کد خبر: 926314
تاریخ انتشار: ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۴:۳۲
شیوا نوروزی
حضور پررنگ ملی‌پوشان جوان در رقابت‌های قهرمانی جهان دستاورد بزرگی برای والیبال ایران محسوب می‌شود. رقابت‌های والیبال قهرمانی جهان در بلغارستان و ایتالیا شروع شده و بلندقامتان کشورمان هم امروز در اولین دیدار خود مقابل پورتوریکو محک می‌خورند. انتظار می‌رود کولاکوویچ در این تورنمنت با میدان دادن به بازیکنان جوان نسل جدیدی را برای والیبال کشورمان بسازد؛ نسلی که با شایستگی بتواند جا پای بازیکنان با تجربه بگذارد.

رقابت‌های جهانی آوردگاهی است که غول‌های والیبال دنیا گرد هم می‌آیند و برای آنکه قدرت خود را به رخ بکشند به هیچ تیمی رحم نمی‌کنند. در حضور تیم‌هایی، چون لهستان، امریکا، صربستان، برزیل، فرانسه و ایتالیا رسیدن به نتیجه خوب و موفقیت در قهرمانی جهان برای هر تیمی سخت است، اما برنامه‌ریزی و اجرای آن می‌تواند مسیر رسیدن به هدف را هموار سازد. والیبال کشورمان چند سالی است که خود را به قدرت‌های اول این رشته نزدیک کرده و بار‌ها با غول‌های دنیا سرشاخ شده و حتی بر آن‌ها غلبه کرده است. به همین خاطر است که هم توجه به این رشته در کشورمان بیشتر شده، هم انتظارات بالا رفته و هم اینکه تیم‌های مطرح جهان حساب ویژه‌ای روی تیم‌مان باز کرده‌اند. همه این موارد کار ملی پوشان را در رقابت‌های جهانی دشوار می‌کند.

این بار نیز بلندقامتان با ترکیبی از قدیمی‌ها و جوان‌ها پا به رقابت‌ها می‌گذارند تا با تلفیق تجربه، انگیزه و تعصب از اعتبار والیبال ایران دفاع کنند، اما نکته اصلی اینجاست که سکاندار تیم ملی تأکید زیادی بر جوانگرایی و پشتوانه‌سازی برای نفرات کهنه‌کار دارد. مهره‌های کلیدی که در این سال‌ها مسئولیت اصلی تیم را به دوش کشیده‌اند در آینده نزدیک باید جای خود را به تازه‌نفس‌ها بدهند. کولاکوویچ بهتر از هر کسی می‌داند که باید هرچه زودتر جانشین مناسبی برای بازیکنانی، چون سعید معروف پیدا کند. ورود نسل جدید به تیم ملی و میدان دادن به جوانان را باید به فال نیک گرفت. سرمربی تیم ملی با دعوت از جوانان تازه نفس و فرصت دادن به آن‌ها ثابت کرد که برای تضمین آینده والیبال کشورمان برنامه ویژه‌ای دارد.

تورنمنت اسلوونی و انجام چند دیدار تدارکاتی محک خوبی بود برای تیم ملی، به ویژه که به دستور کولاکوویچ بازیکنانی از جمله محمدطاهر وادی، صابر کاظمی، سامان فائزی، امیرحسین توخته و محمدرضا حضرت‌پور در ترکیب قرار گرفتند و این فرصت را پیدا کردند تا در مقابل تیم ملی امریکا به میدان بروند. در این بین نباید فراموش کرد که برای جوان‌گرایی و دوراندیشی باید هزینه‌اش را هم بپذیریم. بدون شک ملی‌پوشان جوان برای آنکه جا پای باتجربه‌ها بگذارند به زمان نیاز دارند و در این صورت است که می‌توانند پاسخ اعتماد کادر فنی را بدهند. در این مسیر نباید از شکست ترسید و با صبر و حوصله اجازه داد تا برنامه‌های کولاکوویچ اجرا شود.

با شروع بازی‌های ایران در رقابت‌های جهانی تب والیبال دوباره گرم می‌شود و با توجه به بالا رفتن سطح توقعات خیلی‌ها منتظر پیروزی‌های متوالی ملی‌پوشان هستند. در این دوره نیز شاکله اصلی تیم ملی را بازیکنان باتجربه تشکیل می‌دهند ولی جوانان نیز این فرصت را دارند تا در حضور بهترین‌های جهان عرض اندام کنند. باید منتظر ماند و دید ملی‌پوشان والیبال با هدایت کولاکوویچ چگونه در مقابل غول‌های دنیا قد علم می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار