کد خبر: 924885
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار: ۱۴ شهريور ۱۳۹۷ - ۰۳:۲۰
تخلفات حقوقی یک خودروساز در پیش‌فروش «هاوال H۲» حقوق شهروندان را نقض کرده است
شرکت‌های بزرگ خودروسازی با تخلف و دور زدن قانون، پا روی حقوق شهروندان می‌گذارند تا در اوضاع نابسامان اقتصادی از آب گل‌آلود ماهی بگیرند و پول بیشتری به جیب بزنند.

طبق شکایت جمعی از شهروندان که اقدام به ثبت‌نام برای پیش‌فروش خودروی «هاوال H۲» کرده بودند، شرکت بهمن موتور با نادیده گرفتن حق مسلم مشتریانش، سعی در گرانفروشی دارد. شرکت بهمن موتور در تاریخ هشتم اردیبهشت سال جاری اقدام به پیش‌فروش خودروی «هاوال H۲» با قیمت قطعی ۹۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان کرده است و طبق این پیش‌فروش جمعی از شهروندان اقدام به ثبت‌نام و خرید این خودرو کرده‌اند. بر اساس این پیش‌فروش شرکت بهمن موتور موظف می‌شود تا خودرو‌ها را با قیمت اعلام شده در مرداد و شهریور سال ۹۷ به دست مشتریان برساند.
در این میان شرکت بهمن موتور دست به تخلفات بزرگی زده که به ضرر مشتریان تمام شده است. پس از بالا رفتن قیمت ارز و متشنج شدن اقتصاد کشور، شرکت مزبور فضا را برای وخیم‌تر کردن بازار خودرو و سوءاستفاده مناسب دیده و به دنبال بالا بردن قیمت خودرو‌های پیش‌فروش شده با قیمت قطعی است.

طبق قانون شرکت‌های خودروساز، قانون پیش‌فروش خودرو را باید دو روز قبل به اعلام عموم برسانند. ثبت‌نام‌کنندگان نیز با خواندن شرایط ثبت‌نام خودروی «هاوال H۲» و قطعی بودن قیمت اقدام به ثبت‌نام کرده‌اند، اما به گفته مشتریان در روز ثبت‌نام و در میانه ثبت مشخصات، ناگهان شرایط پیش‌فروش و قیمت‌ها تغییر کرده است.
شرکت مورد اشاره در روز ثبت‌نام و در حالی که برخی از مشتریان با پیش‌پرداخت ۵۰ میلیون و شرایط قیمت قطعی ثبت‌نام کرده بودند، ناگهان سایت را می‌بندد و با شرایط و درگاه جدید بانکی شامل ۳۵ میلیون تومان و قیمت غیرقطعی اقدام به ثبت‌نام می‌کند. این تخلف در حالی است که شرکت در اطلاعیه پیش‌فروشی که دو روز قبل از این موعد منتشر کرده بود به چنین مواردی اشاره نکرده بود.

دامنه تخلفات شرکت بهمن موتور ابعاد دیگری هم دارد. این شرکت اعلام کرده، خودروی «هاوال H۲» تحویل مرداد را به جای قیمت قطعی (۹۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان) به قیمت ۱۱۱ میلیون تومان خواهد داد که با اعتراض شدید مردم روبه‌رو شده است. این افزایش قیمت در حالی است که شرکت مزبور تعداد محدودی از خودروی «هاوال H۲» را با تحویل شهریور ماه به همان قیمت ۹۵ میلیون و ۸۹۰ هزار تومان برای عده‌ای به صورت خارج از عرف ثبت نام کرده است. نکته جالب‌تر اینجاست که ثبت‌نام تحویل مرداد ماه در تاریخ هشتم اردیبهشت انجام شده و ثبت‌نام تحویل شهریور یک روز بعد در تاریخ ۹ اردیبهشت صورت گرفته است. در فاصله یک روزه چطور شرایط پیش‌فروش و قیمت‌ها هنگام ثبت‌نام تغییر کرده است؟! در صورتی‌که تمام خودرو‌ها در شرایطی یکسان تولید می‌شود و دلیلی برای گرانفروشی وجود ندارد.

در شرایطی که شرکت‌های خودروساز باید با رعایت قانون و احترام به حقوق مصرف‌کننده به آرام شدن بازار خودرو کمک کنند، خودشان تبدیل به محلی برای دلالی و وخیم‌تر شدن اوضاع بازار شده‌اند. شرکت بهمن موتور برای ثبت‌نام و پیش‌فروش یک مدل خودرو چندین تخلف سریالی را پشت سر هم انجام داده و حق و حقوق و سرمایه شهروندان را زیر پا گذاشته است.

ثبت‌نام‌کنندگان پیش‌فروش خودروی «هاوال H۲» از این شرکت سؤالات و ابهامات زیادی بابت ثبت‌نام و تحویل این خودرو دارند و امیدوارند مراجع قضایی با ورود به این قضیه ضمن جلوگیری از تخلفات مشابه دیگر، اجازه تضییع حقوق مصرف‌کنندگان را ندهند.
غیر قابل انتشار: ۴
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
احسان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
ممنون از پیگیری تون، شرکت بهمن واقعا در حق مشتری ها ظلم کرد با این کارش، ما از مراجع قانونی پیگیر موضوع هستیم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
این کار بهمن عین کلاهبرداری بود
کاملا با یه برنامه مهندسی شده مردمو فریب دادن
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۵۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۵
0
0
...فشار روحی روی کسانی که تحویل مهر و آبان هستن خیلی زیاده بخاطر قیمت
امیرخان
|
Canada
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
شرکت بهمن در اردیبهشت ماه برای تحویل قطعی تیر از قبل اطلاع رسانی کرده بود که ثبت نام در سایت انجام و تکمیل ظرفیت اعلام شد. اما دقایقی بعد مجدداً سایت اقدام به ثبت نام برای مرداد نمود که هیچ اطلاع قبلی داده نشده بود و به جهت جو ایجاد شده، متقاضیان فریب خورده و با این ذهنیت که همان شرایط ثبت نام چند دقیقه قبل تیرماه می‌باشد، اقدام به ثبت نام کردند، اما بعداً مکشوف شد که شرکت بهمن از شرایط به ضرر متقاضیان استفاده کرده و پیش فروش غیرقطعی انجام داده و با قیمت تمام شده حدود ۱۵ ملیون بالاتر از قیمت مربوط به تیرماه(درفاصله چند دقیقه) . لازم است مراجع مربوط به تخلفات فوق رسیدگی نمایند
مصطفی
|
Germany
|
۰۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
باز خداروشکر یکی پیدا شد نشر بده و عده ای پیگیر کار بشن.بنده هم خریدار همین خودرو هستم ولی بهمن موتور برای ما شمشیر رو از رو بسته ظاهرا
جمال
|
France
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
انصاف کسی نیست این حروم خوری وزور گویی اینارو بده تو دوماه نزدیک سی میلیون گرون کردن پس کجاست این مراکز نظارتی پس حق مردم چی میشه اینقد هم تبعیض و حق خوری میشه کجای دنیا اینجوریه اسممون رو گذاشتیم مسلمون از کافرا هم کافرتریم ...خواهشا یکی پیدابشه به داد این مردم برسه ای جماعت غیرت داشته باشید جلوی این حروم خوریا در بیاید تاکی آخه..........
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
این اتفاق را کاملا تایید میکنم و من خودم یکی از همین افراد هستم که اینطوری کلاه سرم رفت
به هرجا هم شکایت کردم، به هیچ جوابی نرسیدم
متاسفانه وزارت صنعت و معدن، بجای اینکه پیگیر شکایت من باشد، از دریافت شکایت من خودداری میکرد و بعد از یک هفته رفت و آمد و صحبت با برخی از معاونین، شکایت من را ثبت کردند ولی اصلا پاسخگو نیستند
کارمند وزارت صنعت، تازه منت هم سر من میذاشت که برو خداروشکر کن قراردادت را لغو نکردند
متاسفم
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۶
0
0
سلام
من چند دقیقه پیش پیغام گذاشتم
متشکر از نشر این مطلب ولی یک نکته بگم که بعدا به مشکل برنخورید

علی رغم این کلاهبرداری؛ ولی واقعا بهمن خودروی هاوال را احتکار نکرد و به موقع به همه ثبت نام کنندگان داد
برای اینکه بهمن بعدا ادعای کاذب نکند، لطفا کلمه احتکار را از تیتر خود بردارید
بهمن قطعا کارغیرقانونی کرده است ولی احتکار من ندیدم
فرید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۰۶/۱۷
0
0
سلام
از روزنامه جوان بدلیل انتشار این مطالب بسیار متشکرم. تمامی مطالبی که منتشر شده عینا صحیح است و اینجانب نیز طی شکایت نامه ای همه این موارد را به سایت گروه بهمن اعلام نموده و در قسمت درج شکایات ثبت نمودم و پیگیری های بعدی در این خصوص نیز داشتم ولی دریغ از هیچگونه پاسخ گویی و بررسی موضوع. صمیمانه و ملتمسانه از نهادهای نظارتی و سازمان حمایت از حقوق مصرف کنندگان تقاضا دارم تا این موارد را بررسی و مانع از تضییع حقوق ذینفعان شوند. ما که دیگر دستمان به جایی بند نیست.
با تشکر
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار