کد خبر: 925637
تاریخ انتشار: ۱۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۱:۰۰
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر از ساخت سد دالکی دشتستان استان بوشهر با اعتباری بالغ بر ۵۶۸ میلیارد تومان خبر داد.
شاهپور رجایی گفت: برای ساخت سد دالکی ۵۶۸ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که بودجه مصوب امسال این سد ۱۰ میلیارد تومان معادل ۶ درصد اعتبار سالانه است.
وی با بیان اینکه برای تکمیل سد دالکی بر اساس برنامه زمان‌بندی، باید ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یابد افزود: امسال برای اجرای سد باغان دشتی ۵ میلیارد تومان اختصاص داده شده و برای سد خاییز تنگستان اعتباری مصوب نشده است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با عذرخواهی از مشکلات کم‌آبی در دشتستان اظهار داشت: برای جبران کمبود آب آشامیدنی دشتستان حفر یازده حلقه چاه در دستور کار قرار گرفت که در شبانه‌روز ۵ هزار مترمکعب به ظرفیت آب دشتستان افزوده شده است.
رجایی با بیان اینکه برداشت از این منبع فقط برای تأمین اضطراری آب پیش‌بینی شده است تصریح کرد: حدود ۲۲۰ میلیون مترمکعب سالانه از منابع آب زیرزمینی دشتستان معادل ۴۰ درصد از مصرف آب زیرزمینی کل استان بوشهر در دشتستان برداشت می‌شود.
وی با اشاره به مشکلات آب آشامیدنی در شهر‌های بوشهر، برازجان، آبپخش، جم، تنگ ارم، بوشکان، کلمه و عسلویه گفت: این شهر‌ها در معرض تنش آبی قرار دارند که مرجع طبقه بندی شهر‌های دارای تنش آبی وزارت نیرو است.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای بوشهر با اشاره به اینکه تأخیر در ساخت این سد‌ها سبب تشدید مشکلات کم آبی می‌شود خاطر نشان کرد: با تأخیر در اجرای این سد‌ها مردم در پایین دست آن‌ها برای جلوگیری از خشک شدن اراضی کشاورزی، چاه غیرمجاز حفر می‌کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار