کد خبر: 925690
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۵
تأمین جهیزیه برای زوج‌های مناطق محروم کشور یکی از دستورات مؤکد رهبر معظم انقلاب است که با ارسال ۳۰۰ جهیزیه از مجموع ۲ هزار جهیزیه آغاز می‌شود و در ماه‌های آینده اتفاقات بسیار خوبی در خدمات‌رسانی به مناطق محروم روی خواهد داد.
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در آیین ارسال ۲ هزار جهیزیه اهدایی رهبر معظم انقلاب به زوج‌های مناطق محروم کشور با اعلام خبر فوق گفت: هر که از این انقلاب برخوردارتر، ناراضی‌تر و هر که کم‌برخوردارتر راضی‌تر است. دکتر محمد مخبر با یادآوری اینکه تفاهمنامه درمان نوزادانی که احتیاج به کاشت حلزون دارند هفته گذشته امضا شد، تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب روی نرخ رشد جمعیت حساس هستند که یکی از موانع این مسئله مشکلات مربوط به تأمین جهیزیه و مسکن است. در ستاد اجرایی فرمان امام روی این مسائل از جمله اشتغال با مدل‌های مختلف در حال کار هستیم. وی با اشاره به اجرای پروژه‌های اشتغالزایی در مناطق کمترتوسعه‌یافته، گفت: بر این اساس تاکنون ۴۰۰ هزار شغل به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم طی پنج سال اخیر ایجاد شده و قطعاً در پنج سال آینده این رقم افزایش خواهد یافت. مخبر با اعلام اینکه «مسکن محرومان را ساماندهی کرده‌ایم که تاکنون ۱۱ هزار واحد آن تکمیل و تحویل شده است»، افزود: بعد از اینکه بنیاد برکت احسان سامان گرفت، تأمین جهیزیه با هدفگذاری انجام شد. در برکت احسان هم هر کاری که در حال انجام است بر این محور بوده است.
وی با تأکید بر اینکه «یکی از نیاز‌های کنونی ما کمک به ارکان نظام است»، گفت: در ستاد آمادگی داریم هر کمکی به دولت و ارکان نظام انجام دهیم.
حمایت گروه‌های جهادی از تأمین جهیزیه
معاون مشارکت‌های اجتماعی بنیاد احسان برکت وابسته به ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این مراسم گفت: سالانه ۶۵۰ تا ۷۰۰ هزار ازدواج در کشور اتفاق می‌افتد که از این میزان ۱۵ درصد دچار مشکلات اقتصادی از جمله تأمین جهیزیه می‌شوند. امیر حسن مدنی افزود: در مناطقی از کشور جوانانی هستند که حدود چهار سال است در عقد مانده‌اند، اما وسایل اولیه زندگی را ندارند.
وی با اشاره به سیاست‌های ستاد اجرایی فرمان امام در این رابطه تصریح کرد: در طرح تأمین جهیزیه مشارکت NGO و گروه‌های جهادی را داشتیم.
مدنی در خصوص به برنامه‌ریزی برای اعطای ۲ هزار جهیزیه اظهار کرد: بر اساس برنامه، تمرکز روی مجموعه‌هایی مثل خیریه‌ها و گروه‌های جهادی است که بخش زیادی از راه تأمین جهیزیه را رفته‌اند.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
باز هم شما آقا
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار