کد خبر: 925685
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
دلخوری‌های خانواده مرحوم هاشمی از حسن روحانی از همان چند ماه پس از درگذشت او و تبلیغات انتخاباتی اردیبهشت ۹۶ و بعد مراسم تحلیف و تنفیذ شروع شد. وقتی انتظار آن‌ها از روحانی برای گرامیداشت یاد و نام هاشمی رفسنجانی که ریاست جمهوری روحانی را مدیون او می‌دانستند، برآورده نشد و او حتی از هاشمی نام هم نبرد! این هفته‌ها، اما خانواده هاشمی تند و تیزتر علیه روحانی می‌تازند. اوایل مردادماه بود که محمد هاشمی در نقد کاهش تولید و افزایش نقدینگی در کشور، در مصاحبه‌ای گفته بود که «آقای روحانی هم اقدامی در این خصوص انجام ندادند و نتیجه کشور همینی است که می‌بینیم و بسیاری از روستا‌ها و شهر‌های کوچک به اطراف تهران مهاجرت کردند که این هم معضل بزرگی است؛ چرا که تولیدی در هیچ جای کشور صورت نمی‌گیرد. آقای روحانی همواره از کسانی بودند که نسبت به این موضوع انتقاد داشتند و توقع می‌رفت که ایشان این اوضاع را بهبود بخشند، اما ایشان هم راه آقای احمدی‌نژاد را رفتند و برای اقتصاد کشور اقدامی نکردند.»
چندی بعد هم حسین مرعشی در گفت‌وگویی از عمل نکردن روحانی به توصیه‌های آیت‌الله مرحوم گفت: «از دیدگاه من حتی اگر آیت‌الله هاشمی در حال حاضر حضور داشتند، باز هم حریف برخی سیاست‌های روحانی نمی‌شدند و نمی‌توانستند او را در عدم عقب‌نشینی در بعضی مسائل مجاب کنند. چراکه او در دوره اول دولت خود هم به توصیه‌های آیت‌الله هاشمی جدی عمل نمی‌کرد.»
روز گذشته هم فائزه هاشمی در مصاحبه با آرمان و در جواب سؤال نکند به شرایط سال ۸۴ برسیم، گفته که «مگر عملکرد آقای روحانی تفاوت زیادی با سال ۸۴ دارد؟ البته نباید فراموش کنیم آقای روحانی مشکلات بیرونی هم دارد و کسان دیگر هم اجازه نمی‌دهند که او کارهایش را انجام دهد، اما خود او هم به‌ویژه در دولت دوم تلاشی نکرد که بتواند موانع را دور بزند یا برای منصوب کردن مدیران موفق و شایسته تلاش نکرد. همچنین در مقابل فشار‌هایی که به ایشان برای تغییر تیم و افراد وارد شد تلاشی نداشت.» و در جایی دیگر هم از عمل نکردن روحانی به توصیه‌های بابا! گفته است: «تا جایی که من مطلع هستم آقای روحانی در همه موضوعات از بابا مشورت نمی‌گرفت و در خیلی از مواردی که مشورت می‌کرد و بابا به ایشان نظر می‌داد، آن را انجام نمی‌داد و آنچه را که خودش با آن موافق بود، انجام می‌داد. معتقدم آقای روحانی می‌توانست از تجربیات، سوابق، توانایی‌ها و علم و دانش بابا در اداره دولت استفاده کند، اما چنین نکرد و می‌توانست بهتر از این باشد. این‌طور نبود آقای روحانی به هر چه بابا می‌گفت: عمل کند یا مشورت بگیرد.»
دلخوری‌های بعد از درگذشت هاشمی حالا به عملکرد ضعیف دولت و به‌هم‌ریختگی اوضاع اقتصادی رسیده و روشن است هاشمی‌ها دارند حساب خود و مرحوم بابا! را از این به‌هم‌ریختگی جدا می‌کنند. البته در مورد مرعشی که ضدونقیض گویی هم دارد، یک خبر هم جالب توجه است و آن اینکه یک وام چند هزار میلیاردی قرار بوده برای عمران کرمان بگیرد که گویا با دخالت قوه قضائیه ناکام مانده است...
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار