کد خبر: 925692
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۴
مدیرکل نوسازی مدارس استان اعلام کرد:
مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان کمبود فضای آموزشی در سایت‌های مسکن‌مهر را یکی از دغدغه‌های مسوولان برشمرد و گفت: شهرک‌های مسکن مهر در استان سمنان به 54 مدرسه دیگر نیاز دارند.

سعید هژبری اظهار کرد: تاکنون 13 فضای آموزشی در شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان ساخته شده است .

وی با بیان اینکه مدارس موجود در شهرک‌های مسکن‌مهر دوشیفته هستند افزود: برابر استانداردها شهرک‌های مسکن مهر استان سمنان حداقل به 600 کلاس درس یا 54 فضای آموزشی جدید دیگر نیاز دارند.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان با بیان اینکه ساخت این تعداد مدرسه و فضای آموزشی نیاز به زمان و بودجه بالا است تصریح کرد: ساخت فضای آموزشی و پروژه‌های مدرسه‌سازی مسکن‌مهر در اولویت کاری نوسازی و تجهیز مدارس استان است.

وی با اشاره به جمعیت بالای دانش‌آموزی در سایت‌های مسکن‌مهر یادآور شد: دانش‌آموزان این مناطق به دلیل فقدان فضای آموزشی از طریق سرویس جابجایی می‌شوند.

هژبری تصریح کرد: قاعدتا همزمان با ساخت واحدهای مسکونی و شهرک‌های جدید مسکونی باید برای ایجاد فضاهای آموزشی و فرهنگی مورد نیاز آنها تمهیدات لازم اندیشیده می‌شد.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سمنان با اشاره به کمبود جدی فضای آموزشی در این‌گونه مناطق از خیرین مدرسه‌ساز خواست با کمک به ساخت مدارس جدید در این مناطق به بهبود آموزش در سایت‌های مسکن مهر کمک کنند.

وی از افتتاح رسمی دو مدرسه جدید این استان در هفته جاری خبر داد و گفت: این دو مدرسه با کمک خیرین احداث و آماده افتتاح هستند.

این مدیر مسوول تصریح کرد: یک مدرسه 9 کلاسه در ایوانکی گرمسار با کمک بانوی خیر فرح‌زادی و یک مدرسه 12 کلاسه با کمک آقای بختیاری در سمنان آماده افتتاح است و در هفته جاری تحویل آموزش و پرورش می‌شوند.

وی از مشارکت 32درصدی این دو خیر در ساخت این دو مدرسه خبر داد و گفت: 12 میلیارد ریال از 37 میلیارد ریال اعتبار هزینه شده برای این دو پروژه از سوی خیرین و ماباقی آن از سوی دولت تدبیر و امید تامین شده است.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان تصریح کرد: تا پیش از سال تحصیلی جدید 14 فضای آموزشی جدید در شهرستان‌های هشتگانه استان سمنان افتتاح و تحویل بهره‌بردار خواهد شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر