کد خبر: 925093
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۰
نماینده مردم فریدن در مجلس شورای اسلامی از تصویب ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در این شهرستان خبر داد که با ایجاد این منطقه، غرب استان اصفهان شاهد تحرک و رونق اقتصادی خواهد شد.
اکبر ترکی با اشاره به تصویب لایحه یک فوریتی انتخاب فریدن به عنوان منطقه ویژه اقتصادی، اظهار داشت: براساس لایحه یک فوریتی دولت به مجلس، ایجاد ۸ منطقه آزاد تجاری- صنعتی و ۱۲ منطقه ویژه اقتصادی در نظر گرفته شد که با توجه به شرایط ۴ شهرستان غرب استان اصفهان، زیرساخت‌های مناسب، منابع اقتصادی و فاصله از مرکز استان، همچنین با توجه به مباحثی مانند بیکاری و مشکلات معیشتی ایجاد منطقه ویژه اقتصادی در غرب استان به مرکزیت فریدن را پیشنهاد دادیم.
وی افزود: این پیشنهاد به رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس ارائه شد و در نهایت با تصویب کمیسیون، این موضوع در صحن علنی مجلس آمده و با تلاش بسیار و همراهی نمایندگان، انتخاب فریدن به عنوان منطقه ویژه اقتصادی به تصویب رسید.
نماینده فریدن، فریدون‌شهر، چادگان و بوئین میاندشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به قوانین حاکم بر مناطق ویژه اقتصادی، گفت: این مناطق به یک محدوده جغرافیایی مشخص محدود می‌شوند که قوانین تجاری حاکم بر این مناطق با دیگر مناطق کشور مقداری متفاوت بوده و محدودیت‌های کمتری دارد.
وی در بیان هدف تشکیل این مناطق، خاطرنشان کرد: پشتیبانی از فعالیت‌های اقتصادی، برقراری ارتباط تجاری بین‌المللی، تحرک اقتصاد منطقه‌ای، تولید و پردازش کالا، انتقال فناوری، صادرات غیرنفتی، ایجاد اشتغال مولد، جذب سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی، ترانزیت کالا و... از جمله این اهداف است.
ترکی با تأکید بر جذب سرمایه‌گذاران به عنوان اصلی‌ترین مأموریت این مناطق، افزود: معافیت از عوارض معمول داخل، صدور مجوز فعالیت‌های اقتصادی در منطقه، مستثنی بودن مبادلات بازرگانی با خارج از کشور از مقررات صادرات و واردات، محاسبه ارزش افزوده کالا‌های تولید شده در منطقه برای ورود به سایر نقاط کشور از جمله مزایای فعالیت در این مناطق است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار