کد خبر: 925302
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۰
رئیس جهاد کشاورزی قروه از اجرای طرح امنیت غذایی ایکاردا در اراضی کشاورزی شهرستان خبر داد و گفت: با این کار امید می‌رود سطح تولید محصولات زراعی به بیش از ۴۰ درصد افزایش یابد.
خسرو کریمی پناه افزود: پیش‌بینی شده بالغ بر ۱۲ هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی آبی و ۶۸ هزار هکتار از اراضی دیم زیر کشت محصول گندم قرار بگیرد.
وی با اشاره به وضعیت کشت محصول کلزا ادامه داد: در سال گذشته بالغ بر ۳۵۰ هکتار از اراضی زیر کشت این محصول بوده که بیش از هزار تن برداشت شد و مبلغ آن هم به طور کامل به کشاورزان پرداخت گردید.
رئیس جهاد کشاورزی قروه همچنین از تولید حداقل سه و نیم برابری محصول کلزا در سال‌جاری با زیر کشت رفتن بالغ بر هزار هکتار از اراضی برای تولید این محصول خبر داد و گفت: برای تولید بذر کلزا هیچ گونه مشکلی وجود نداشته و لازم است کشاورزان با توجه به کوتاهی زمان باقی مانده تا کشت کلزا بذر موردنیاز خود را تهیه کنند.
کریمی پناه همچنین با بیان اینکه در برنامه سال زراعی جاری بخش عمده‌ای از محصولات هنوز برداشت نشده، افزود: برای مثال در سیب‌زمینی بیش از ۳ هزار و ۲۰۰ هکتار به این محصول اختصاص دارد و پیش‌بینی می‌شود بالغ بر ۱۲۰ هزار تن تولید داشته باشیم.
در ادامه رئیس جهاد کشاورزی قروه به بحث امنیت غذایی پرداخت و تأکید کرد: در این زمینه سالیانه بالغ بر نیمی از اراضی کشاورزی دیم به صورت آیش رها می‌شد که در سه الی چهار سال گذشته برنامه امنیت غذایی ایکاردا برای توجه به امنیت غذایی طراحی شد.
به گفته کریمی پناه سال گذشته بالغ بر ۳ هزار هکتار از اراضی و سال‌جاری ۶ هزار هکتار و در سنوات آتی هم امید می‌رود تمام آنچه که زمین زراعی آیش برای کشاورزان رها می‌شد زیر کشت محصولات جانبی مثل نخود و ماشه قرار بگیرد.
وی اظهار امیدواری کرد که با اجرای این طرح، میزان تولید ۵۰۰ هزار تنی محصولات زراعی شهرستان به بالغ بر ۴۰ درصد افزایش یابد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار