کد خبر: 926005
تاریخ انتشار: ۱۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۰
نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر مشکلات کشور اقتصادی است باید اقتصاددانان را برای برطرف کردن آن جمع کنند، اما مشکل کشور گروهی و باندی فکر کردن است و اینگونه سطح خدمت‌گذاری مسولان پایین می‌آید.
جوان آنلاین: علیرضا زاکانی در دیدار با شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی کردستان اظهار داشت: انقلاب اسلامی برخواسته از مکتب امام است، مکتب امام نگاهی وحدتی دارد پس تمام مذاهب اسلامی در شکل‌گیری امت اسلامی ناظر به ابعاد تمدن و دقت در ایران اسلامی هستند تا الگوی سرآمدی را توصیف کنند.

وی گفت: استان کردستان دارای یک تعاون خاص است، استانی که اهل تسنن و تشییع باهم زندگی می‌کنند، قطعا کردستان یک ویژگی ممتاز دارد و یک ویژگی برای شکل گیری امتی اسلامی و نگاهی برای شکل‌گیری کشوری با استقلال، آزادی، ظلم‌ستیزی، عدالت، پیشرفت معنویی، پیشرفت مادی و یاری مظلومان خلق می‌کند.

عضو کمیته سیاسی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی در ادامه گفت: امکانات فوق‌العاده‌ای در استان کردستان وجود دارد و من سال‌ها در کنار این مردم بودم با وجود سفر‌های زیاد به مناطق مختلف، اما با مردمان خونگرم این استان خو گرفتم.

زاکانی گفت: در آن زمان یکی ماموستایان اهل تسنن با ما همکاری می‌کرد و مناطق مختلفی که کومله و دموکرات در آن حضور داشت را به ما نشان می‌داد شبی برای ملاقتش به خانه‌اش رفتم که متاسفانه او را به دلیل همکاری با ما به شهادت رسانده بودند.

وی خاطرنشان کرد: هرچه به این استان نگاه می‌کنیم شاهد یک نوع عقب‌ماندگی از زمان طاغوت هستیم به این استان توجه ویژه‌ای نشده است ما فقط انقلابی و ضدانقلابی نداریم وقتی مکتب امام را قرار دادیم یعنی مکتبی و ضدمکتبی هم داریم که ضدمکتبیون باوری به امت واحد ندارند و متاسفانه در بسیاری از پست‌های دولتی حضور دارند.

نماینده سابق مردم تهران در مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: به نظر من معضلات کشور در ۴ چیز است اول اینکه تفکرات غلط غربی و رسوبات برگرفته از این تفکر که با اسلام ناسازگاری دارد در میان عده‌ای دیده می‌شود و دوم اینکه نیرو‌های انقلابی خوابند و فقط هنگام انتخابات از خواب بیدار می‌شوند ما به عنوان نیرو‌های انقلابی دچار یک سطحی‌نگری یا تفرقه هستیم و با همدیگر تعاملی نداریم.

وی در ادامه گفت: غربی‌ها در نود درصد اختلاف‌نظر دارند و در ۱۰ درصد تفاهم دارند، اما سر همان ۱۰ درصد با همدیگر همکاری می‌کنند در حالی که کشور ما در ۹۰ درصد باهم تفاهم دارند و در ۱۰ درصد اختلاف‌نظر، در پایان هم سر همان ۱۰ درصد به توافق نمی‌رسند.

زاکانی افزود: سومین معضل کشور این است که متن جامعه از بعد معرفتی و دقت با نیاز جامعه اسلامی در یک پایه قرار ندارد و نسبت به نیاز جامعه عقب هستیم مثلا کسی می‌گوید اگر جنگ شود دلار بالا می‌رود در حالی که اینچنین نیست.

عضو کمیته سیاسی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی اظهار کرد: انقلاب کردن راحت، انقلابی ماندن سخت و انقلابی ساختن سخت‌تر است، مشکل ما این است که هر کسی به فکر خودش است وقتی این مشکلات را کنار هم می‌گذاریم می‌بینیم که یک مسوول به سرکار می‌آید که مسوولیت خود را یک طعمه می‌بیند و باید بار را جمع کنند و اینگونه است که مسوولان بعضأ دچار فساد می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: اگر مشکلات کشور اقتصادی است باید اقتصاددانان را جمع کنند، اما مشکل گروهی و باندی فکر کردن است و اینگونه سطح خدمت‌گذاری مسولان پایین می‌آید.

زاکانی در ادامه گفت: در سیستم‌های دولتی یک نوع گسست وجود دارد و یک برنامه هدفمند وجود ندارد اگر کسی وقت بگذارد، کردستان طلاست زمانیکه فقر از جایی بیاید مشکلات از جایی دیگر وارد می‌شود دستگاه‌ها یک سیستم غلط دارند که باعث می‌شود چرخ‌دنده این سیستم در نگاه مردم ناکارآمد به نظر برسد.

وی تاکید کرد: فساد در کشور مانند یک غده سرطانی است که باعث از بین رفتن بدنه کشور می‌شود و این بدنه مردم است که در حال آب شدن هستند و همین موضوع موجب می‌شود تا یک نوع سرخوردگی بین نخبگان ایجاد شود.

این فعال سیاسی اصولگرا بیان کرد: در اوایل انتخابات مشکلات برنامه و ... در کشور داشتیم، اما اکنون ۴۰ سال از انقلاب گذشته کسانی که نگاه جناحی و طایفه‌ای دارند به کشور ضربه وارد می‌کنند.

وی اضافه کرد: جایی مانند جمنا داریم که باید از بعد نرم‌افزاری خود را تقویت کند و نخبگان به او اعتماد کنند و راه حل ارائه دهند اینگونه مردم می‌دانند که مشکلات آن‌ها را می‌فهمیم و زبان گویای مردم می‌شویم و پیوستگی و انسجام بین نیرو‌های انقلاب ایجاد می‌کند و انقلاب را سرپا نگه می‌دارد.

زاکانی در ادامه اظهار کرد: در بحث جمنا اشکالاتی وجود داشت و آن هم این بود که زنان و جوانان در آن کم‌رنگ بودند در صورتیکه این دو مجموعه می‌توانستند موتور تغییر باشند، اما توجه کمتری به آن‌ها شد و نیرو محرکه وجود نداشت.

وی افزود: شرایط کشور در حال تغییر است و این تغییر قطعی است ما باید دست به دست هم بدهیم که هم در راستای مکتب و هم در جهت پیشرفت کشور است و در دل این فکر زبان گویای مردم باشیم باید ید واحده شویم تا بتوانیم ایده‌ها را در استان پیاده کنیم.

عضو کمیته سیاسی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: باید تحولی ایجاد بکنیم و این مسیر را برویم تا کاممان به کام مردم شیرین شود.

حضور برخی افراد لاقید به انقلاب در ادارات کردستان نگران‌کننده است

مسوول جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی کردستان اظهار کرد: اعضای این جبهه افتخار دارد چنین نیرو‌های عزیز، مخلص و متواضع را در جمع خود دارد.

عباس حسین‌پناهی در ادامه گفت: کردستان به فرمایش رهبر معظم انقلاب، استانی فرهنگی است که نیرو‌های باشهامت و باغیرت دارد.

مسؤول جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: مردم کردستان در سفر رهبر معظم در سال ۸۸ ثابت کردند پای نظام ایستاده‌اند و اجازه نمی‌دهند دشمنان قدمشان به میهن اسلامی برسد.

وی خاطرنشان کرد: دوستان ما به فضل الهی با جدیت ایستاده‌اند، اما بعضی اوقات گله‌هایی دارند که وظیفه ماست بیان بکنیم

حسین‌پناهی افزود: افرادی در جا‌هایی مسوولیت دارند که تاکنون هیچ کدام از ضدانقلاب به اندازه چنین افرادی به کشور ضرر نرسانده‌اند.

وی در ادامه اذعان کرد: کردستان که امروزه بیشترین آمار را در بیکاری زنان و مردان و سومین استان در بیکاری تحصیل‌کرده‌ها دارد کمتر مورد توجه دولتمردان است.

مسؤول جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کردستان گفت: در این استان کسانی هستند که کارت یارانه خود را برای خرید نان گرو می‌گذارند، اما مسؤولان دولتی در ماه رمضان در هتل‌های مجلل تهران مهمانی‌های آنچنانی می‌گیرند.

مسؤول جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب اسلامی استان کردستان خاطرنشان کرد: امروز نیرو‌های انقلابی وحدت بیشتری پیدا کرده‌اند و در تمام شهر‌ها منسجم هستند و چیزی به نام شیعه و سنی نداریم بلکه وحدت خوبی وجود دارد، اما چیزی که همه ما را نگران می‌کند حضور برخی افراد لاقید به انقلاب در دستگاه‌ها و ادارات دولتی است.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار