کد خبر: 925666
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲
دلار بعد از پشت سرگذاشتن نرخ ۱۵ هزار تومانی در هفته گذشته، در حال حاضر تا ۱۳ هزار تومان کاهش قیمت داشته‌است. گر چه قیمت‌ها همچنان بالاست و حتی به نرخ زیر ۱۱ هزار تومان چند روز اخیر هم نرسیده؛ اما امروز با ورود فروشنده‌ها بازار کم التهاب و خلوت بود.
به گزارش «ایسنا»، ریزش قیمت در بازار ارز در حالی اتفاق می‌افتد که گرچه صرافی‌ها تمایل چندانی به فروش ندارند، اما مردم برای فروش به بازار آمده‌اند. در مقابل فروشنده‌ها البته خریدار چندانی نیست، چراکه در روند ریزشی بازار ترجیح می‌دهند منتظر ثبات قیمت باشند، در مجموع افرادی که اکنون تقاضای واقعی دارند خریدارند و کسانی هم که به پول سرمایه‌گذاری شده در دلار خود نیاز دارند تا حدی فروشنده هستند.
اما اینکه چرا جریان بازار برخلاف روز‌های آخر هفته گذشته پیش رفته و کاهشی شده‌است، موضوعی است که فعالان و تحلیلگران بازار آن را در چند عامل بررسی می‌کنند. اول اینکه در روز‌های اخیر عرضه در بازار از سوی صرافی‌های منتخب انجام شده که خود تا حدی به تقاضا پاسخ داده و اثرگذار بوده است. از سویی دیگر مجوز اخیر بانک مرکزی برای صرافی‌ها که بتوانند ارز خریداری شده از سامانه نیما را وارد کشورکنند و تحت شرایطی در بازار بفروشند نیز موجب شده تا انتظارات به سمت افزایش عرضه در بازار پیش برود.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار