخواهیم داشت. رئیس ستادکل نیرو‌های مسلح خاطرنشان کرد: ما بر اساس منشور سازمان ملل متحد دفاع از خود را حق مشروع خود دانسته و اجازه نمی‌دهیم ناامنی به داخل خانه‌های ما، جمعیت و کشورمان بیاید و با ریشه این توطئه‌ها مقابله خواهیم کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار