کد خبر: 925883
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۰
بسیج ملت برای خدمت
هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و جهادگران سراسر کشور در همایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول‌الله ۲ شرکت می‌کنند تا باری دیگر شکوه و جلال انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان بکشند...
میترا شهبازی
۷ هزار و ۱۴ گروه جهادی به استعداد ۱۵۰ هزار نفر از بسیجیان و جهادگران سراسر کشور در همایش اقتدار عاشورایی سپاهیان محمدرسول‌الله ۲ شرکت می‌کنند تا باری دیگر شکوه و جلال انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ جهانیان بکشند. رزمایشی که از هفته پیش آغاز شده و در استان‌های مختلف به نوبت در حال برگزاری است. از این رو چنان شور و شوقی را در بین مردم مناطق مختلف استان‌ها به راه انداخته و بسیج ملت را شکل داده است تا گرد محرومیت را از جای جای کشور کنار زنند. این رزمایش که قرار است تا ۲۹ شهریور ماه ادامه یابد، اکنون بعد از گذر از تعداد بی‌شماری از استان‌های مرکزی و شمالی به جنوب کشور و آب‌های نیلگون رسیده است. گفته می‌شود طی روز‌های گذشته تنها در یکی از شهرستان‌های هرمزگان به هزار و ۲۰۰ نفر از مردم استان خدمات پزشکی رایگان ارائه شده است.

باری دیگر نیرو‌های مردمی بسیج و سپاه در قالب رزمایش محمدرسول‌الله ۲ به میدان آمدند تا همچون هشت سال دفاع مقدس روحیه اتحاد و همکاری مردم سراسر کشور را به رخ جهانیان بکشند و اینبار در خدمت محرومان جامعه باشند. این رزمایش که بر مبنای دوران دفاع مقدس که اعزامی به نام اعزام سپاهیان حضرت محمد‌رسول‌الله انجام شده بود؛ نام‌گذاری شده است. گفته می‌شود تاکنون استان‌های بسیاری میزبان برگزاری این اتحاد ملت بزرگ ایران بوده‌اند. طی این چند روز که رزمایش اقتدار عاشورایی بسیج در حال برگزاری در استان‌های همدان، سیستان و بلوچستان، هرمزگان است، به سواحل آب‌های نیلگون بوشهر هم رسیده است.
 
نمایشی از اقتدار نیرو‌های بسیج و سپاه که با محرومیت‌زدایی از مناطق کم‌برخوردار کشور ادغام شده است. از این رو در کنار تضعیف روحیه دشمن، ارتقای توان و آمادگی گردان‌های بسیج؛ افزایش نشاط در جامعه هم با اجرای طرح‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است. یکی از این هزار و یک طرح اجرا شده در این روز‌ها شامل ارائه خدمات پزشکی رایگان بسیج به هزاران تن از مردم کشور می‌شود.

بسیج ملت برای خدمت به مناطق محروم

حمایتی که روحیه همکاری و اتحاد را در بین مردم استان‎‌ها بیدار کرده و آن‌ها را گروه گروه در کنار نیرو‌های سازماندهی شده بسیج و سپاه به پای کار سازندگی مناطق کم‌برخوردار آورده است. در این خصوص فرمانده حوزه مقاومت امام رضا (ع) هشتبندی در استان هرمزگان می‌گوید: «طی روز گذشته ۱۱ گروه جهادی به منطقه توکهور و هشتبندی اعزام شده‌اند که شامل ۱۰ گروه عمرانی و فرهنگی و یک گروه پزشکی می‌شوند که به مدت ۳ روز در این منطقه خدمات متعددی را ارائه می‌دهند.»
 
ستوان دوم عبدالرضا زارعی‌پور می‌افزاید: «لازم به ذکر است که تا روز گذشته هزار و ۲۰۰ نفر از مردم دهستان چراغ آباد به صورت رایگان معاینه و درمان شدند.» وی ادامه می‌دهد: «در شهرستان میناب نیز ۲۲ گروه جهادی در قالب گروه‌های محرومیت‌زدایی، فرهنگی آموزشی، بهداشتی و عمرانی فعالیت می‌کنند. ۲۵۰ گروه فعال جهادی نیز در طول سال به مردم مناطق محروم وکم‌برخوردار خدمات رایگان ارائه می‌دهند.»

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر نیز با اشاره به برگزاری رزمایش در سواحل آب‌های نیلگون خلیج همیشه فارس می‌گوید: «این رزمایش به تناسب تهدید‌هایی که توسط دشمن علیه انقلاب ایجاد شده در دو مرحله در استان بوشهر برگزار می‌شود.» سردار علی رزمجو می‌افزاید: «در مرحله نخست این رزمایش روز گذشته با اعزام ۶ هزار نیرو در قالب گردان‌های بیت‌المقدس شروع شده که کار سازماندهی و عملیات فراخوانی، ستون کشی، اردوکشی، استقرار اردوگاه‌ها، رزم شبانه، پیاده‌روی و اقدام‌های عملیاتی را انجام می‌دهند.»
 
در کنار این اقدامات یک‌هزار نفر از بسیجیان در قالب ۲۰۰ گروه در قالب نیز در اردو‌های جهادی که شامل بسیج محله‌ها، دانشجویی، خواهران، جامعه پزشکی، مهندسان، دانش‌آموزی، دانشجویی می‌شوند با هدف خدمت‌رسانی به مردم به مناطق محروم استان می‌روند.» رزمجو با اشاره به مرحله دوم رزمایش ادامه می‌دهد: «گروه‌های اعزامی در این رزمایش اقدام به احداث، بهسازی و مرمت خانه‌های نیازمندان و مساجد، حسینیه‌ها و مراکز فرهنگی، پاکسازی سواحل، ارائه آموزش‌های مختلف متناسب با نیازمندی‌ها می‌کنند.»

جلوه‌ای دیگر از انقلاب بزرگ اسلامی

همزمان با شروع رزمایش محمدرسول‌الله (ص) تعداد ۱۵۰ گروه جهادی نیز در استان چهارمحال و بختیاری فعالیت خود را آغاز کرده‌اند و تیم پزشکی مرکز بهداشت شهرکرد نیز با پیوستن به این نیرو‌های جهادی دوش به دوش هم به ارائه خدمات درمانی، مشاوره تغذیه، روان‌شناسی بالینی و آموزش ارتقای سلامت رایگان را انجام داده‌اند. در مناطق کم‌برخوردار استان سیستان و بلوچستان نیز ۸۳۳ نفر از کارگران بسیجی بدون دستمزد فعالیت خود را در راستای کمک رسانی به مردم آغاز کرده‌اند.
 
در این خصوص سرهنگ پاسدار نادر شهرکی، مدیر سازمان بسیج کارگری سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان می‌گوید: «این تعداد کارگران بسیجی به منظور خدمات‌رسانی، کمک به تولید، بهره‌وری و کمک به واحد‌های تولیدی تحت عنوان «شیفت ایثار» خارج از شیفت کاری بدون هیچ چشم‌داشت و دستمزدی در محیط کار خودشان حضور می‌یابند و در عرصه‌های بازیافت مواد، جمع‌آوری ضایعات، تعمیر و نگهداری، ایمنی و بهداشت فعالیت می‌کنند.» تا دست به دست هم رونق را به اقتصاد منطقه تقدیم کنند و در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص تحقق اقتصاد مقاومتی و افزایش تولید گام بردارند.
 
کارگران بسیجی با ایثار و از خود گذشتگی، کار رایگان انجام می‌دهند تا به دشمنان ثابت کنند با وجود فشار‌های اقتصادی هرگز سنگر‌های نبرد را ترک نمی‌کنند. در حال حاضر نیز این رزمایش در اغلب استان‌های کشور آغاز شده است و به زودی کل ایران را فرا می‌گیرد. اقدامی مثال زدنی که از نیرو‌های جهادگرد بسیج و سپاه تا مردم عادی را به پای کار آورده است تا جلوه‌ای دیگر از انقلاب بزرگ اسلامی را به رخ دنیا بکشد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار