کد خبر: 925428
تاریخ انتشار: ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
رضویان خبر داد
مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی گفت: کارگاه مرمت بافت تاریخی عباس آباد در شهرستان میامی آغاز شد .

«سید محمد صادق رضویان» افزود: در این مرحله از مرمت، کار برداشت الحاقات، انجام پی‌بندی، اجرای ازاره سنگی، انجام کاهگل استر و سیم گل بدنه و اصلاح ناودان‌ها انجام می‌شود.

وی گفت: در این مرحله با توجه به ضرورت حفظ بافت تاریخی و معماری سنتی ایرانی و با توجه به تهیه طرح مرمت و ساماندهی بافت عباس آباد، کار مرمت جداره‌ها و احیاء آن انجام می‌شود.

رضویان با بیان اینکه بافت تاریخی عباس آباد با برخورداری از عناصر و خانه‌های تاریخی به لحاظ گونه معماری واجد ارزش است، گفت: از جمله ویژگی‌های روستای تاریخی عباس آباد وجود کاروانسرای عباس آباد است که در روستا قرار گرفته است.

مسئول نمایندگی میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان میامی افزود: این کاروانسرا مستطیل شکل از نوع چهار ایوانی و مساحت آن بيش از هشت هزار و 500 متر مربع است، دارای دو ورودی شرقی و غربی است که ورودی اصلی آن در ضلع شرقی است و در وسط حیاط نيز بارانداز برای خرید و فروش و بارگیری کالاها ساخته شده است .

وی یادآور شد: شهرستان میامی، شرقی‌ترین شهرستان استان سمنان در مسیر تهران به مشهد است. این شهرستان از شمال به استان‌های گلستان و خراسان شمالی، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به شهرستان شاهرود ارتباط دارد

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر