کد خبر: 925689
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۴
سردار یزدی در جمع خبرنگاران مطرح کرد
سپاه محمد رسول‌الله تهران مدت‌هاست که به موضوع مفاسد اقتصادی ورود کرده و به نتایج ارزشمندی در این زمینه هم دست یافته‌است. کشف انبار‌های کالا‌های احتکار شده در تهران طی ۲۵ روز گذشته که شامل کالا‌های گوناگونی بوده‌اند، از جمله اقدامات سپاه تهران است.
سپاه محمد رسول‌الله تهران مدت‌هاست که به موضوع مفاسد اقتصادی ورود کرده و به نتایج ارزشمندی در این زمینه هم دست یافته‌است. کشف انبار‌های کالا‌های احتکار شده در تهران طی ۲۵ روز گذشته که شامل کالا‌های گوناگونی بوده‌اند، از جمله اقدامات سپاه تهران است.
سردار محمدرضا یزدی در حاشیه نشست خبری شناسایی و تفحص ۱۳۵ شهید دفاع مقدس که دیروز شنبه ۱۷ شهریورماه برگزار شد، در جمع خبرنگاران در خصوص کشف انبار‌های کالا‌های احتکار شده در شهر تهران گفت: گشت‌های عملیاتی سپاه تهران از دی‌ماه سال گذشته با هماهنگی مقام قضایی و نیرو‌های انتظامی آغاز شده‌است.
این گشت‌ها اقدامات خوبی را انجام داده‌اند و مردم عزیزمان در مناطق مختلف شهر تهران امنیت ناشی از حضور گشت‌های عملیاتی سپاه را به همراه نیرو‌های انتظامی لمس کرده‌اند، این گشت‌ها ادامه و توسعه پیدا خواهند کرد، اما حتماً فعالیت‌شان با هماهنگی مقامات قضایی و نیرو‌های نظامی با نام طرح رضویون ادامه خواهد داشت.
وی در خصوص کشف کالا‌های احتکار شده اظهار کرد: ما در تهران بزرگ از ۲۵ روز پیش تا امروز با هماهنگی دستگاه‌های قضایی و اطلاعاتی و تعزیرات حکومتی توانستیم هشت انبار بزرگ احتکار را شناسایی و کشف کنیم. فرمانده سپاه تهران با بیان اینکه این انبار‌ها توسط بسیجیان سپاه تهران بزرگ شناسایی شده‌است، افزود: امروز ما در سپاه تهران بزرگ سعی می‌کنیم به دقت گزارش‌های مردمی را که به دست‌مان می‌رسد، بررسی کنیم تا اولاً خدای نکرده آبرویی از کسی نرود و دوماً بدون ملاحظات اخلاقی و اداری، ورود به حریم غیر نداشته باشیم.
سردار یزدی با بیان اینکه شناسایی تمام انبار‌های احتکار در تهران توسط بسیجیان سپاه تهران بزرگ و با دستور مرجع قضایی بوده‌است، تأکید کرد: پس از اینکه مجموعه اطلاعات بسیج سپاه تهران بزرگ از تخلف قانونی احتکار در یک انبار یا مرکز اطمینان حاصل می‌کند، با هماهنگی مرجع قضایی به این انبار‌ها ورود کرده و آن را در اختیار مرجع قضایی می‌گذارد.
فرمانده سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) یادآور شد: عمده کالا‌های احتکار شده که توسط سپاه حضرت محمد رسول‌الله (ص) کشف شد، شامل کالا‌های اساسی مورد نیاز مردم نظیر برنج، شکر، روغن، مواد بهداشتی، یخچال، ماشین لباسشویی و لاستیک بوده است.
وی با بیان اینکه ارزش یکی از انبار‌های کشف شده در تهران ۸۰ میلیارد تومان و مابقی انبار‌ها از ۵۰ میلیارد تومان به بالا هستند، گفت: هیچ‌کدام از انبار‌های احتکار کشف شده توسط سپاه تهران بزرگ، متعلق به کسبه خُرد نبودند. اکنون مدت‌هاست که سپاه مبارزه با مفسدان اقتصادی دانه‌درشت را در اولویت کاری خود قرار داده و در این خصوص با مراجع قضایی و انتظامی همکاری می‌کند. کسانی موجب بی‌عدالتی، افزایش فاصله طبقاتی و فقر شدند که اکنون با اشرافی‌گری زندگی می‌کنند و روز به روز بر ثروت‌شان اضافه می‌شود. این موضوع برای نظامی که بر مبنای عدالت اجتماعی ایجاد شده یک آفت است.
برای مبارزه با فساد دستگاه‌های مختلفی وجود دارد که وظایف‌شان را انجام می‌دهند، اما سپاه و بسیج هم در این راستا مبارزه با دانه درشت‌ها را در دستور کار خود قرار داده‌اند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در راستای وظایف و رسالت ذاتی خود و اجرای فرمان هشت ماده‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در برخورد با مفاسد اقتصادی و بسترسازی برای ایجاد فعالیت‌های اقتصادی سالم و امن و تحقق عملی شعار «مبارزه با فساد اقتصادی و مالی»، سال‌هاست که با همکاری سیستم قضایی، مفسدان اصلی اقتصادی کشور را شناسایی و معرفی می‌کند.
تشییع پیکر‌های ۱۳۵ شهید دفاع مقدس در ماه محرم
فرمانده سپاه تهران همچنین از برگزاری مراسم تشییع پیکر ۱۳۵ شهید در تهران در ایام ماه محرم خبر داد.
به گزارش جوان، سردار محمدرضا یزدی، رئیس ستاد گرامیداشت تشییع ۱۳۵ شهید گفت: مراسم وداع با پیکر ۱۳۵ شهید دوران دفاع مقدس روز ۲۱شهریورماه بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس برگزار خواهد شد و قرار است مراسم تشییع پیکر این شهدا صبح روز پنج‌شنبه (۲۲شهریورماه) مصادف با سوم محرم از مقابل در اصلی دانشگاه تهران برگزار شود.
سردار یزدی در ادامه افزود: از این تعداد ۱۷ شهید شناسایی شده و در اختیار خانواده‌هایشان قرار خواهد گرفت و پیکر ۴۵ شهید دیگر احتمال شناسایی دارند. این شهدا در مناطق عملیاتی شلمچه، مجنون، کربلای ۵، والفجر ۸، والفجر ۱، منطقه عمومی فکه، شرهانی، جزیره بوارین، نفت شهر و سومار کاوش شده‌اند.
فرمانده سپاه تهران گفت: پیکر این شهدا در روز ۲۶ شهریور در مراکز استان و شهرستان‌های خودشان تشییع خواهد شد. آذربایجان‌شرقی، اصفهان، خراسان رضوی، خوزستان، فارس، کرمان، کرمانشاه و مازندران استان‌هایی هستند که این پیکر‌ها در آن تشییع می‌شوند. از ۱۷ پیکری که شناسایی شده است هفت پیکر به خانواده‌های تهرانی تعلق دارد.
سردار یزدی گفت: ما اکنون به فناوری‌های پیشرفته در زمینه هویت‌یابی از طریق آزمایش DNA دست یافته‌ایم، بنابراین امکان ندارد در شناسایی پیکر شهدا اشتباهی رخ دهد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
said
|
Switzerland
|
۰۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۸
0
0
سلام. این عالیست باید فضای بیشتر به سپاه پاسداران داد و انها را بیشتر همایت و تشویق کرد. سپاه پاسداران یکی از معدود ارگانهای است که بازدهی خوب دارد و سالم مانده است باید این سلامت را تقاضا و تشویق کرد .
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار