کد خبر: 925134
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۰
این روز‌ها همه بر یک واژه و خواست مشترک تأکید دارند، «مفسدان دانه‌درشت»! از مردم کوچه و بازار گرفته تا مسئولان! بعد از اظهارات دو روز پیش رئیس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه قوه قضائیه دنبال «دانه‌درشت‌ها» باشد نه آفتابه‌دزدها، حالا دادستان کشور در سخنانی نسبت به برخورد قوه قضائیه با فساد و مفسد چه دانه‌درشت یا دانه‌ریز تأکید کرده است
نیره ساری
این روز‌ها همه بر یک واژه و خواست مشترک تأکید دارند، «مفسدان دانه‌درشت»! از مردم کوچه و بازار گرفته تا مسئولان! بعد از اظهارات دو روز پیش رئیس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر اینکه قوه قضائیه دنبال «دانه‌درشت‌ها» باشد نه آفتابه‌دزدها، حالا دادستان کشور در سخنانی نسبت به برخورد قوه قضائیه با فساد و مفسد چه دانه‌درشت یا دانه‌ریز تأکید کرده است. اما متهمان دانه‌درشتی که این روز‌ها همه درباره آن حرف می‌زنند، چه کسانی هستند؟! از نگاه مردم دانه‌درشت‌ها با اتصال به قدرت و ثروت تافته جدا بافته محسوب می‌شوند، حتی به‌رغم دادگاهی شدن به پله آخر محاکمه نمی‌رسند. در اذهان عمومی پرونده‌هایی، چون بابک زنجانی‌ها از همین حیث تعریف شده و در ادامه سؤالاتی درباره سرانجام مجهول پرونده فیش‌های نجومی و برداشت‌های میلیاردی صندوق ذخیره و گزارش‌های نامعلوم آن مطرح می‌شود، اما در نهایت اینکه از نظر مردم روح قانون و اجرای عدالت باید یکسان اجرا شود، حال می‌خواهد دانه‌درشت باشد مثل مسببان اصلی چندنرخی‌کردن ارز و اختلال این روز‌های بازار که زیر باد کولر استراحت می‌کنند یا دانه‌ریز مثل همان‌هایی که این روز‌ها شاهد برگزاری جلسات محاکمه آن‌ها در دادگاه‌های علنی هستیم!
پس از سخنان آیت‌الله جنتی رئیس مجلس خبرگان رهبری مبنی بر نارضایتی مردم در زمینه نوسانات در بازار و اقتصاد کشور و تأکید بر اینکه دستگاه قضایی سراغ دانه‌درشت‌ها بروید، دادستان کل کشور در سخنانی نسبت به برخورد قوه‌قضائیه با فاسد و مفسد چه دانه‌درشت یا دانه ریز تأکید داشته و گفته است: برخی می‌گویند چرا به مهره‌های بزرگ نمی‌پردازید، ولی برای دستگاه قضایی مهره بزرگ و کوچک ندارد. وی با اشاره به اینکه همه مسائل قضایی را نمی‌شود رسانه‌ای کرد و باید به ما حق بدهید، گفت: برخی مسائل اگر بر ملا و رسانه‌ای شود، نمی‌توان در مورد آن به نتیجه رسید و الان پرونده‌های مالی، اقتصادی و سیاسی داریم، ولی، چون ممکن است افرادی مانعی ایجاد کرده یا اسناد و مدارک را از بین ببرند و راه رسیدگی را منحرف کنند، به شدت دنبال این هستیم که مکتوم و پنهان بماند، اما مطمئن باشید قوه قضائیه با فاسد و مفسد چه دانه‌درشت یا دانه‌ریز برخورد می‌کند. دادستان کل کشور در بخش دیگری از اظهارات خود با اشاره به استجازه رئیس قوه قضائیه از مقام معظم رهبری برای برخورد ویژه با مفاسد اقتصادی از دادستان‌های سراسر کشور خواست تا جدی‌تر از گذشته با مفاسد اقتصادی برخورد کنند. منتظری همچنین با اشاره به شرایط جنگ اقتصادی تصریح کرد: افرادی که افکار آن‌ها غربی است و زندگی میلیاردی دارند، نمی‌توانند با امریکا به جنگ اقتصادی بروند.
وی خطاب به دادستان‌های سراسر کشور خاطر نشان کرد: قبلاً هم گفته‌ام، دادستان ساعت کار ندارد و همیشه باید در صحنه باشد. البته رفتن به مرخصی حق شماست، ولی اقتضای کار این است و دادستان نمی‌تواند شهر را بی‌دادستان بگذارد، مگر در موارد ضرورت که آن هم معاون او کار‌ها را انجام می‌دهد.
برخورد با مسببان اصلی
اشاره دادستان به استجازه رئیس قوه برای برخورد با مفاسد اقتصادی در حالی است که اعطای اختیارات خاصه به دستگاه قضا برای برخورد ویژه و سریع با مفسدان اقتصادی مورد موافقت قرار گرفت و حسب آن نیز طی روز‌های اخیر دادگاه‌های علنی به نام اخلالگران بازار رسانه‌ای می‌شود. اما همزمان با همین موضوع عامه مردم معتقد هستند، برخورد جدی باید با مسببان اصلی این نوسانات صورت گیرد. همان‌هایی که با ارز دولتی، بازار‌های اولیه و ثانویه راه انداختند و به دنبال همین، رانت به وجود آمد و عده‌ای هم از این رانت سوءاستفاده کردند. در نگاه عامه مردم، روح قانون و اجرای عدالت و اصل «رسیدگی فوری قضایی» ایجاب می‌کند محاکمه دانه‌درشت‌هایی که همواره از هر محکمه‌ای فراری هستند، بدون فوت وقت و با حضور در دادگاه بررسی و در اجرای عدالت تأخیری صورت نگیرد تا نقابی که سال‌ها بر چهره زده‌اند، کنار رود.
پیام دادستان خطاب به رئیس سازمان تعزیرات
گفتنی است دادستان کل کشور خطاب به انصاری رئیس سازمان تعزیرات حکومتی نیز گفت: آقای انصاری ما از شما انتظار داریم. شما خودتان قاضی بوده‌اید و باید رسیدگی کنید. وی با بیان اینکه عده‌ای دنبال این هستند ناامنی اقتصادی ایجاد کنند به رئیس سازمان تعزیرات که در جلسه حضور داشت، خاطرنشان کرد: این از ضعف من و شماست جناب آقای انصاری، رئیس محترم تعزیرات. شما قبلاً همکار ما در دادگستری بوده‌اید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار