کد خبر: 924825
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۸
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: استان کردستان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است اما متاسفانه توسعه‌ای در آن صورت نگرفته است.

به گزارش خبرگزاری جوان از سنندج، حسین فیروزی در برنامه زنده پرسمان که از شبکه کردستان پخش شد اظهار داشت: استان کردستان از ظرفیت‌های خوبی برخوردار است اما متاسفانه توسعه‌ای در آن صورت نگرفته و برای اینکه مسیر رشد و توسعه فرهنگی در استان فراهم شود الزاماتی لازم است که یکی از آنها فرهنگ سرمایه‌پذیری و ایجاد زیرساخت‌های مناسب است.

وی در ادامه افزود: اگر زیرساخت‌های مناسبی نداشته باشیم سرمایه‌گذاری در استان اتفاق نمی‌افتد و این موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران بومی در جاهایی که زیرساخت مناسبی دارند سرمایه‌گذاری کنند اما خوشبختانه در این چند سال اقدامات خوبی صورت گرفته است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: امروزه در مساجد، دانشگاه‌ها و مراکز دیگر از سرمایه‌گذاران بومی دعوت می‌شود و این می‌تواند یک فرهنگ‌سازی درست و به جا باشد.

فیروزی افزود: موضوع توسعه اقتصادی یک فرایند است که در مدت زمانی طی می‌شود و هدف ما این است که در چند ماه آینده روند سرمایه‌گذاری در استان را چند برابر کنیم اما علم اقتصاد این را یک آرزوی محال می‌داند اگرچه در پنج سال آینده طی فرایندی این روند بهتر و راه هموارتر می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: دولت از سال 92 و 93 به دنبال این بود تا بانه و مریوان به منطقه آزاد تجاری تبدیل شود و در سال 94 این موضوع به مجلس ارجاع شد که خوشبختانه با تصویب این طرح فرصت و مشوقی برای سرمایه‌گذاری در استان فراهم می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به اینکه کردستان جز 15 استان برتر از لحاظ بودجه است، اذعان کرد: درست است ما جزء 15 استان برتر هستیم اما سهم بزرگی از این بودجه برای نگهداری راه، ابنیه و تاسیسات استان هزینه می‌شود که نیازمند تحلیل و بررسی است.

فیروزی در ادامه گفت: بغیر از آب، برق و گاز زمین‌های شهرک صنعتی از اهمیت زیادی برای تامین زیرساخت برخوردار است و با توجه به شیب زیاد و نامناسب بودن زمین‌ها به شهرک صنعتی برای سرمایه‌گذاری احتیاج داریم امسال اعتباری میلیاردی برای زمین‌های شهرک صنعتی در نظر گرفته شده که یک بسترسازی مناسب برای زیرساخت است.

وی افزود: شهرک صنعتی شماره 4 سنندج در سرنجیانه در حالت فعالیت است و ایجاد شهرک‌های صنعتی در شهرستان‌های دیگر در دستور کار دولت قرار دارد و ما این امکان را برای سرمایه‌گذاران فراهم کرده‌ایم که ابتدا 5 درصد از پول زمین را پرداخت و مابقی را در 60 ماه به صورت اقساط پرداخت کنند.  

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار کرد: مرکز حمایت سرمایه‌گذاری در وزارت اقتصاد و دارایی و استان‌ها تشکیل شده و وظایفی فراسازمانی دارد. کار این سازمان هدایت سرمایه‌گذاران و مردم برای سرمایه‌گذاری است همچنین پنجره واحد سرمایه‌گذاری برای تکریم ارباب رجوع در نظر گرفته شده و مردم می‌توانند به این سایت مراجعه کنند.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: تاکنون 58 فرصت سرمایه‌گذاری در بخش صنعت، کشاورزی، گردشگری و غیره در کردستان شناسایی و به ما ابلاغ شده و در دسترس عموم قرار گرفته است.

فیروزی اذعان کرد: کار سرمایه‌گذاران و مسوولین باید مانند تنگ بلورین باشد تا آنها از کارهای یکدیگر آگاهی و شناخت داشته باشند و این مورد باید در استان ما فرهنگ‌سازی شود.

وی در ادامه گفت: سنگ آهن بیجار به صورت خام استخراج و به استان‌های دیگر صادر می‌شد اما از 5 فروردین سال 96 که رئیس جمهور به کردستان سفر کرد ما موفق شدیم تا زنجیره فولاد را در استان مصوب کنیم و این موفقیت بزرگی برای استان ما است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان اظهار کرد: شهرداری موظف است فضاهای بلااستفاده را شناسایی و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهد ساختمان‌ها و فضاهای زیادی در استان وجود دارد که بلااستفاده است که ما می‌توانیم از آنها به خوبی استفاده کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر